«Η Ελλάδα έχει καταφέρει με πρωτοπόρους την Ρόδο καθώς και άλλους προορισμούς- να έχει μπει πολύ ψηλά στο κάδρο των εξελίξεων της κρουαζιέρας».
Αυτό υπογράμμισε μεταξύ άλλων στην ‘δημοκρατική’ ο κ. Ιωάννης Μπρας (διευθύνων σύμβουλος της Five Senses Consulting και σύμβουλος Ανάπτυξης Κρουαζιέρας –ειδικά για τον προορισμό της Ρόδου) με αφορμή τις ραγδαίες εξελίξεις που καταγράφονται στον κλάδο της κρουαζιέρας, και ενώ η ανάφλεξη στην Μέση Ανατολή, μετατοπίζει το βάρος προς την χώρα μας και μάλιστα, προς το νησί της Ρόδου.
Επιπλέον, αυξάνεται το ενδιαφέρον των Ελλήνων για να ταξιδεύουν με κρουαζιερόπλοια, επιλέγοντας εκδρομές με συμφέρουσες τιμές.
«Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι το 2023, κλείνει με τα καλύτερα αποτελέσματα. Ειδικά για την Ρόδο, όπως είναι γνωστό, θα υπάρχουν προσεγγίσεις μέχρι και το τέλος του έτους, ενώ το 2024 ξεκινάει, κανονικά από 1η Ιανουαρίου. Συνεπώς, ο στόχος να γίνει η Ρόδος, ένας προορισμός για όλο τον χρόνο, για την κρουαζιέρα, επιτεύχθηκε.
Όσον αφορά στην κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί στη Μέση Ανατολή, ήδη υπάρχουν τροποποιήσεις και αλλαγές σε δρομολόγια που περιελάμβαναν την Αίγυπτο και το Ισραήλ, καθώς για λόγους ασφαλείας επέλεξαν τα ελληνικά νησιά ή άλλα λιμάνια. Να σημειώσουμε ενδεικτικά, ότι οι εξελίξεις δεν έχουν επηρεάσει τα δρομολόγια μονάχα στην ανατολική Μεσόγειο, αλλά και στην Ερυθρά Θάλασσα. Όλοι οι εμπλεκόμενοι, αναμένουμε με μεγάλη αγωνία, τι θα συμβεί μέχρι το τέλος του έτους. Κι αυτό γιατί, η μεγαλύτερη περίοδος πώλησης διακοπών για κρουαζιέρα, είναι αυτή που ξεκινάει αμέσως μετά τις γιορτές (με περιόδους εκπτώσεων και πακέτων) για τις αγορές των ΗΠΑ, Αγγλίας, Γερμανίας κ.ο.κ. Το λέω αυτό, διότι οι εταιρείες κρουαζιέρας θα χρειαστούν πάρα πολύ σύντομα να αποφασίσουν για το πώς θα διαμορφώσουν τα προγράμματά τους για το 2024 στα πλοία και δρομολόγια που περιελάμβαναν την περιοχή του Ισραήλ, την Αίγυπτο και γύρω λιμάνια. Βεβαίως, όλη αυτή η διαμορφωθείσα κατάσταση ΔΕΝ αφήνει την Ελλάδα, ανεπηρέαστη, στο βαθμό που κάποιες εκδρομές –κυρίως στην αρχή και στο τέλος της σεζόν- πήγαιναν προς αυτούς τους προορισμούς, αλλά βεβαίως και για δρομολόγια που ξεκινούσαν από το Ισραήλ προς την Ελλάδα και την Κύπρο.
Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι πολύ δύσκολα, ακόμη κι αν λήξει η ένταση στη Μέση Ανατολή αυτή την περίοδο, θα δούμε πλοία το 2024 από το Ισραήλ προς την Ελλάδα και την Κύπρο.
Το πώς θα επηρεάσει αυτή η κατάσταση την κρουαζιέρα: όπως είναι γνωστό, το θετικό χαρακτηριστικό της χώρας μας, είναι η πολυνησιωτικότητα. Γι’ αυτό και πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό τον κλάδο, σκέφτονται να εντάξουν και νέους προορισμούς μέσα στο 2024. Όλα αυτά, παράλληλα με τις λιμενικές εγκαταστάσεις και τις υπηρεσίες που παρέχονται στα λιμάνια. Η Ρόδος, όμως, δεν έχει τέτοιο πρόβλημα. Έχει κάνει έγκαιρα τον προγραμματισμό της, διαθέτει υποδομές και προσφερόμενες υπηρεσίες».
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, οι ταξιδιώτες της κρουαζιέρας όπως οι Αμερικανοί, το 2024, αναμένεται να επικεντρωθούν περισσότερο στα ελληνικά νησιά –αφού δεν θα υπάρχουν στα δρομολόγια, οι γύρω προορισμοί.
Την ίδια ώρα, στην χώρα μας, αναμένεται από το 2024 κι έπειτα, πολύ μεγάλη άνοδος της κρουαζιέρας, ενώ σε πολλές περιοχές (όπως π.χ. Πειραιάς και Θεσσαλονίκη) έχουν ήδη προχωρήσει συνεργασίες ανάμεσα στους τοπικούς φορείς και στις εταιρείες, με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αλλά και δραστηριοτήτων του υποστηρικτικού cluster για τα κρουαζιερόπλοια, που θα προσδώσουν σημαντική ώθηση στην τοπική οικονομία -και όχι μόνο.
Σχολιάζοντας αυτές τις εξελίξεις ο κ. Μπρας, υπογράμμισε τα εξής:
«Η Ελλάδα έχει καταφέρει, ειδικά μετά την κρίσιμη περίοδο της πανδημίας της covid, με το σπουδαίο έργο που επιτελέστηκε από όλους τους φορείς σε αγαστή συνεργασία -με πρωτοπόρους την Ρόδο καθώς και άλλους προορισμούς- να έχει μπει πολύ ψηλά στο κάδρο των εξελίξεων της κρουαζιέρας. Το 2023, έχουμε ήδη πολλά νέα κρουαζιερόπλοια ενώ ανοίγει δυναμικά και η αγορά της Ασίας. Ωστόσο, το γεγονός πως η χώρα μας προσφέρει καλό συνδυασμό υπηρεσιών (εκδρομές σε πολλά μέρη, νησιά, γαστρονομία κ.λπ.) έχει δώσει την ώθηση σε πολλές εταιρείες να θέλουν να αυξήσουν το μεταφορικό τους έργο στα λιμάνια μας. Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι και η Ρόδος περιλαμβάνεται στους κορυφαίους προορισμούς της κρουαζιέρας –μαζί με τον Πειραιά, το Ηράκλειο, το Λαύριο, τη Θεσσαλονίκη και την Κέρκυρα. Αυτό σημαίνει ότι έχει αυξηθεί η δυνατότητα ‘εκκίνησης’ από δικά μας λιμάνια κάτι που τα κάνει πολύ ελκυστικά».
Ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι το πως και οι Έλληνες ταξιδιώτες, επιλέγουν την κρουαζιέρα με το 2024, να αναμένουμε ακόμη μεγαλύτερη κίνηση. Ο λόγος είναι ότι το ταξίδι με ένα κρουαζιερόπλοιο, δίνει πολλές δυνατότητες για επίσκεψη σε πολλά μέρη, οι τιμές είναι ελκυστικές ενώ προσφέρονται πολλές δράσεις και υπηρεσίες, κατά την διάρκεια του ταξιδιού. «Το κρουαζιερόπλοιο δεν είναι το ίδιο με το πλοίο της γραμμής. Το ταξίδι είναι διαφορετικό, πιο άνετο, με πολλές υπηρεσίες, εσωτερικές δραστηριότητες, προσεγγίσεις σε πολλά λιμάνια, εκδρομές κ.λπ. Οι Έλληνες, στρέφουν το βλέμμα προς αυτό το είδος διακοπών, ενώ οι εταιρείες ζητούν να βάλουν, ελληνικά τοπικά προϊόντα μέσα στα κρουαζιερόπλοιά τους. Αυτό από μόνο του, αποτελεί μια πολύ θετική κίνηση που ανοίγει πολλές προοπτικές για τους παραγωγούς και την τοπική οικονομία…» κατέληξε.
https://www.dimokratiki.gr/28-11-2023/i-bras-afxitikes-taseis-parousiazei-i-krouaziera/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.