Καλές είναι οι προοπτικές και για τον εσωτερικό τουρισμό τη φετινή σεζόν, με τη Ρόδο να συγκαταλέγεται στις βασικές προτιμήσεις των κατοίκων της Βορείου Ελλάδας σύμφωνα με όσα δηλώνει σε συνέντευξή του στη «δ» ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης (ΕΤΓΜΘ), κ. Βύρων Θεολόγης. Η Ρόδος, όπως χαρακτηρισιτκά σημειώνει, αποτελεί ένα προορισμό με άριστη ξενοδοχειακή υποδομή, υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που καλύπτει τις ανάγκες κάθε επισκέπτη.
• Κύριε Θεολόγη, θα κάνουν καλοκαιρινές διακοπές οι Έλληνες; Ποιες είναι οι προβλέψεις;
Θα κάνουν καλοκαιρινές διακοπές οι Έλληνες. Τα μηνύματα είναι θετικά. Τα ταξίδια τους θα πραγματοποιηθούν σε αγαπημένους προορισμούς, μεταξύ των οποίων και η Ρόδος.
• Θα λέγατε λοιπόν ότι θα υπάρξει αύξηση του εσωτερικού τουρισμού το φετινό καλοκαίρι;
Ασφαλώς και θα υπάρξει αύξηση του εσωτερικού τουρισμού φέτος. Όποιες θέσεις είχαμε κλείσει για την περίοδο του Πάσχα εξαντλήθηκαν και το σημαντικό είναι ότι εξαντλήθηκαν πολύ νωρίς. Αυτό αποτελεί μία σοβαρή ένδειξη για το τι θα ακολουθήσει το καλοκαίρι.
• Έχει επικρατήσει η άποψη ότι η Ρόδος δεν είναι ένας εύκολα προσβάσιμος και προσιτός προορισμός για τον Έλληνα επισκέπτη… Έχουν βάση οι ισχυρισμοί αυτοί;
Δεν ισχύει ότι η Ρόδος δεν είναι ένας προσιτός προορισμός. Οι Βορειοελλαδίτες αγαπούν πολύ το νησί. Έχουμε μακροχρόνια συνεργασία με τη Ρόδο, με τον αγαπητό μας δήμαρχο ο οποίος βοηθά πάντα πολύ τον τουρισμό και με τον ΠΡΟΤΟΥΡ… Οι πράκτορες στη Βόρεια Ελλάδα προωθούμε τη Ρόδο και έχουμε θετική ανταπόκριση από το κοινό. Δεν ισχύει ότι είναι ένας ακριβός προορισμός η Ρόδος.
Υπάρχουν πακέτα για όλα τα βαλάντια με μεγάλη γκάμα ξενοδοχείων και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του καθενός. Ό,τι επιθυμεί κανείς, θα το βρει μέσα από τα προσφερόμενα πακέτα και είναι βέβαιο ότι θα περάσει πολύ καλά στο νησί.
Η Ρόδος δεν έχει ανάγκη διαφήμισης. Το τουριστικό της προϊόν είναι άρτιο και η τουριστική και ξενοδοχειακή υποδομή, είναι από τις λίγες που έχουμε στην Ελλάδα.
• Παρόλα αυτά, δεν ανεβάζουν την τιμή του πακέτου τα αεροπορικά εισιτήρια;
Οι αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν τη Βόρεια Ελλάδα με τη Ρόδο έχουν καλές τιμές και βοηθούν στο να συνθέσουμε οικονομικά πακέτα. Δεν ισχύει ότι είναι ακριβά τα εισιτήρια. Είναι προσιτές οι τιμές.
• Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα επισκέπτη που προτιμά τη Ρόδο;
Στη Ρόδο έχουμε όλες τις ηλικιακές ομάδες επισκεπτών. Έχουμε αρκετές οικογένειες με μικρά παιδιά, νέους ανθρώπους, μεσήλικες ακόμη και άτομα τρίτης ηλικίας. Και το σημαντικό είναι ότι η Ρόδος μπορεί να καλύψει, όπως ανέφερα και πριν, κάθε ανάγκη. Γι’ αυτό ακριβώς οι ταξιδιώτες προτιμούν τον προορισμό. Θέλουν, ξεκούραση, ήλιο και θάλασσα, εναλλακτικό τουρισμό, και διασκέδαση. Όλα αυτά και πολλά περισσότερα, τα βρίσκουν στη Ρόδο. Δεν υπολείπεται σε τίποτε ο προορισμός, είναι πολλές οι επιλογές εστίασης, διασκέδασης, χαλάρωσης κ.ο.κ.
