Στην τελική ευθεία για την εγκατάσταση εργολάβου εισέρχεται μετά την έκδοση απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής ακόμη ένα εμβληματικό έργο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στη Ρόδο και συγκεκριμένα το έργο της διαπλάτυνσης της Εθνικής Οδού Ρόδου – Λίνδου από την Κάλαθο έως την Λίνδο προϋπολογισμού δαπάνης 7.237.650,96 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α. 24%).
Η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Ρόδου ενέκρινε σχετικό πρακτικό της επιτροπής του ηλεκτρονικού διαγωνισμού και επέλεξε πλέον τον προσωρινό μειοδότη.
Πιο συγκεκριμένα, η Οικονομική Επιτροπή απέρριψε την προσφορά του Οικονομικού Φορέα «ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΡΓΩΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΙΚΕ – ΕΡΓΟΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΙΚΕ» και τον αποκλεισμό του από τη διαγωνιστική διαδικασία ανάθεσης του έργου και αποδέχτηκε την προσφορά του Οικονομικού Φορέα «3Κ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ δ.τ. 3Κ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.» και την ανάδειξή του ως προσωρινό ανάδοχο του έργου με ποσοστό προσφερόμενης έκπτωσης 11,26% και ποσό προσφοράς 6.433.901,98 € χωρίς ΦΠΑ.
Ο πίνακας συμμετεχόντων έχει ως εξής:
-ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΡΓΩΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΙΚΕ – ΕΡΓΟΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΙΚΕ έκπτωση 25,25 %
-3Κ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ δ.τ. 3Κ ΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. έκπτωση 11,26 %
– «Ρ. & C. DEVELOPMENT S.A.» έκπτωση 7,20 %.
Η επιτροπή του διαγωνισμού παρατήρησε μεγάλη διαφορά (περίπου στις δεκατέσσερις ποσοστιαίες μονάδες) στο ποσοστό έκπτωσης μεταξύ του πρώτου (25,25%) και του δεύτερου (11,26%) Οικονομικού Φορέα.
Σύμφωνα με το άρθρο 4.1 παρ. η της Διακήρυξης, ως ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές, τεκμαίρονται οικονομικές προσφορές που εμφανίζουν απόκλιση μεγαλύτερη των δέκα (10) ποσοστιαίων μονάδων από τον μέσο όρο του συνόλου των εκπτώσεων των παραδεκτών προσφορών που υποβλήθηκαν.
Στον παραπάνω πίνακα συμμετεχόντων κατά σειρά μειοδοσίας η οικονομική προσφορά (που είναι και η χαμηλότερη) του διαγωνιζόμενου οικονομικού φορέα «ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΡΓΩΝΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΙΚΕ – ΕΡΓΟΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΙΚΕ», εμφανίζει απόκλιση μεγαλύτερη των δέκα (10) ποσοστιαίων μονάδων από τον μέσο όρο (μ.ο. – 14,57) του συνόλου των εκπτώσεων των παραδεκτών προσφορών που υποβλήθηκαν στον διαγωνισμό.
Η εταιρεία κλήθηκε να αιτιολογήσει και να τεκμηριώσει το υψηλό για την περίπτωση του έργου ποσοστό έκπτωσης της προσφοράς.
Η εταιρεία ενημέρωσε ότι διαμόρφωσε την προσφορά της βάσει προσφορών που είχε προηγουμένως λάβει από άλλους οικονομικούς φορείς, στους οποίους ο ίδιος αναφέρεται ως υπεργολάβος, ενώ στο αντίστοιχο σχετικό πεδίο του ΕΕΕΣ της προσφοράς του έχει δηλώσει ότι δεν προτίθεται να αναθέσει οποιοδήποτε τμήμα της σύμβασης σε τρίτους υπό μορφή υπεργολαβίας, ούτε υπέβαλε ΕΕΕΣ για αυτούς, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Διακήρυξη.
Έχει δικαστικώς κριθεί, ότι η ως άνω ανακριβής δήλωση στοιχείων στο ΕΕΕΣ του υπόψη Οικονομικού Φορέα καθιστά την προσφορά του παράνομη.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω απορρίφθηκε η προσφορά του.
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος είχε προβεί στην ακόλουθη ανάρτηση για το συγκεκριμένο έργο:
“Η βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της Εθνικής Οδού Ρόδου-Λίνδου, ξεκινά.
Τις επόμενες ημέρες δημοπρατούμε το έργο της Βελτίωσης-Διαπλάτυνσης του τμήματος της Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου απο Κάλαθο έως Λίνδο, με προϋπολογισμό 8,97 εκ. ευρώ από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Ακούω συχνά το γνωστό “κλάμπ της κακομοιριάς” στην μουρμούρα που ψελλίζει και την κριτική που μας ασκεί για το οδικό δίκτυο και νομίζει κανείς, ακούγοντάς τους, οτι μας παρέδωσαν υπερσύγχρονες λεωφόρους.
Ε λοιπόν, μας παρέδωσαν το πιο προβληματικό οδικό δίκτυο με αναρίθμητες κακοτεχνίες και ελλείψεις και στα χέρια μας υλοποιούνται, σε αυτό, τα μεγαλύτερα έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που έγιναν στην ιστορία των νησιών.
Ναι, τις πληγές που άνοιξε η συμμορία της μιζέριας την εποχή της αφθονίας, τις κλείνουμε εμείς σήμερα εν μέσω της μεγαλύτερης και πολυεπίπεδης κρίσης που γνώρισε ο τόπος.
Κάθε ,μέρα, με πολλή και σκληρή δουλειά και χωρίς να λυγίζουμε από τα προβλήματα της εποχής.
Με αφοσίωση, με νοικοκυριό, με προτεραιότητες και σχέδιο”.