Ανταποκρίνονται ολοένα και περισσότερο οι ιδιοκτήτες στο κάλεσμα της δημοτικής αρχής Ρόδου, για απαλλοτριώσεις – εξαγορές κατοικιών που κείνται στο στενό, μετά την γέφυρα της Κρεμαστής δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην ομαλή κυκλοφορία οχημάτων και πεζών.
Είναι γεγονός πως η κατασκευή της νέας γέφυρας στην Κρεμαστή από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έδωσε την δυνατότητα βελτίωσης της κυκλοφορίας των οχημάτων και δημιούργησε νέα δεδομένα. Ωστόσο, τέθηκε πλέον επιτακτικά η ανάγκη διαπλάτυνσης της οδού που συνδέει τον οικισμό της Κρεμαστής με την νέα γέφυρα και περαιτέρω με το αεροδρόμιο (και τούμπαλιν) καθώς, δημιουργείται μποτιλιάρισμα στην είσοδο του οικισμού και περαιτέρω στην είσοδο προς την πόλη της Ρόδου, ενώ υπάρχουν θέματα με την διέλευση των πεζών και κυρίως μαθητών προς το σχολείο τους.
«Το γνωστό ‘στενό’ που όλοι γνωρίζουμε της Κρεμαστής –δηλαδή το σημείο που πάει προς την γέφυρα από τον κεντρικό οικισμό- είναι λωρίδα μονής κυκλοφορίας και περιβάλλεται από παλιά και (εν πολλοίς) μη κατοικημένα σπίτια. Με επείγουσα εντολή της δημοτικής αρχής, η νομική υπηρεσία έχει υποβάλει γνωμοδότηση με την οποία εξηγούμε αναλυτικά τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να είναι όσο πιο αποτελεσματικό το μέτρο της διαπλάτυνσης. Αντί, δηλαδή να καταφύγουμε στην γνωστή διαδικασία της απαλλοτρίωσης –η οποία απαιτεί μια διοικητική φάση και στη συνέχεια μια δικαστική διαδικασία που μπορεί να κρατήσει ακόμη και χρόνια- καταφεύγουμε στην επιτρεπόμενη διαδικασία από το Νόμο, της απευθείας αγοράς», δήλωσε μεταξύ άλλων, ο νομικός σύμβουλος του Δήμου κ. Θοδωρής Παπαγεωργίου.
Με το θέμα ασχολείται και ο κ. Βασίλης Παπαοικονόμου, ο οποίος με δηλώσεις του προς την «δ» διαβεβαίωσε πως πολύ σύντομα, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες κατεδάφισης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η όλη διαδικασία –μόλις ξεκινήσει- θα χρειαστεί περίπου δύο μήνες μέχρι να ολοκληρωθούν οι κατεδαφίσεις.
Σημειώνεται πως πρόκειται για 22 ιδιοκτησίες σε μήκος οδού 180 μέτρων, ενώ τα χρήματα θα προέλθουν από ίδιους πόρους του δήμου που είναι δεσμευμένα και ανέρχονται σε 400.000 ευρώ, περίπου.
Ο αντιδήμαρχος της Δημοτικής Ενότητας Πεταλούδων κ. Θανάσης Στάμος, τόνισε πως ενώ το θέμα βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα της δημοτικής αρχής και μάλιστα με εντολή του ιδίου του δημάρχου, κ. Αντώνη Καμπουράκη, στην πράξη, το εγχείρημα έχει σκοντάψει στην γραφειοκρατία:
«Βρισκόμαστε ήδη σε συνεργασία και συντονισμό ενεργειών με τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας, κ. Μιχάλη Δράκο, τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Υποδομών & Ενεργειακών Επενδύσεων κ. Τηλέμαχο Καμπούρη και τον εντεταλμένο Πολεοδομικού Σχεδιασμού κ. Βασίλη Παπαοικονόμου, προκειμένου να ολοκληρωθεί το project και να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Εκτιμούμε ότι βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο και δεν σηκώνει περαιτέρω καθυστέρηση. Εξάλλου υπάρχει συναίνεση και συμφωνία από όλους τους ιδιοκτήτες, χωρίς ενστάσεις κ.λπ. οπότε είμαστε αισιόδοξοι ότι θα ολοκληρωθεί σύντομα μέσα στο 2023. Γνωρίζουμε όλοι τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που υπάρχουν, αλλά το αποτέλεσμα θα είναι θετικό.
Είμαι ικανοποιημένος από το γεγονός πως βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Αυτή τη στιγμή, στην Κρεμαστή έχουν υπογράψει 27 άτομα επί συνόλου 28, οι οποίοι συμφώνησαν να προχωρήσει η διαδικασία σύμφωνα με την πρόταση του Δήμου, ενώ είναι και πολλοί από τους ιδιοκτήτες που ζητούν από εμάς, να μην χρονοτριβήσουμε άλλο. Όλα αυτά έχουν γίνει γραπτώς, με υπεύθυνες δηλώσεις, ενώ έχουμε καταλήξει στο ποσό της αποζημίωσης που θα λάβει ο καθένας. Οι πρώτες καταθέσεις θα γίνουν σύντομα για να ξεκινήσουν οι κατεδαφίσεις. Οι όροι και οι τιμές είναι σαφώς, πολύ καλύτεροι σε σχέση με τις απαλλοτριώσεις και τις αντικειμενικές αξίες».
Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και για την περιοχή στο Παραδείσι: «Εκεί τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα, καθώς υπάρχει Σχέδιο Πόλεως που προβλέπει χώρο πρασίνου και αναψυχής. Οπότε μόλις φύγουν τα κτίσματα που υπάρχουν, αναδεικνύεται αμέσως και ο Ναός του Αγίου Νικολάου, που είναι ιστορικός τόπος θυσίας. Κι εμείς έχουμε την ευθύνη να αναδείξουμε την περιοχή αλλά και την ιστορία μας», κατέληξε ο κ. Στάμος.
Το στενό της Κρεμαστής βρίσκεται πριν την γέφυρα και δεν είναι λωρίδα μονής κατεύθυνσης!