• Η Ρόδος κρατούσε τα πρωτεία στον μαθητικό τουρισμό. Πιστεύετε ότι αυτή η μορφή τουρισμού μπορεί να παρουσιάσει και πάλι άνοδο;
Βεβαίως πιστεύουμε ότι η Ρόδος μπορεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στον μαθητικό τουρισμό. Πράγματι, ήταν ένας προορισμός που πρωτοστατούσε στις σχολικές εκδρομές στο παρελθόν. Η κάμψη δεν μπορώ να γνωρίζω πώς μπορεί να προήλθε. Σε κάθε περίπτωση όμως, η Ρόδος είναι ένας προορισμός που καλύπτει τις ανάγκες του μαθητικού τουρισμού με την τουριστική της υποδομή, τα μνημεία, τις δυνατότητες διασκέδασης κ.ο.κ. Υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές. Το κυριότερο όλων είναι ότι υπάρχει ασφάλεια στο νησί δεν υπάρχει τίποτε που μας κάνει να ανησυχούμε ως πράκτορες, ενώ και οι γονείς αισθάνονται ότι στέλνουν τα παιδιά τους σε έναν ασφαλή προορισμό.
Θα έλεγα πως στα τελευταία χρόνια υπάρχει στροφή στον μαθητικό τουρισμό και αυτό οφείλεται στη δουλειά του Δήμου Ρόδου και του ΠΡΟΤΟΥΡ. Βέβαια, και τα τουριστικά γραφεία καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να προωθήσουν το νησί.
• Τι χρειάζεται ώστε να μπορεί ένας πράκτορας να προωθήσει έναν προορισμό;
Οι πράκτορες, είμαστε ο ενδιάμεσος κρίκος που συνδέει τον προορισμό με τον επισκέπτη. Και σε ένα βαθμό επηρεάζουμε τις επιλογές των ταξιδιωτών. Για να μπορέσουμε όμως να πουλήσουμε έναν προορισμό θα πρέπει οπωσδήποτε πρώτα από όλα ο ίδιος ο προορισμός να πληροί κάποιες προϋποθέσεις.
Η σύνδεση (ακτοπλοϊκή ή αεροπορική) είναι πάντα από τα βασικά ζητούμενα. Υπάρχει καλή και επαρκής σύνδεση της Βορείου Ελλάδας με τη Ρόδο. Το ένα βήμα έχει λοιπόν επιτευχθεί.
Δεύτερος σημαντικός παράγοντας είναι η ξενοδοχειακή υποδομή στην οποία η Ρόδος υπερτερεί. Θα έλεγα ότι διαθέτει άριστη υποδομή. Επίσης, υπάρχουν πολύ καλές υπηρεσίες μεταφορών με άριστο στόλο λεωφορείων, ταξί κλπ. Όλες οι προϋποθέσεις είναι άριστες και αυτό το γνωρίζουμε ως πράκτορες. Τουλάχιστον οι τουριστικοί πράκτορες της Βορείου Ελλάδας έχουμε αγαστές και πολύχρονες σχέσεις με τη Ρόδο. Ξέρουμε ότι οι άνθρωποι της Ρόδου αγαπούν τη Βόρειο Ελλάδα και μας το δείχνουν. Όλα αυτά συντείνουν στο να αναδεικνύουμε και εμείς το νησί και τον τουρισμό του.
• Κλείνοντας κύριε Θεολόγη, ποιος θα λέγατε ότι είναι ο ρόλος του τουριστικού πράκτορα τη σημερινή εποχή;
Ο τουριστικός πράκτορας διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Υπήρχαμε, υπάρχουμε και θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε στο μέλλον. Είμαστε ο βασικός κρίκος στην αλυσίδα που λέγεται τουριστικό προϊόν. Μπορούμε να αναδείξουμε νέους προορισμούς, να γεμίσουμε θέσεις αεροπλάνων και κλίνες ξενοδοχείων. Ο ρόλος είναι αδιαμφισβήτητος. Λειτουργούμε πάντα με γνώμονα το συμφέρον των καταναλωτών και επιχειρηματιών με τους οποίους συνεργαζόμαστε.
Θα ήθελα πριν κλείσουμε να ευχαριστήσω από καρδιάς ως πρόεδρος της Ένωσης Μακεδονίας-Θράκης τον δήμαρχο της Ρόδου, κ. Αντώνη Καμπουράκη. Εδώ και πολλά χρόνια, ακόμη και πριν εκλεγεί δήμαρχος, βοηθούσε τον τουρισμό της πόλης και το νησί της Ρόδου. Ευχαριστώ τον ΠΡΟΤΟΥΡ για τις προσπάθειες ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος του νησιού. Εμείς οι Βορειοελλαδίτες αγαπούμε τους Ροδίτες και θέλουμε να συνεργαζόμαστε μαζί τους.