Aύξηση σε ποσοστό 10,5% στους επιβάτες εξωτερικού και αύξηση σε ποσοστό 21% στους επιβάτες εσωτερικού καταγράφηκε από την Fraport στο αεροδρόμιο της Ρόδου τον Μάιο του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου χρόνου.
Τον Μάιο του 2023 διακινήθηκαν συγκεκριμένα στο αεροδρόμιο της Ρόδου 68.397 επιβάτες εσωτερικού έναντι 56.549 τον αντίστοιχο μήνα του 2022 και 610.015 επιβάτες εξωτερικού έναντι 552.105 τον αντίστοιχο μήνα του 2022.
Συνολικά διακινήθηκαν 678.412 επιβάτες τον Μάιο του 2023 έναντι 608.654 τον ίδιο μήνα του 2022 (αύξηση σε ποσοστό 11,5%).
Καταγράφηκε επιπλέον αύξηση σε ποσοστό 4,6 σε πτήσεις εσωτερικού (679 τον Μάιο του 2023 έναντι 649 τον Μάιο του 2022) και αύξηση σε ποσοστό 2,1% σε πτήσεις εξωτερικού (3.866 τον Μάιο του 2023 έναντι 3.787 τον Μάιο του 2022).
Σημειώνεται ότι στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου του 2023 καταγράφηκε αύξηση των επιβατών που διακινήθηκαν στο νησί σε ποσοστό 20,1% και αύξηση σε ποσοστό 6,5% στον αριθμό των πτήσεων.
Σε ό,τι αφορά στις εθνικότητες στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Αγγλοι με 96.072 αφίξεις τον Μάιο του 2023, στην δεύτερη οι Γερμανοί με 65.735, στην τρίτη οι Πολωνοί με 20.184, στην τέταρτη οι Σουηδοί με 19.770 και στην πέμπτη οι Φινλανδοί με 17.942.
Ακολουθούν οι σχετικοί πίνακες:
Σταθερά ανοδική πορεία παρουσιάζει ο ροδιακός τουρισμός
Η τουριστική κίνηση στη Ρόδο ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία με τον προορισμό να υπερβαίνει συνεχώς τις περσινές εντυπωσιακές επιδόσεις. Την εβδομάδα από 5 έως 11 Ιουνίου 2023 αφίχθησαν στη Ρόδο με πτήσεις τσάρτερ συνολικά 100.600 επισκέπτες, αριθμός ιδιαίτερα εντυπωσιακός.
Πρώτοι σε αφίξεις ήταν τη συγκεκριμένη εβδομάδα οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο οι οποίοι ανήλθαν σε 26.523, δεύτεροι στη σειρά οι Γερμανοί με 17.495, τρίτοι οι Πολωνοί με 8.658 αφίξεις, έπονται οι Σουηδοί με 5.232 αφίξεις και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι Τσέχοι με 4.533 αφίξεις (σε απόσταση αναπνοής είναι οι Ισραηλινοί με 4.523 αφίξεις).
«Τα αριθμητικά στοιχεία είναι ικανοποιητικά. Η σεζόν εξελίσσεται ομαλά. Τον Μάιο οι αφίξεις επισκεπτών στο αεροδρόμιο σημείωσαν αύξηση γύρω στο 8% ενώ όλα δείχνουν ότι και ο Ιούνιος θα κλείσει με ανάλογο ποσοστό αύξησης. Ο μέσος όρος πληρότητας των ξενοδοχείων ανέρχεται στο 75% ενώ σε κάποια ξενοδοχεία οι πληρότητες αγγίζουν το 100%! Μικρή πτώση της τάξης του 10% παρουσιάζουν οι αφίξεις από τη Γερμανία, υπερκαλύπτονται όμως από την αύξηση των αφίξεων από το Ην. Βασίλειο που ανέρχεται στο 14%. Ανοδικά κινούνται οι αγορές της Πολωνίας, της Σουηδίας, της Φινλανδίας και της Τσεχίας», δήλωσε ο αντιδήμαρχος τουρισμού, Θανάσης Βυρίνης.
Η αυξητική πορεία των αφίξεων, όπως δηλώνουν τουριστικοί παράγοντες, δίνει μεγάλη ώθηση στην χαμηλή φθινοπωρινή περίοδο με τις προοπτικές για την παράταση της διάρκειας της τουριστικής περιόδου να είναι πραγματικά πάρα πολλές. Η ζήτηση είναι υπαρκτή και από τον Οκτώβριο μέχρι και τις 2 Δεκεμβρίου θα τεθεί σε εφαρμογή ειδικό πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού από το τουριστικό πρακτορείο travel exchange με 1200 αφίξεις την εβδομάδα. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα συνεχισθεί από τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Μάιο του 2024.
Παράλληλα, ο ΠΡΟΤΟΥΡ όπως επισημαίνουν διευθυντικά στελέχη του οργανισμού, με μία σειρά από στοχευμένες ενέργειες και συνεργασίες με τουρ οπερέιτορς της Μ. Βρετανίας και της Σκανδιναβίας φιλοδοξεί να κερδίσει το στοίχημα του χειμερινού τουρισμού.
Θα συνεχιστεί παράλληλα το πρόγραμμα silver τουρισμού «Ρόδος 5-0», το οποίο απευθύνεται στον “silver” τουρισμό, σε περιηγητές άνω των 50 ετών (singles, ζευγάρια, φίλοι και παρέες…) μέσω του οποίου έχουν επισκεφθεί τη Ρόδο τουρίστες από την Ινδία και την Πορτογαλία και αναμένεται να φθάσουν στο νησί μας τη φθινοπωρινή περίοδο πολυάριθμα γκρουπ από τις δύο χώρες και όχι μόνο.
Βασική επιδίωξη του προγράμματος «Ρόδος 5-0», είναι να αποτελέσει τη βάση για ένα νέο τουριστικό προϊόν, που θα μπορούσε να αναπτυχθεί στο νησί. Με τον ιδιαίτερο και εμπνευσμένο τίτλο του, το “Ρόδος 5-0” ήρθε για να δείξει το δρόμο προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Το πρόγραμμα εμπεριέχει όλα εκείνα τα στοιχεία που διαθέτει η Ρόδος, ώστε να προσθέσει ένα τέτοιο καινοτόμο προϊόν στην προϊοντική της «φαρέτρα» και να το προωθήσει στις διεθνείς αγορές.