Την ίδια ώρα που με απόφαση του ειδικού γραμματέα Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ ανακλήθηκε η απόφαση για την ένταξη του έργου «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου της Ρόδου», οι εργασίες για το «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Κω» προχωρούν με το έργο να βρίσκεται πλέον σε προχωρημένο στάδιο.
Όπως έγραψε η «δημοκρατική», η σύμβαση του έργου υπογράφηκε 14/2/2022 και οι εργασίες δεν άρχισαν ποτέ παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια τεράστια επένδυση με στόχο να αλλάξει την εικόνα του κέντρου τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά, τονώνοντας την εμπορική και οικονομική δραστηριότητα στην καρδιά της πόλης.
Το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης και η Ειδική Γραμματεία ΕΤΠΑ & ΤΣ ήδη από το 2019 ανακοίνωσαν τον βαθμολογικό πίνακα κατάταξης των προτάσεων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομίας 2014 -2020», με τη Ρόδο και την Κω να περιλαμβάνονται σε αυτόν. Συνολικά είχαν υποβληθεί 59 προτάσεις πανελλαδικά, εκ των οποίων οι δύο από τα Δωδεκάνησα.
Σε ό,τι αφορά στη δημιουργία του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου της Ρόδου, στην πράξη συμμετείχαν ο Δήμος (ως κύριος Δικαιούχος) και το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου (ως Συνδικαιούχος). Η περιοχή παρέμβασης ορίστηκε από τις οδούς: Αμερικής, 25ης Μαρτίου, Εθνάρχου Μακαρίου, Νικολάου Πλαστήρα, Κυρμιχάλη, Αβέρωφ και Παπάγου.
Στόχος της δράσης ήταν η οργανωμένη και συστηματική προβολή και ανάδειξη του εμπορικού κέντρου της πόλης και των επιχειρήσεων που συμμετέχουν, μέσα από συντονισμένες ενέργειες, όπως χωροθέτηση, σήμανση, βελτιωμένη πρόσβαση, φωτισμό και καλλωπισμό.
Η δράση για τα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου (Open Mall) ξεκίνησε να συζητείται από το 2015 με στόχο να συντελέσουν σημαντικά στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και την ποιοτική εξυπηρέτησή τους, στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας αλλά και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων που συμμετέχουν, στην τόνωση της αγοράς στα εμπορικά κέντρα των πόλεων και την επανεδραίωσή τους ως ελκυστικούς προορισμούς για αγορές, διασκέδαση και κέρδος, με τελικούς ωφελούμενους τόσο τις επιχειρήσεις για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνθηκών της οικονομικής κρίσης όσο και τους ίδιους τους καταναλωτές.
Η ανάκληση της απόφασης για τη Ρόδο εδράζεται στη σημαντική απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα της Πράξης με συνέπεια τη μηδενική πρόοδο αυτής, την αδυναμία ολοκλήρωσης της Πράξης εντός της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 με τη σημείωση ότι ο Δικαιούχος παρά τις συνεχείς οχλήσεις της ΕΥΔ δεν ανταποκρίθηκε στα αιτήματα για την επίσπευση της υλοποίησης της Πράξης και ότι ο Συνδικαιούχος (Επιμελητήριο Δωδεκανήσου) δεν έχει εκκινήσει τα υποέργα ευθύνης του.
Στην Κω, ωστόσο με κύριο δικαιούχο του έργου επίσης τον Δήμο και Συνδικαιούχο το Επιμελητήριο Δωδεκανησου, είναι ήδη έτοιμη η ψηφιακή πλατφόρμα που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το Open Mall (https://platform.openmallkos.gr) και τη φάση του έργου, που είναι σε προχωρημένο στάδιο. Στην ψηφιακή πλατφόρμα, διαδραστικού καταλόγου εφαρμογών οι ενταγμένες επιχειρήσεις που συμμετέχουν και εκεί θα δημοσιεύουν προσφορές, εκπτώσεις, και πολλές άλλες χρήσιμες για τους καταναλωτές πληροφορίες με ένα κλικ, ακόμα και μέσα και από το κινητό τους!
Τα καταστήματα της Κω που συμμετέχουν, είναι περισσότερα από 220 από την Ακτή Κουντουριώτη (από την δυτική πλευρά του κάστρου έως το Λιμεναρχείο), και στις οδούς Ρήγα Φεραίου, 25ης Μαρτίου, Ηφαίστου και Απελλού, Πλατεία Διαγόρα, Ελευθερίου Βενιζέλου (από Ηφαίστου έως Αντ. Ιωαννίδη), Αντ. Ιωαννίδη, Κλεοπάτρας, Βασιλέως Παύλου, Ελευθερίου Βενιζέλου (από Βασιλέως Παύλου έως Μητροπόλεως), Μητροπόλεως, Ιπποκράτους (από Μητροπόλεως έως πλατεία Ελευθερίας), Ναυκλήρου.
Μόλις πρόσφατα, η Crowdpolicy εγκατέστησε δίκτυο beacons για την προώθηση της επιχειρηματικότητας στην Κω. Με βάση τις ανάγκες του δήμου, η ανάπτυξη του Ανοικτού Κέντρου Εμπορίου (Open Mall Kos) αποτελεί ένα σημαντικό βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού το οποίο στοχεύει στην προώθηση και ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και της επιχειρηματικότητας. Η Crowdpolicy βρέθηκε στην Κω για την εγκατάσταση του σύγχρονου δικτύου beacons σε καταστήματα στο κέντρο του νησιού. Στην εγκατάσταση που πραγματοποιήθηκε, η εταιρεία τοποθέτησε πάνω από 150 συσκευές σε καταστήματα στον Δήμο Κω.
Η εταιρεία προχώρησε σε εγκατάσταση ενός δικτύου beacon στα καταστήματα — 1 ανά κατάστημα — μέσα από τα οποία οι επιχειρηματίες μπορούν να επικοινωνούν με τους καταναλωτές άμεσα, έχοντας εγκαταστήσει την απαραίτητη εφαρμογή στο κινητό τους, προκειμένου να προβάλλουν προωθητικά μηνύματα. Μέσω των beacons θα υπάρχει δυνατότητα ενημέρωσης του επισκέπτη με προσφορές ή οποιοδήποτε άλλη πληροφορία επιλέξει το κατάστημα.
Τοποθετήθηκαν πάνω από 150 συσκευές σε καταστήματα στον Δήμο Κω. Τα Beacons είναι συσκευές οι οποίες χρησιμοποιούν την τεχνολογία Bluetooth Low Energy (BLE) για την επικοινωνία με συσκευές όπως είναι τα κινητά τηλέφωνα. Το βασικό τους χαρακτηριστικό είναι ότι επιτρέπουν την επικοινωνία σε απόσταση μέχρι και 80 μέτρα, ενώ η διάρκεια ζωής της μπαταρίας μπορεί να είναι από 3 έως και 5 έτη ανάλογα με την χρήση. Εφαρμογές των Beacons βρίσκουμε σε τομείς όπως ο τουρισμός, εμπορικά καταστήματα κ.α.
https://www.dimokratiki.gr/21-12-2023/prochorei-kanonika-stin-ko-to-anoikto-kentro-eboriou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.