Την χορήγηση αδείας λειτουργίας σε κατάστημα, στη Μεσαιωνική Πόλη, που ενεπλάκη σε μια απίθανη γραφειοκρατία, μετά την απόφαση της Αρχαιολογίας να μην αναγνωρίσει τις ευεργετικές διατάξεις του νόμου περί νομιμοποίησης αυθαιρέτων εντός αρχαιολογικών χώρων, παρά τη ρητή διάταξη του νόμου 4178/2013, προκαλώντας μάλιστα τη σφράγισή του, παρότι έσπευσε να υπαχθεί στον δήθεν ευεργετικό νόμο, διέταξε χθες, με γνωμοδότησή του ο Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Κ. Μπούτσικος.
Όπως έγραψε η «δημοκρατική», η Αρχαιολογία αμφισβήτησε αρχικώς τη νομιμότητα τακτοποίησης αυθαιρέτων στο νησί, με επίκληση Βασιλικού Διατάγματος του 1965, που χαρακτηρίζει το νησί αρχαιολογικό τόπο, τόπο δηλαδή ιστορικής σημασίας.
Η ένσταση επί της νομιμότητας τακτοποιήσεως υποθέσεων του είδους με βάση τον ευεργετικό νόμο, που ισχύει στην επικράτεια, προήλθε από την 4η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και αφορούσε αρχικά ακίνητο της περιοχής των Κρητικών.
Ανάλογη εμπλοκή νομικής φύσεως ανέκυψε ωστόσο και σε ακίνητο εντός της Μεσαιωνικής Πόλης με αποτέλεσμα να βρεθεί σε εξαιρετικά δύσκολη θέση και ουσιαστικά εκτεθειμένος ένας επιχειρηματίας, που προέβη σε τακτοποίηση των αυθαιρέτων του, την οποία δεν αναγνωρίζει όμως η Αρχαιολογία!
Ο νομικός σύμβουλος του επιχειρηματία κ. Παντελής Αποστολάς έχει γνωμοδοτήσει ότι αν κατά τον χρόνο της αυθαίρετης κατασκευής επιτρεπόταν στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου η ιδιωτική δόμηση (και αυτό είναι εύκολο να διαπιστωθεί), τότε το αυθαίρετο νομιμοποιείται.
Λύση στα ως άνω προβλήματα έδωσε με ρητή πρόβλεψή του ο νόμος 4178/2013 που υπήγαγε στο νόμο περί τακτοποίησης αυθαιρέτων και ακίνητα ευρισκόμενα σε αρχαιολογικούς χώρους.
Η 4η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, ωστόσο, δεν ικανοποίησε την αίτηση θεραπείας του εντολέως του κ. Αποστολά και ζήτησε να γνωμοδοτήσει για την εφαρμογή του νόμου στη Μεσαιωνική Πόλη, το Υπουργείο Πολιτισμού.
Προχώρησε ωστόσο, στο μεταξύ, στη σφράγισή του καταστήματος.
Λύση στο ζήτημα έδωσε ο κ. Εισαγγελέας. Στη γνωμοδότηση του αναφέρει τα εξής:
Αφού λάβαμε υπόψη :
Την από 1-8-2014 αίτηση του (…), η οποία κατατέθηκε σε εμάς, σύμφωνα και με την οποία καλούμαστε να γνωμοδοτήσουμε εάν θεωρείται ότι έχει χορηγηθεί η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντας σε περίπτωση που παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των 30 ημερών από την υποβολή της αίτησης για άδεια ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος.
Την με αριθμό πρωτ. 1959 / 29-5-2014 αίτηση του (…)προς τον EOT για χορήγηση αδείας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος
Το άρθρο 2§5 της υπ’ αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Φ.Α.2.1/31600 κοινής υπουργικής απόφασης των υπουργών Εσωτερικών -Πολιτισμού και Αθλητισμού, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης -Υγείας -Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΦΕΚ 3106/9-12-2013), σύμφωνα με το οποίο αν πέρασαν άπρακτες 30 ημέρες από της υποβολής της αίτησης για χορήγηση της προαναφερόμενης άδειας (δεν χορηγήθηκε ακόμα, η άδεια) θεωρείται εκ του νόμου ότι έχει εκδοθεί.
Δεδομένου ότι έχει παρέλθει χρονικό διάστημα πέραν των 30 ημερών από την κατάθεση της με αριθμό πρωτ. 1959 / 29-5-2014 αίτηση του (…) προς τον EOT για χορήγηση αδείας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.
ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ
Ότι εκ του νόμου η σχετική άδεια έχει εκδοθεί».