Εντυπωσιάζουν οι ρυθμοί ανάκαμψης του Ροδιακού Τουρισμού λίγο καιρό μετά τις πυρκαγιές που έπληξαν περιοχές του νότιου τμήματος του νησιού. Οι αφίξεις αλλά και η ζήτηση παρουσιάζουν αύξηση, υπερβαίνοντας ακόμη και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις.
Το περασμένο Σαββατοκύριακο (12 και 13 Αυγούστου) προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» 250 περίπου διεθνείς πτήσεις οι οποίες μετέφεραν περισσότερους από 42.000 επισκέπτες, ενώ την ίδια χρονική περίοδο αναχώρησαν 40.000 τουρίστες οι οποίοι είχαν ολοκληρώσει τις διακοπές τους στο νησί. Στο μεταξύ, από την περασμένη Παρασκευή, 11 Αυγούστου η TUI συνεχίζει να στέλνει τουρίστες σε 41 ξενοδοχεία της Νότιας Ρόδου με τα οποία είχε αναστείλει τη συνεργασία της λόγω της κρίσης. Όλοι οι υπόλοιποι τουρ οπερέιτορς και οι αεροπορικές εταιρείες, είχαν διακόψει.
«Για μία ακόμη φορά αποδείχθηκε ότι το τουριστικό brand είναι ανθεκτικό και ισχυρότατο. Αμέσως μετά την πυρκαγιά όλοι οι φορείς, η Περιφέρεια, ο Δήμος, οι επαγγελματικές ενώσεις, οι επιχειρηματίες, οι πράκτορες και οι ξενοδόχοι εργαστήκαμε συντονισμένα κάνοντας όλα όσα έπρεπε να γίνουν προκειμένου να αντιστραφεί το κλίμα που είχε δημιουργηθεί. Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε αυτή την υψηλή ροή των κρατήσεων και αφίξεων. Ο ροδιακός τουρισμός έχει καταφέρει να ανακάμψει σε σημαντικό βαθμό, αν και η σεζόν τρέχει με διαφορετικές ταχύτητες σε κάθε περιοχή», δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου Χρήστος Μιχαλάκης, σημειώνοντας ότι περιοχές όπως το Κιοτάρι όπου το μέγεθος των ζημιών είναι μεγαλύτερο, θα χρειαστούν λίγο περισσότερο χρόνο για να ανακάμψουν οριστικά.
Δημοσιεύματα στον γερμανικό τύπο αναφέρουν ότι το τοπίο παρουσιάζεται όπως ακριβώς ήταν πριν από τη φωτιά. Ήδη μία εβδομάδα μετά την κατάσβεση, η συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχείων που επλήγησαν άρχισαν να υποδέχονται και πάλι τους επισκέπτες. Μόνο 14 ξενοδοχεία κατέγραψαν ζημιές στις εξωτερικές εγκαταστάσεις τους και τρία εξ αυτών παραμένουν κλειστά. Όμως και αυτά σχεδιάζουν να επαναλειτουργήσουν κατά το τέλος Αυγούστου.
Ο επικεφαλής του ταξιδιωτικού πρακτορείου TUI, Στέφαν Μπάουμερτ, δηλώνει στη “Welt” πως «λαμβάνοντας υπόψιν τις τρομερές εικόνες, είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αλλά η κατάσταση των κρατήσεων για τη Ρόδο είναι φανταστική. Τα αεροπλάνα έχουν ήδη επιστρέψει στο 95% της χωρητικότητας και όποιος θέλει να πάει στη Ρόδο αυτό το καλοκαίρι θα πρέπει να βιαστεί».
Σημειώνεται ότι όλοι σχεδόν οι τουρ οπερέιτορς έχουν προχωρήσει σε προωθητικές-διαφημιστικές καμπάνιες για τη Ρόδο οι οποίες φαίνεται να έχουν απήχηση στην πελατεία τους. Η Ρόδος δεν αποτελεί πλέον πηγή προβληματισμού, καθώς όπως σημειώνουν τουριστικοί παράγοντες το μεγαλύτερο μέρος του νησιού δεν έχει πληγεί, ενώ οι φωτιές δεν βρίσκονται εδώ και καιρό στην επικαιρότητα.
Μεταξύ των άλλων, καμπάνια με έμφαση στη Ρόδο, και τίτλο «Kalimera, Rhodos» έχει κάνει η Bild η οποία προσφέρει διακοπές διάρκειας μιας εβδομάδας, για 50 τυχερούς αναγνώστες της.
Η καμπάνια υλοποιείται με τη βοήθεια ης TUI, που πραγματοποιεί πτήσεις με προορισμό τη Ρόδο. Ο επικεφαλής της TUI, Σεμπάστιαν Έμπελ, επισκέφθηκε το νησί προκειμένου να αποκτήσει εικόνα των καταστροφών και τώρα κληρώνει 50 αεροπορικά εισιτήρια για μια εβδομάδα διαμονής, δωρεάν και all inclusive.