Τοπικές Ειδήσεις

Μαρίνες Ρόδου ΑΕ: Υπερμεγέθη κτήρια ύψους έως 28 μέτρα στο παραλιακό μέτωπο!!!

Με ΦΕΚ που εκδόθηκε την 31η Δεκεμβρίου 2023 – Το θέμα έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ αιρετών του πρώτου βαθμού αυτοδιοίκησης που δεν είχαν γνώση των αλλαγών που αναμένονται

Στο 1046 τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε την 31η Δεκεμβρίου 2023 απόφαση για την τροποποίηση χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων του τουριστικού λιμένα της Μαρίνας Ρόδου που προβλέπει μεταξύ άλλων την ανέγερση υπερμεγεθών κτηρίων στο θαλάσσιο μέτωπο από το Ζέφυρος ως τους μύλους με ύψος ως 28 μέτρα!!!

Για το όλο ζήτημα που αποτέλεσε αντικείμενο τηλεδιάσκεψης πριν την λήψη της αποφάσεως και την ψήφιση αυτής είχε διαμαρτυρηθεί ο πρώην αντιδήμαρχος Μεσαιωνικής Πόλης κ Στέφανος Δράκος που έκπληκτος διαπίστωσε ότι τον έκοψαν από την τηλεδιάσκεψη!!!
Ο Λιμένας Αναψυχής Ρόδου χωροθετήθηκε με τον ν. 2160/1993 που δημοσιεύθηκε στο Φ.Ε.Κ. (Α’ 118) και πλέον τροποποιήθηκε.
Η χωροθέτηση της Μαρίνας Ρόδου είναι μικτού τύπου που συνδυάζει υποδομές οικιστικής, εμπορικής και ψυχαγωγικής χρήσης, περιοχή με πολυτελείς κατοικίες, παγκόσμιας κλάσης εγκαταστάσεις και υπηρεσίες για σκάφη, πλειάδα καταστημάτων και παραθαλάσσιων χώρων εστίασης, καθώς και μια σειρά από προτάσεις ψυχαγωγίας.
Η μαρίνα προσφέρει επιλογή από πολυτελείς κατοικίες ενώ νότια του άξονα της εισόδου τοποθετείται ο χώρος εναπόθεσης σκαφών όπου παρέχονται υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης, επισκευές και συντηρήσεις των σκαφών και του εξοπλισμού τους (συνήθως μικρής κλίμακας), καθώς και τα απαραίτητα μέσα για ανέλκυση και καθέλκυση των σκαφών.

Πέραν αυτού, προβλέπεται η συνέργεια και συνεργασία με το Κέντρο Επισκευής Πλοιαρίων του Δήμου Ρόδου που δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε να λειτουργεί στην περιοχή Καναμάτ Δήμου Ρόδου για τις μεγαλύτερης κλίμακας επισκευές.
Αυτή η μονάδα απέχει από την Μαρίνα μόλις 1,5 χλμ. και έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά και μόνο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες για τις παραπάνω λειτουργίες ταχύτατα και οργανωμένα.
Το Καναμάτ έχει παραχωρηθεί από τον Δήμο Ρόδου.
Διάρθρωση νέων Λειτουργιών
Πολυώροφα κτήρια  πολυτελών κατοικιών- Υπόγειος χώρος  στάθμευσης
Στο πρώτο – Οικοδομικό Τετράγωνο 1 – που βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Μαρίνας, δεσπόζουν τρία πολυώροφα, χαρακτηριστικά για την αρχιτεκτονική τους κτήρια, με πολυτελή διαμερίσματα.
Τα τρία αυτά κτήρια τοποθετούνται πάνω από διώροφο υπόγειο χώρο στάθμευσης
Ο χώρος αυτός προκύπτει από τη μορφολογία των περιμετρικών σε αυτόν στοιχείων.
Συγκεκριμένα, στη δυτική πλευρά του που είναι όριο της Μαρίνας, βρίσκεται σε επαφή με την περιμετρική οδό της πόλης της Ρόδου.
Το υψόμετρο της οδού κατά μήκος της πλευράς γειτνίασης με αυτήν του τετραγώνου της Μαρίνας, είναι 6,50μ. έως 7,00μ. Αντίστοιχα, στην ανατολική πλευρά του χώρου του ΟΤ 1 υψώνεται ο προσήνεμος μόλος ύψους 7,00μ.

Το ύψος αυτό αρκεί για την κατασκευή διωρόφου χώρου στάθμευσης και επιτρέπει την κατασκευή επίχωσης ύψους κατ’ ελάχιστον 0,50μ. πάνω από αυτόν για φύτευση και δημιουργία πρασίνου.
Στο πρόσωπο του χώρου στάθμευσης προς την Μαρίνα τοποθετείται μία σειρά καταστημάτων μαρίνας για την εξυπηρέτηση των αναγκών των σκαφών (πράκτορες, υλικά συντήρησης, υλικά πρόσδεσης και λειτουργίας κ.λπ.).
Τα τρία αυτά πολυώροφα κτήρια έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο στον χώρο ώστε να εξασφαλίζουν οπτικές διόδους σε όλα τα παρακείμενα κτήρια, τα οποία βέβαια βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από αυτά.
Ο ακάλυπτος χώρος πάνω από τον χώρο στάθμευσης, που καταλαμβάνει ένα μεγάλο τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, φυτεύεται και αποτελεί ζώνη πρασίνου και χώρο εκτόνωσης και άθλησης.
Κατασκευάζεται σε αυτόν κολυμβητική δεξαμενή σχήματος τόξου του οποίου η χορδή τοποθετείται παράλληλα με το θαλάσσιο μέτωπο διαμορφώνοντας αίσθηση συνέχειας με την θάλασσα.
Διοικητικές υπηρεσίες και υπηρεσίες εξυπηρέτησης
Το δεύτερο τμήμα που βρίσκεται αμέσως μετά την κεντρική είσοδο έχουν κατασκευαστεί όλα τα κτήρια που απαιτούνται για την λειτουργία και την διοίκηση της Μαρίνας. Επίσης στον ίδιο χώρο στεγάζονται και όλες οι προβλεπόμενες και απαραίτητες δημόσιες Υπηρεσίες της Μαρίνας.
Εμπορικό πάρκο
Κεντροβαρικά τοποθετείται το τρίτο τμήμα με την εμπορική ζώνη σε μία έκταση 20.000 τμ. σε διώροφα κτήρια που διαχωρίζονται με προφυλαγμένους (σκεπαστούς) πεζοδρόμους και περιλαμβάνει εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, καφέ (καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος) και γραφεία παροχής υπηρεσιών.

Όπισθεν της εμπορικής ζώνης τοποθετείται τετραώροφο συγκρότημα με χρήση ξενοδοχείου σε χώρο 7.200τμ.

Υπερπολυτελείς Βίλες
Στο τέταρτο τμήμα τοποθετούνται είκοσι δύο πολυτελείς επαύλεις μεταξύ της οδού που διασχίζει την μαρίνα και του παραλιακού μετώπου, σε μία έκταση 11.400τμ. στην ανατολική παραλία του έργου.
Όλες οι επαύλεις κατασκευάζονται στη βάση του σχεδιασμού ανοιχτού σχεδιασμού (open plan), με άνετους εσωτερικούς χώρους καταπράσινους κήπους και ιδιωτικές κολυμβητικές δεξαμενές, ενώ όλοι οι χώροι έχουν προσανατολισμό προς τη θάλασσα.
Κατά μήκος του παραλιακού μετώπου δημιουργείται και κατασκευάζεται ένας πλακόστρωτος πεζόδρομος πλάτους 15μ, σε όλο το μήκος της Α’ φάσης, o οποίος επιτρέπει την απρόσκοπτη κυκλοφορία πεζών καθ’ όλο το μήκος του, ομοίως κατασκευάζεται το παραλιακό μέτωπο της Β’ φάσης.
Δημιουργείται με τον τρόπο αυτό δημόσιος χώρος διέλευσης και ψυχαγωγίας, περίπου εννέα στρεμμάτων, καθ’ όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου της μαρίνας.
Παράλληλα με αυτόν τον πεζόδρομο και ανάμεσα σε αυτόν και τη θάλασσα διαμορφώνεται ένας διάδρομος με μία υψομετρική διαφορά 0,80μ, όπου επιτρέπεται η κίνηση μόνο των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων της Μαρίνας για την εξυπηρέτηση των σκαφών,των συνεργείων συντήρησης καθώς και των υπευθύνων υπαλλήλων για τον ελλιμενισμό και την ασφάλεια των σκαφών.
Η πρόσβαση σ’ αυτόν τον διάδρομο γίνεται με σύστημα ελέγχου πρόσβασης (access control) και κλειστό σύστημα παρακολούθησης (CCTV) για τον πλήρη έλεγχο και την ασφάλεια του λιμένα.

Προτεινόμενοι όροι δόμησης
Η Μαρίνα της Ρόδου βρίσκεται εντός του πολεοδομικού ιστού της πόλεως Ρόδου.
Η Μαρίνα της Ρόδου εφάπτεται της Λεωφόρου Αυστραλίας.
Τα όμορα στην Μαρίνα οικοδομικά τετράγωνα είναι αυτά που έχουν πρόσωπο στην Λεωφόρο Αυστραλίας και βρίσκονται απέναντι από το διαμήκες όριο της Μαρίνας στη λεωφόρο Αυστραλίας.
Στο υπό εξέταση τμήμα της πόλης της Ρόδου (Τομέας Ε) ισχύουν οι ακόλουθοι όροι και περιορισμοί δόμησης: Κάλυψη 60%, συντελεστής δόμησης 0,8 και ύψος κυμαινόμενο από 8,00μ. έως 32,00μ.
Στην προτεινόμενη Τροποποίηση Χωροθέτησης οι όροι δόμησης που προτείνονται είναι οι εξής: Κάλυψη 30%, συντελεστής δόμησης 0,74 και ύψος από 5,00μ. έως 28,00μ.

Επισημαίνεται ότι το προτεινόμενο τετράγωνο 1 της Μαρίνας με επιτρεπόμενο ύψος 28,00μ. χωροθετείται έμπροσθεν των οικοδομικών τετραγώνων 240 και 240Α του σχεδίου πόλης Ρόδου, το οποίο έχει μέγιστο ύψος 32,00μ. και εντός του οποίου έχουν ήδη κατασκευαστεί δύο οκταώροφα κτήρια.
Κατά τη θέσπιση των όρων δόμησης των επιμέρους οικοδομικών τετραγώνων, εξετάστηκαν με ιδιαίτερη προσοχή οι επιβαλλόμενες δεσμεύσεις από την έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς κατά την Β’ φάση της αρχικής χωροθέτησης.
Οι δεσμεύσεις αυτές τέθηκαν με την υπ’ αριθμό (ΥΠΠΟΤ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ22/94529/4440/2-11-2011 (ΑΔΑ: 45ΒΔΓ – 7ΚΥ) απόφαση «Χορήγηση έγκρισης γενικής διαμόρφωσης χερσαίων εγκαταστάσεων και λιμενολεκάνης Τουριστικού Λιμένα Ρόδου (Β’ φάση), Περιφερειακής Ενότητας Δωδεκανήσου, Περιφέρειας Νότιου Αιγαίου».

Συγκεκριμένα, προκειμένου να εξασφαλιστεί η θέα του ιερού της Ίσιδος προς τη θάλασσα στα οικοδομικά τετράγωνα 7 και 8 της νέας χωροθέτησης που αντικατέστησαν τα οικοδομικά τετράγωνα Β3 και Β4 της αρχικής χωροθέτησης, τα ύψη που προβλέπονται για αυτά είναι: Μέγιστο ύψος για το Ο.Τ. 7 τα 8,00 μ. και μέγιστο ύψος για το Ο.Τ. 8 τα 10,00 μ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Me    27.01.2024 18:16

    Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα…

Σχολιασμός άρθρου