ΑΑΔΕ: Ξεσκονίζει τα social media ψάχνοντας φοροφυγάδες σε Instagram και Τik Tok – Στο στόχαστρο οι influencers
Φύλλο και φτερό έχει ξεκινήσει να κάνει τα social media, Facebook, Instagram, ΤikTok ο φοροελεγκτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ για να εντοπίσει υποθέσεις εκτεταμένης e-φοροδιαφυγής. H επιχειρηματική δραστηριότητα των influencers προβεβλημένων και μη, αλλά και οι «μαύρες» πωλήσεις μέσω των social media βρίσκονται στο «στόχαστρο» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που σφίγγει τον ελεγκτικό κλοιό γύρω από όλους όσοι δραστηριοποιούνται μέσω του διαδικτύου, με στόχο την ανίχνευση ύποπτων συναλλαγών, παράνομου εμπορίου και πλουτισμού.
Η υπόθεση του μοντέλου-influencer που πιάστηκε να φοροδιαφεύγει και βρίσκεται αντιμέτωπο με πρόστιμο 270.000 ευρώ, είναι μία από τις πολλές που ερευνά η ειδική ομάδα που έχει συσταθεί στην ΑΑΔΕ, για να ερευνά περιπτώσεις φοροδιαφυγής μέσω του Facebook ή άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Πρόκειται για το «Τμήμα Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας, Μηχανογραφικής Υποστήριξης και Αναφορών», που λειτουργεί από τις 6 Φεβρουαρίου 2023, υπό τη Διεύθυνση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχων και δημιουργήθηκε όταν απλοί έλεγχοι του ΣΔΟΕ, των ΥΕΔΔΕ και άλλων ελεγκτικών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, εντόπισε επιχειρήσεις φαντάσματα, οι οποίες πωλούν διάφορα προϊόντα μέσω του διαδικτύου, χωρίς να έχουν κάνει έναρξη εργασιών και χωρίς να δηλώνουν και να αποδίδουν ΦΠΑ, να δηλώνουν τον τζίρο που πραγματοποιούν από τις πωλήσεις των προϊόντων τους και τα καθαρά τους κέρδη, ή να πληρώνουν φόρο εισοδήματος.
Οι έρευνες έχουν εντατικοποιηθεί καθώς υπάρχει πληθώρα στοχευμένων υποθέσεων σε εξέλιξη.
Η βοήθεια του ειδικού αλγόριθμου
Πολύτιμος σύμμαχος στους ελέγχους που πραγματοποιούνται είναι η ανάλυση των στοιχείων που λαμβάνονται μέσω του ειδικού αλγορίθμου της ΑΑΔΕ ο οποίος μέσω διασταυρώσεων οδηγεί στον εντοπισμό των αποκλίσεων μεταξύ των ποσών, των παραγγελιών και των επισήμως δηλωθέντων στην εφορία.
Ο ειδικός αλγόριθμος χρησιμοποιήθηκε από τους ελεγκτές και στην περίπτωση της influencer, καθώς βρέθηκαν τα εισοδήματα που δήλωσε στην εφορία τα τελευταία δύο έτη, ο τζίρος του e-shop στο οποίο είναι μέτοχος και από τη διασταύρωση των στοιχείων προέκυψε ότι στις φορολογικές της δηλώσεις εμφανίζει χαμηλά εισοδήματα.
Πηγή imerisia.gr