Συνεντεύξεις

Γεώργιος Τόππος: Τα πρώτα σχέδια της νέας δημοτικής αρχής στον τουρισμό

«Στόχος της δημοτικής αρχής, όπως και όλων των εμπλεκομένων στον τουρισμό φορέων του νησιού, δεν παύει να αποτελεί η προσέλκυση τουριστών από όλο τον κόσμο, ακόμα και τους μήνες του χειμώνα».
Αυτό τονίζει σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ‘δημοκρατική’ ο νέος αντιδήμαρχος Τουρισμού & Πολιτισμού Γεώργιος Τόππος, στο πλαίσιο των καθηκόντων που μόλις ανέλαβε.
Αν και ο ίδιος βρίσκεται στο στάδιο της ενημέρωσης, μιλάει για τις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής για τη βαριά βιομηχανία του τόπου μας με σημείο αιχμής την ανάδειξη και ισχυροποίηση του brandname που είναι η ‘Ρόδος’ ως τουριστικός προορισμός.
Επιπρόσθετα, μιλάει και με την άλλη ιδιότητά του, στον Πολιτισμό, δηλώνοντας πως μέσω του Πολιτισμού μπορεί να γίνει πιο ανταγωνιστικό και το τουριστικό μας προϊόν.

• Κύριε Τόππο, αναλάβατε έναν από τους πλέον νευραλγικούς τομείς που είναι ο Τουρισμός. Ποιες είναι οι προτεραιότητες της νέας δημοτικής αρχής; Θα συνεχιστεί ο προγραμματισμός που είχε γίνει μέχρι το τέλος του 2023 και θα ενισχυθεί με δράσεις, συμμετοχές και άλλες ενέργειες;
Η Ρόδος και οι ομορφιές της δεκαετίες τώρα έχουν αποτελέσει πόλο έλξης και έμπνευσης για πολλούς επισκέπτες από όλα τα μέρη του κόσμου. Ο επισκέπτης μπορεί να διακρίνει την ομορφιά της Ρόδου, πέρα από το στερεότυπο «ήλιος και θάλασσα».
Το ισχυρό brandname ‘Ρόδος’ και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού, όπως η ιστορική, πολιτιστική κληρονομιά, τα εντυπωσιακά Μνημεία, το απαράμιλλο φυσικό του κάλλος καθώς και η ζεστή φιλοξενία των ανθρώπων του, καθιστούν το νησί της Ρόδου μοναδικό τουριστικό προορισμό, με ένα πολυσύνθετο τουριστικό «πρόσωπο».
Έχοντας αυτό ως παρακαταθήκη αιώνων και επειδή ο Δήμος Ρόδου πρέπει να έχει και συνέχεια, στόχος μας ως δημοτική αρχή είναι να εξακολουθούμε να προβάλλουμε τις απεριόριστες δυνατότητες που έχει η Ρόδος σε όλες τις μορφές τουρισμού, συνεχίζοντας αλλά και επεκτείνοντας όπου πρέπει το πλαίσιο του σχεδιασμού που είχε γίνει μέχρι το τέλος του περασμένου έτους.
Θέλουμε να αναδείξουμε την πολυδιάστατη αξία στο τουριστικό μας προϊόν μέσα από εναλλακτικές δραστηριότητες, τις εμπειρίες που προσφέρει στον τουρίστα η Ρόδος. Ειδικότερα, εστιάζουμε στη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας του επισκέπτη πριν και κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Ρόδο, με τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάπτυξη του εναλλακτικού-θεματικού τουρισμού, το σημαντικό πολιτιστικό κεφάλαιο που έχει να επιδείξει η Ρόδος συνδεδεμένο με την ιστορική της διαδρομή και τις παραδόσεις της, τη Μεσαιωνική Πόλη, τα μουσεία, τα μνημεία, αλλά και τους παραδοσιακούς οικισμούς, τις καθαρές θάλασσες με τις γαλάζιες σημαίες, στα μοναδικά τοπικά προϊόντα του νησιού. Η Ρόδος πρωτοστατεί στον θεματικό τουρισμό.
Παράλληλα, ως Δήμος Ρόδου σκοπεύουμε να αναβαθμίσουμε τις υποδομές της (έργα σε όλα τα επίπεδα, υδάτινοι πόροι, συγκοινωνίες) στο πλαίσιο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και της προστασίας του περιβάλλοντος, συμμετέχοντας ενεργά στο φιλόδοξο πρόγραμμα μετασχηματισμού της Ρόδου στον πρώτο αειφόρο τουριστικό προορισμό παγκοσμίως «The Rhodes Co-Lab. Sustainable Destination», της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και του ομίλου-ηγέτη της τουριστικής αγοράς TUIGroup. Όπως μάλιστα υπογράμμισε ο δήμαρχος Ρόδου Αλέξανδρος Κολιάδης «η σπουδαιότητα του προγράμματος “RhodesCo-Lab” μας γεμίζει ευθύνη και υπερηφάνεια».
• Επειδή είστε ακόμη στην αρχή και στο στάδιο ενημέρωσης ποιο είναι το κλίμα με τους φορείς του τουρισμού;
Στόχος της δημοτικής αρχής, όπως και όλων των εμπλεκομένων στον τουρισμό φορέων του νησιού, δεν παύει να αποτελεί η προσέλκυση τουριστών από όλο τον κόσμο, ακόμα και τους μήνες του χειμώνα, θέμα που αποτελεί και πεδίο στοχευμένων πρωτοβουλιών και ενεργειών των εκπροσώπων του τουρισμού της Ρόδου στους οποίους προσβλέπουμε για μία αγαστή συνεργασία και στον τομέα του τουρισμού.
Γι’ αυτό και είμαστε σε επαφή με όλους τους φορείς του Τουρισμού, με τους εκπροσώπους, τις τοπικές αρχές, για να αξιολογήσουμε, να επανεκτιμήσουμε και να επανασχεδιάσουμε τα επόμενα βήματά μας καθώς το 2024, όπως όλα δείχνουν αναμένουμε νέα ρεκόρ αφίξεων πτήσεων, κρουαζιεροπλοίων και επισκεπτών. Στο αμέσως επόμενο διάστημα προγραμματίζουμε νέα συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής της Διεύθυνση Τουρισμού, όπου θα συζητηθεί ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής για τον τουρισμό με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων του νησιού.
• Επειδή η νέα τουριστική σεζόν ξεκινάει ακόμη πιο νωρίς και επομένως δεν υπάρχει μεγάλο χρονικό περιθώριο, ποια είναι τα σχέδιά σας;
Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε ακόμη στο στάδιο της ενημέρωσης, εν τούτοις ξεκινήσαμε ήδη τις πρώτες δράσεις στον τομέα του τουρισμού με την πρόσφατη υποδοχή του πρώτου κρουαζιερόπλοιου που έφερε στη Ρόδο περίπου 900 επιβάτες. Αρχές Μαρτίου ετοιμαζόμαστε μάλιστα και ως Διεύθυνση Τουρισμού Δήμου Ρόδου να υποδεχθούμε τους επιβάτες της πρώτης πτήσης τσάρτερ από Βερολίνο.
Θα συμμετέχουμε επίσης στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ITBBerlin 2024, που θα πραγματοποιηθεί στο Βερολίνο στο διάστημα 5-7 Μαρτίου 2024, όπου η Ρόδος μέσω του ΠΡΟΤΟΥΡ θα έχει δικό της περίπτερο. Εκεί θα μάθουμε τα πρώτα νέα σχετικά με τις αφίξεις των Γερμανών τουριστών στη Ρόδο. Σύμφωνα δε με τους διοργανωτές φέτος η ΙΤΒ, εισάγει αρκετές καινοτομίες κι ένα ευρύ φάσμα επιλογών για συναντήσεις και εκδηλώσεις για τους εκθέτες, όπως τα νέα MeetingCubes. Τα κλειστά MeetingCubes, με δυνατότητα κράτησης ανά ώρα, αποτελούν μια καινοτόμο νέα επιλογή για την πραγματοποίηση σύντομων εμπιστευτικών συνομιλιών σε μικρές ομάδες.
Τα σχέδιά μας ως δημοτική αρχή στον τουρισμό, δεν σταματούν φυσικά εδώ. Υπάρχει σχεδιασμός για σειρά έργων και δράσεων που στόχο έχουν την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του νησιού, την αξιοποίηση του ισχυρού brandname“Ρόδος”, τον εναλλακτικό τουρισμό, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τους μήνες του χειμώνα, τη δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού (DMMO) και σειρά άλλων σχεδίων που επεξεργαζόμαστε και άπτονται της προβολής του νησιού και σε νέες αγορές.
Μιλήστε μας και με την άλλη ιδιότητά σας, στον Πολιτισμό. Υπάρχει σχεδιασμός για το καλοκαίρι και ποιες είναι οι προτεραιότητες;
Όπως γνωρίζετε, ο Πολιτισμός αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς για την επίτευξη της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης και γι’ αυτό το λόγο η νέα Δημοτική Αρχή δίνει ιδιαίτερη σημασία και προτεραιότητα. Ο σύγχρονος κόσμος αλλάζει ραγδαία, πράγμα που επηρεάζει όλες τις εκφάνσεις των σύγχρονων κοινωνιών, οπότε οφείλουμε να μεγεθύνουμε την εικόνα με την οποία αντιλαμβανόμαστε τον Πολιτισμό. Στοχεύουμε στη δημιουργία και υιοθέτηση του κατάλληλου στρατηγικού σχεδιασμού για τον Πολιτισμό με συνεργασίες και συνέργειες που θα αναδείξουν την πολιτιστική ταυτότητα και κληρονομιά της Ρόδου καθώς και την ιδιαίτερη σύγχρονη πολιτιστική και καλλιτεχνική παραγωγή του νησιού τόσο σε τοπικό όσο και σε υπερτοπικό επίπεδο. Με αυτό το τελευταίο εννοώ ότι μέσω του Πολιτισμού μπορεί να γίνει πιο ανταγωνιστικό και το τουριστικό μας προϊόν. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ρόδου και το πολιτισμικό της αποτύπωμα στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου αποτελούν το εφαλτήριο για μια νέα δυναμική με βάση την εξωστρέφεια, το σεβασμό στο περιβάλλον, την προστασία από τον υπερτουρισμό και την ενσωμάτωση των ψηφιακών εργαλείων στη στρατηγική μας για τον πολιτισμό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου