Ρεπορτάζ

Ηταν ο καλύτερος Μάιος όλων των εποχών για τη Ρόδο

Ικανοποίηση για την μέχρι τώρα εξέλιξη της σεζόν αλλά και αισιοδοξία για την πορεία της, εξέφρασε χτες σε συνέντευξη Τύπου, ο κ. Χρήστος Μιχαλάκης -πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου καθώς και αντιπρόεδρος της ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ. (Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού).
Ξεκινώντας από την κίνηση που καταγράφεται τον μήνα Μάιο, ο κ. Μιχαλάκης, υπογράμμισε τα εξής:
«Ο φετινός Μάιος, εξελίχθηκε καλύτερα από ό,τι το 2022 και –μπορούμε να πούμε- ότι είναι ο καλύτερος… Μάιος όλων των εποχών! Φέτος, ξεκινήσαμε στις 11 Μαρτίου, νωρίτερα από ποτέ και μέχρι το τέλος Μαΐου, έχουμε καταγράψει μια συνολική αύξηση άνω του 15% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022 που ήταν μια χρονιά – ορόσημο, καθώς ήταν η καλύτερη όλων των εποχών. Συνεπώς, συζητάμε για το καλύτερο ξεκίνημα που θα μπορούσαμε να έχουμε!».
Ερωτηθείς σχετικά με τις αγορές, δήλωσε ότι οι παραδοσιακές έχουν ξεκινήσει (Αγγλία και Γερμανία) ενώ η ανατολική Ευρώπη, ανοίγει σταδιακά: «Μέσα στην επόμενη εβδομάδα, αναμένεται να ανοίξουν και οι Βαλκανικές χώρες. Δεν έχουμε κάποιες άλλες αγορές που έχουν πρόβλημα. Όλες οι άλλες αγορές τις οποίες αναμένουμε, προχωρούν βάσει προγραμματισμού –πλην της Ρωσικής και της Ουκρανικής, λόγω του πολέμου» -ανέφερε.
Σχολιάζοντας τις παραμέτρους της οικονομικής ύφεσης, του πληθωρισμού και της ακρίβειας, που επηρεάζουν την τσέπη των ξένων τουριστών, ο κ. Μιχαλάκης διευκρίνισε τα εξής:
«Προβλήματα υπάρχουν στην αγορά. Μην ξεχνάτε ότι η εποχή που ζούμε, επηρεάζεται από την οικονομική κρίση και αυτό έχει ως συνέπεια, να επηρεάζει την κατανάλωση και την συμπεριφορά των πελατών μας. Πάντως, σχετικά με τον αριθμό των αφίξεων και τις πληρότητες των ξενοδοχείων, είμαστε σε πάρα πολύ καλό επίπεδο –ίσως και καλύτερα. Αυτό βέβαια, είναι θετικό και για τους εργαζόμενους οι οποίοι έχουν κερδίσει σχεδόν ένα μήνα παραπάνω στην εργασία τους ενώ είναι σε καλύτερες συνθήκες, λόγω της Τοπικής Σύμβασης που έχει υπογραφεί. Όποια δυσκολία κι αν εμφανιστεί, εμείς θα μπορέσουμε να τη διαχειριστούμε».
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η συμπεριφορά των πελατών με τις κρατήσεις ‘Last Minute’ που –όπως είπε ο κ. Μιχαλάκης- δεν είναι το ίδιο με πέρσι, λόγω των αυξήσεων στα τουριστικά πακέτα σε αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή.
«Το πακέτο δεν είναι τόσο ανταγωνιστικό αλλά είχαμε εξαιρετικές προκρατήσεις. Συνεπώς, αυτά όλα εξισορροπούνται. Ο Μάιος ήταν πολύ καλός, όπως είπα, και τα αποτελέσματα δεν αφορούν μόνον στις αφίξεις μέσω του αεροδρομίου. Αφορούν και στο λιμάνι με στις προσεγγίσεις των κρουαζιερόπλοιων» -τόνισε.
Σε ερώτηση σχετικά με τις ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό που δημιούργησαν πολλά προβλήματα στην λειτουργία των ξενοδοχείων και της εστίασης, ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, τόνισε πως δεν έχουν ξεπεραστεί, αλλά οι επιχειρήσεις είναι καλύτερα προετοιμασμένες για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
«Η δική μας περιοχή, λόγω της διάρκειας της σεζόν αλλά και λόγω της Τοπικής Σύμβασης που υπογράφτηκε, είναι πιο ελκυστική γι’ αυτό και μας προτιμούν».
Αναφερόμενος στο θέμα των διανυκτερεύσεων, υπογράμμισε πως είναι ένα ζήτημα που θα εξεταστεί στο τέλος της σεζόν –καθώς έχει αλλάξει πλέον, η συμπεριφορά των επισκεπτών για πολλούς λόγους: «Επιπλέον, η διάρκεια της διαμονής σε έναν προορισμό, δεν είναι κάτι νέο. Είναι μια τάση των τελευταίων ετών (περισσότερες διακοπές, λιγότερες ημέρες). Εμείς είμαστε μαζικός προορισμός, δεν έρχονται για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα π.χ. 14 ημέρες κ.λπ».
Ο κ. Μιχαλάκης, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα προβλήματα με τον διεθνή αερολιμένα ‘Διαγόρας’ Ρόδου, τονίζοντας πως σαν φορέας (Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου) έχει στείλει σχετικές επιστολές προς την 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου, σχετικά με την έλλειψη γιατρού, αλλά και προς την Fraport Greece για τα λειτουργικά προβλήματα του αεροδρομίου.
«Τα περιστατικά αυτά, δυσφημίζουν την Ρόδο ως τουριστικό προορισμό. Εμείς έχουμε στείλει επιστολές στους αρμοδίους και ζητήσαμε παρέμβαση. Περιμένουμε απαντήσεις κι ευχόμαστε να μην ξανασυμβούν…», κατέληξε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου