Συνεδρίασε χθες στο Εργατικό Κέντρο Ρόδου το διοικητικό συμβούλιο των εργαζόμενων της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών (ΔΕΣ ΡΟΔΑ).
Αφορμή της συνεδρίασης ήταν η ψηφοφορία για τη μεταφορά της κοινωφελούς επιχείρησης στον δήμο της Ρόδου, ως υπηρεσία συγκοινωνιακού έργου, όπως προβλέπεται από το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών. Η πλειοψηφία των μελών του ΔΣ τάχθηκε υπέρ της προοπτικής αυτής με στόχο την διασφάλιση των θέσεων εργασίας αλλά και της ποιότητας του μεταφορικού έργου. Η θέση των εργαζόμενων είναι σταθερή, καθώς στη Γενική Συνέλευση που είχε πραγματοποιηθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο, είχαν ταχθεί και πάλι υπέρ της μεταφοράς της επιχείρησης στο Δήμο Ρόδου.
Όπως έγραψε η «δ», το νέο Νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως πριν λίγες μέρες, φέρνει ριζικές αλλαγές στην διοίκηση και λειτουργία των Δήμων και Περιφερειών.
Αυξάνει τη «δύναμη» του εκάστοτε δημάρχου, καταργεί τα ΝΠΔΔ. Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στον Δήμο Ρόδου καταργούνται ο ΔΟΠΑΡ, το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης και η ΔΕΣ ΡΟΔΑ, η Οικονομική Επιτροπή και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ΔΕΣ ΡΟΔΑ ήταν στα τελευταία χρόνια η υποστελέχωσή της και η αδυναμία προσλήψεων μόνιμου ή εποχικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν. Μπορεί να ανανεώθηκε ο στόλος των οχημάτων της κοινωφελούς επιχείρησης (μόλις τον περασμένο Αύγουστο προστέθηκαν σε αυτόν τρία σύγχρονα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία), λόγω της έλλειψης οδηγών και εργαζόμενων άλλων ειδικοτήτων μειώθηκαν αναγκαστικά τα δρομολόγια.
Όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι, οι περιορισμοί στις προσλήψεις, έχουν οδηγήσει σε οριακή κατάσταση την δημοτική επιχείρηση, το μέλλον της οποίας προβλεπόταν δύσκολο. Με την ένταξη της δομής στο Δήμο Ρόδου ως υπηρεσία συγκοινωνιακού έργου, θα διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας ενώ θα βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού.
Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου και στέλεχος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ εδώ και 30 χρόνια, Παναγιώτης Εγγλέζος, ο οποίος παραβρέθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση, δήλωσε τα εξής: «Αυτό που προέχει είναι το μέλλον της επιχείρησης. Λόγω της αδυναμίας πρόσληψης μόνιμου προσωπικού, έχουν περιοριστεί σημαντικά οι δυνατότητές της να ανταποκριθεί στις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου. Αποφασίσαμε ως εργαζόμενοι τη μεταφορά της ΔΕΣ ΡΟΔΑ στο Δήμο Ρόδου προκειμένου να επανδρωθεί και να ενισχυθεί.
Ως Εργατικό Κέντρο θα υπερασπιστούμε την απόφαση των εργαζόμενων, τη διασφάλιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, την εύρυθμη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου και συνεπώς την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας».
Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι, παρά την απόφαση των εργαζόμενων, τον τελικό λόγο έχει η δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο που μέχρι τις 15 Νοεμβρίου (όπως προβλέπεται από τη σχετική εγκύκλιο) θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα υποβληθεί αίτημα για την εξαίρεση της μεταφοράς της ΔΕΣ ΡΟΔΑ στο Δήμο Ρόδου.
Πάντως, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «δ», την εξαίρεση από τον νέο Νόμο που αφορά στην οριστική κατάργηση των νομικών προσώπων των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού, θα ζητήσει το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου.
Ένα από τα βασικά ζητήματα που απασχολεί τη διοίκηση του Μουσείου, είναι ότι τα έργα που περιλαμβάνονται στις συλλογές, προέρχονται από δωρεές. Σε περίπτωση που καταργηθεί το ΝΠΔΔ, οι δωρητές έχουν το δικαίωμα να τα πάρουν πίσω.
https://www.dimokratiki.gr/27-10-2023/yper-tis-entaxis-sto-dimo-rodou-tassontai-oi-ergazomenoi-stin-roda/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.