Τοπικές Ειδήσεις

Κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα ταχυδρομεία της χώρας

Συνεχίζονται τα λουκέτα σε καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα, ενώ την προσεχή Δευτέρα, 24 Ιουλίου 2023, κλείνουν ακόμη 35 καταστήματα, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Ήδη από τις 10 Ιουλίου κατέβασαν ‘ρολά’ 25 καταστήματα ταχυδρομείου, ενώ μια εβδομάδα μετά, στις 17 Ιουλίου, έκλεισαν άλλα 40. Τα 35 ακόμα που προορίζονται για αναστολή της συναλλακτικής τους δραστηριότητας την ερχόμενη εβδομάδα, ανεβάζουν τον αριθμό στα 100 καταστήματα ΕΛΤΑ που κλείνουν.
Πριν την εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης, το δίκτυο των ΕΛΤΑ στην χώρα αποτελείτο από 620 καταστήματα. Τα φυσικά σημεία παρουσίας των ΕΛΤΑ συμπεριλαμβανομένων και των πρακτορείων έφταναν τα 1.150.
ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΡΕΜΑΣΤΗ
Ανάμεσα στα 40 Ταχυδρομικά Καταστήματα των οποίων ανεστάλη η λειτουργία από τις 17 Ιουλίου ήταν και αυτό της Κρεμαστής όπου δημιουργείται πλέον τεράστιο πρόβλημα.
Όπως δήλωσε στην ‘δ’ ο πρόεδρος των εργαζομένων των ΕΛΤΑ στα Δωδεκάνησα κ. Χάρης Μιχαηλίδης, το κατάστημα στην Κρεμαστή δημιουργεί πολλά προβλήματα (εδώ και τρία περίπου χρόνια) ενώ όπως όλα δείχνουν, θα κλείσουν κι άλλα καταστήματα σε χωριά όπως στις Καλυθιές, στ’ Αφάντου, στον Αρχάγγελο, στη Λίνδο και στον Έμπωνα (!).
«Το μείζον πρόβλημα είναι πώς θα εξυπηρετηθεί ο κόσμος και μάλιστα σε περιοχές στα χωριά όπου δεν υπάρχουν ΑΤΜ και υποκαταστήματα τραπεζών. Πώς θα εξυπηρετηθούν και πώς θα παίρνουν την αλληλογραφία τους οι άνθρωποι; Και πολλοί συνταξιούχοι δεν έχουν πρόσβαση σε τράπεζα. Ειδικά το κατάστημα των ΕΛΤΑ της Κρεμαστής, άνοιγε μόνο μία φορά κάθε Τετάρτη για δύο… ώρες ενώ είχε μείνει μόνον ένας ταχυδρόμος για να εξυπηρετήσει τρεις φορές την εβδομάδα, τα χωριά Σορωνή, Θεολόγο, Παραδείσι και Φάνες! Η εξυπηρέτηση γίνεται μόνον από το κατάστημα Ιαλυσού, δύο φορές την εβδομάδα και πάντα με έκτακτο προσωπικό», όπως τόνισε.
ΧΑΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
Σημειώνεται ότι και στα καταστήματα των ΕΛΤΑ στην πόλη της Ρόδου, κυριαρχεί καθημερινά ένα… χάος. Οι ουρές είναι τεράστιες ενώ δεν λείπουν καθημερινά τα παράπονα από τους παραλήπτες, που δεν μπορούν να βρουν τα δέματα ή γράμματα, πακέτα κ.λπ. με συνέπεια είτε να γυρίζουν πίσω, είτε ακόμη και να χάνονται.
Θύμα της κατάστασης είναι και η υπηρεσία ΕΛΤΑ Courier που επίσης δεν μπορεί να εξυπηρετήσει άρτια το κοινό, αναγκάζοντας τις εταιρείες και τους ενδιαφερόμενους να στρέφονται σε άλλες εταιρείες για τέτοιες υπηρεσίες (Courier).
«Μετά την εθελουσία αποχώρηση που έγινε το 2021, έφυγαν 2.000 άτομα, πανελλαδικά, με στόχο την εξυγίανση του οργανισμού –χωρίς όμως να αναπληρωθούν αυτές οι θέσεις. Ειδικότερα στα Δωδεκάνησα, έφυγαν αρκετά άτομα ενώ μόνο στο νησί της Ρόδου αποχώρησαν 25 άτομα. Σε επίπεδο Δωδεκανήσου, από τα 80 άτομα, έχουμε μείνει μόνο 55. Στη μονάδα διανομής Ρόδου από τα 13 άτομα, έχουμε μείνει μόνον 6 για να εξυπηρετήσουμε την πόλη, τα Κοσκινού και τα Κρητικά. Μας είχαν πει ότι θα προσλάβουν περισσότερο προσωπικό, με χαμηλότερους μισθούς –πράγμα όμως που δεν έγινε ποτέ μέχρι σήμερα. Καταλαβαίνετε πως αυτή η κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί, δεν είναι σε καμία περίπτωση λογική και βεβαίως, καθόλου λειτουργική. Ο κάθε ταχυδρόμος, έχει επωμιστεί διπλή και τριπλή δουλειά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να πηγαίνει η αλληλογραφία πολύ καθυστερημένα και πολλές φορές, λογαριασμοί να φτάνουν ληγμένοι. Χάνονται δέματα ή γυρίζουν πίσω κ.λπ. ενώ οι υπάλληλοι βρισκόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με τον κόσμο που μας ζητά να απολογηθούμε γι’ αυτή την κατάσταση, για την οποία, όμως δεν έχουμε εμείς την ευθύνη. Ωστόσο, επειδή βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή, ο κόσμος απευθύνεται απ’ ευθείας σ’ εμάς για τα παράπονά του», τόνισε ο κ. Μιχαηλίδης.
Είναι ενδεικτικό πάντως της κατάστασης που επικρατεί στην Ρόδο, ότι ο κάθε εργαζόμενος στη διανομή, περνάει από κάθε σημείο επαφής -στην καλύτερη περίπτωση- μία φορά στις… έξι εργάσιμες ημέρες!
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΤΩΝ ΕΛΤΑ
Όπως ανακοίνωσε η διοίκηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων υλοποιώντας το νέο πρόγραμμα εξυγίανσης που απαιτεί αυξημένο προσωπικό σε περιοχές με μεγάλη κίνηση και υβριδικό μοντέλο εργασίας. Τα ΕΛΤΑ είχαν ανακοινώσει την προηγούμενη εβδομάδα το νέο σχέδιο αναδιοργάνωσης με στόχο, όπως επεσήμανε η διοίκηση, την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.
Η αναδιοργάνωση των ΕΛΤΑ έρχεται μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναδιοργάνωσης και ολιστικής επαναπροσέγγισης της εξυπηρέτησης των πελατών, που αναμένεται να ξεδιπλωθεί σταδιακά σε βάθος 18 μηνών και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αναβάθμιση της λειτουργίας των υποκαταστημάτων σε κομβικές περιοχές με διεύρυνση ωραρίου με περισσότερο προσωπικό και νέο υβριδικό μοντέλο παρουσίας που δεν στηρίζεται μόνο στο φυσικό δίκτυο των υποκαταστημάτων.
Είχε προηγηθεί επιστολή της διοίκησης προς τους εργαζομένους όπου ζητούσε την συμβολή τους για τις αλλαγές που έρχονται: «Πρόκειται για ένα πλάνο που σχεδιάστηκε λεπτομερώς από ανθρώπους των ΕΛΤΑ, σε συνεργασία με εξωτερικό σύμβουλο, λαμβάνοντας υπόψιν τη δυναμική της εταιρείας και τις ανάγκες της αγοράς, με στόχο, σε ορίζοντα 18 μηνών, να είμαστε παντού, αλλά καλύτερα, για την εταιρεία μας, τους ανθρώπους και τους πελάτες μας», τονιζόταν χαρακτηριστικά στην επιστολή.
ΕΝΤΟΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΔΕ
Την ίδια ώρα, έντονες είναι οι αντιδράσεις που καταγράφονται στις τοπικές κοινωνίες καθώς η διακοπή των ταχυδρομικών και λοιπών εμπορικών υπηρεσιών ειδικά σε περιοχές της επαρχίας δυσχεραίνει τις πάσης φύσεως συναλλαγές επιχειρήσεων και πολιτών που εξυπηρετούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Το ζήτημα θεωρείται μείζον για τις δημοτικές αρχές της χώρας δεδομένου ότι συντείνει στην περαιτέρω απομόνωση περιοχών της περιφέρειας, με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) να έχει εκφράσει ήδη την έντονη δυσαρέσκειά της.
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ με χθεσινή ομόφωνη απόφαση εκφράζει τη διαφωνία του με το κλείσιμο των υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ πανελλαδικά. Εισηγούμενος το θέμα ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Λ. Κυρίζογλου, επεσήμανε ότι η αιφνιδιαστική αυτή κίνηση αποτελεί βαρύ πλήγμα στις ορεινές, νησιωτικές και μειονεκτικές περιοχές της χώρας μας, καθώς τα ΕΛΤΑ αποτελούν στήριγμα για την επικοινωνία και εξυπηρέτηση των κατοίκων τους, οι οποίοι έχουν απόλυτη ανάγκη τις ταχυδρομικές και λοιπές παρεχόμενες υπηρεσίες.
Τόνισε ότι η εξέλιξη αυτή βρίσκει την Τοπική Αυτοδιοίκηση κατηγορηματικά αντίθετη, διότι δεν αποδέχεται ότι σε ένα ευνομούμενο κράτος παύουν να παρέχονται υπηρεσίες προς τους πολίτες, που τις έχουν μεγάλη ανάγκη, με βάση μόνο τα εσωτερικά κριτήρια αναδιάρθρωσης του οργανισμού των ΕΛΤΑ. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ με ομόφωνη απόφασή του εκφράζει τη διαφωνία του με το κλείσιμο των 65 υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ πανελλαδικά, χωρίς οποιοδήποτε ισοδύναμο μέτρο ή μέριμνα ταχυδρομικής εξυπηρέτησης. Ζητά να μην καταργηθούν τα εν λόγω υποκαταστήματα, αλλά να αναβαθμιστούν σε πολυδύναμα κέντρα υπηρεσιών με προσωπικό, υποδομές και εξοπλισμούς σε συμμόρφωση με τις επιταγές της ψηφιακής μετάβασης, της κοινωνικής σύγκλισης και περιφερειακής συνοχής, διότι παρέχουν εξαιρετικά σημαντικό έργο. Το αίτημα της ΚΕΔΕ θα κατατεθεί με επιστολή του προέδρου της στον πρωθυπουργό, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στη διοίκηση των ΕΛΤΑ», αναφέρει σχετική ανακοίνωση.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου