Τοπικές Ειδήσεις

Μιχάλης Ροδίτης: Στα επίπεδα του 2019 κινήθηκε το γιώτινγκ στην Ρόδο

Στα επίπεδα του 2019, κινήθηκε η αγορά του θαλάσσιου τουρισμού, με το γιώτινγκ στην Ρόδο να καταγράφει αύξηση. Αυτό τόνισε σε δηλώσεις του στην ‘δημοκρατική’ ο κ. Μιχάλης Ροδίτης (τουριστικός πράκτορας με αντικείμενο το γιώτινγκ που δραστηριοποιείται πολλά χρόνια στην περιοχή μας).

«Η ανάκαμψη φέτος, καταγράφεται από την Τουρκία. Και στο Μπαϊράμι, το Μανδράκι, η Νέα Μαρίνα και η Κολόνα, ήταν γεμάτα! Η εμπιστοσύνη των Τούρκων προς τα νησιά μας φέτος, ήταν εντυπωσιακή κι έτσι είχαμε πάρα πολλά σκάφη προς τη Σύμη, τη Λέρο, την Κάλυμνο ενώ στη Ρόδο, γινόταν… το αδιαχώρητο!
Φανταστείτε ότι ακόμη και η νέα μαρίνα σταμάτησε να δέχεται σκάφη, λόγω της μεγάλης προσέλευσης και ζήτησης από το Μαρμαρίς, το Φετιγιέ και το Μπόντρουμ» -όπως είπε.
Εντυπωσιακό καταγράφεται και το ποσοστό των προσεγγίσεων με σκάφη, που έρχονται από τα απέναντι τουρκικά παράλια με Άγγλους, Σκανδιναβούς, Ολλανδούς και επισκέπτες από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Σύμφωνα με τον κ. Ροδίτη:
«Πρόκειται για ένα νέο τουριστικό προϊόν που από φέτος, δείχνει να σημειώνει μεγάλη αύξηση αφού υπάρχει ζήτηση. Είναι μια πιο ‘πριβέ’ αγορά, με μικτά πακέτα (αεροπορικά ταξίδια με τσάρτερ και γιώτ), καθώς οι επισκέπτες με τέτοια πολυτελή σκάφη έρχονται χωρίς μεσάζοντες -γκρουπ ή τουρ οπερέιτορ κ.λπ.- κλείνουν μόνοι τους την διαμονή τους και τα καταλύματα ή ξενοδοχεία.
Τα στοιχεία, δείχνουν ότι θα υπάρχει μεγάλη αύξηση στο επόμενο έτος αφού, μας ζητούν από τώρα πληροφορίες για τα δρομολόγια του 2024…».

20-25% Η ΠΤΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΡΩΣΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Το αντίθετο βέβαια, συμβαίνει με την ρωσική αγορά που ενώ είναι η καλύτερη για την Ρόδο σημειώνει πτώση 20-25% στα τελευταία δύο χρόνια: «Το μεγάλο πλήγμα για τους πελάτες υψηλής ποιότητας στον θαλάσσιο τουρισμό, προέρχεται από τη ρωσική αγορά, η οποία αποκλείστηκε εντελώς από τα λιμάνια της Ελλάδας, εξαιτίας των διεθνών κυρώσεων που επεβλήθησαν λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Μπορώ να σας πω με βεβαιότητα, ότι πέρσι ενώ καταγράψαμε διπλάσια κίνηση σε σκάφη σε σχέση με το 2019, τα έσοδα ήταν μόλις το 40% του 2021. Γιατί συνέβη αυτό; Διότι όταν μιλάμε για ‘υψηλής ποιότητας θαλάσσιο τουρισμό’ μιλάμε για Αμερικανούς ή για όσους έχουν υιοθετήσει αυτό τον τρόπο ζωής.
Οι Ρώσοι όχι μόνον έχουν αυτό τον τρόπο ζωής, αλλά τον έχουν υιοθετήσει στο έπακρο –είναι το δικό τους life style. Από πέρσι, με την ισχυροποίηση των μέτρων με την δέκατη δέσμη, έχουμε πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Δεν θα δούμε δηλαδή αφίξεις ούτε των σούπερ γιώτ, ούτε της μεσαίας κατηγορίας από την Ρωσία. Παραμένει μία αγορά με καθημερινή κίνηση και καλούς πελάτες, αλλά δεν θα τους δούμε ξανά στην Ρόδο και στα νησιά μας, σύντομα…» -όπως διευκρίνισε.

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΜΕΤΡΑ
Και μπορεί το yachting να αναπτύσσεται συνεχώς και να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην αγορά, ωστόσο και φέτος οι άνθρωποι του τουρισμού είναι προβληματισμένοι, γιατί βλέπουν ότι πολλά προβλήματα παραμένουν άλυτα, ενώ οι υποδομές εξακολουθούν να είναι ακατάλληλες. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, το 2019 από το 20% που προσφέρει συνολικά ο τουρισμός στο Α.Ε.Π. η κρουαζιέρα συνεισέφερε το 0,84% όταν το yachting συνεισέφερε 1,48%.
Τα μεγέθη μιλούν από μόνα τους. Αυτό που ζητούν οι επιχειρηματίες του θαλάσσιου τουρισμού, είναι μερικά κίνητρα:
«Φέτος, τα Ιόνια νησιά, σάρωσαν –κυριολεκτικά- σε αυτό το κομμάτι του τουρισμού! Εμείς στα Δωδεκάνησα, έχουμε μείνει πίσω και αυτό που ζητάμε, είναι περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού αφού έρχονται μεγάλα σκάφη (mega yachts) και δεν υπάρχει χώρος! Ζητάμε από την κυβέρνηση να εφαρμόσει μια ενιαία πολιτική για όλα τα λιμεναρχεία της χώρας. Έχουμε ενημερώσει τον υφυπουργό Ναυτιλίας και περιμένουμε την απάντηση της ηγεσίας του υπουργείου και της κυβέρνησης».
Σημειώνεται, τέλος πως η Ελλάδα και τα νησιά μας, παραμένουν πολύ ψηλά στις προτιμήσεις και των σταρ, των επιχειρηματιών και διεθνών προσωπικοτήτων που μας επισκέπτονται με γιωτ για τις διακοπές τους!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου