Συνεντεύξεις

Θωμάς Τριανταφύλλου, πρόεδρος «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.»: Ο αντίλογος στις αντιδράσεις για το έργο στην νέα μαρίνα Ρόδου

Διευκρινίσεις απο τον Πρόεδρο της εταιρείας «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.» – Ο Θωμάς Τριανταφύλλου δίνει σαφείς απαντήσεις επί του συνόλου των θεμάτων και των προβληματισμών που ανέκυψαν τόσο για τον σχεδιασμό, όσο και για την δόμηση του έργου

Απαντήσεις «εφ’ όλης της ύλης» δίνει σήμερα σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος της εταιρείας «Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.» κ. Θωμάς Τριανταφύλλου για το έργο της εταιρείας στην Ρόδο και τις αντιδράσεις που αφορούν στον σχεδιασμό και στην δόμησή του.
Αναλυτικά η συνέντευξη του προέδρου της εταιρείας κ. Θωμά Τριανταφύλλου.
• Κύριε Τριανταφύλλου, τι έχετε μας να πείτε για τις αντιδράσεις που υπάρχουν για το έργο της μαρίνας Ρόδου;
Σε κάθε έργο, οποιασδήποτε κλίμακας, υπάρχουν αντιδράσεις. Ακόμα κι αν στην αυλή σας βάλετε ένα κοτέτσι, κάποιος από τη γειτονιά θα βρεθεί να αντιδράσει. Επί του προκειμένου υπάρχουν αντιδράσεις, σεβαστές, όμως αυτές εκδηλώνονται σε λάθος χρόνο.
• Τι εννοείτε;
Εννοώ ότι το έργο έχει παρουσιαστεί εδώ και τέσσερα χρόνια, βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα της μαρίνας από την αρχή του σχεδιασμού του, είχε παρουσιαστεί από την εφημερίδα σας επίσης προ σχεδόν τεσσάρων ετών και έχουμε εκείνο το αφιέρωμα κρατημένο στο αρχείο της Μαρίνας Ρόδου με ημερομηνία 06 Αυγούστου 2020 καθώς ήταν το πρώτο θετικό μήνυμα στην τότε μαυρίλα του κορωνοϊού.
Σε όλο αυτό το διάστημα το έργο πέρασε από διαβούλευση, πήρε 40 περίπου πρωτογενείς εγκρίσεις από τις συναρμόδιες υπηρεσίες, από το δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου, εξετάσθηκε σελίδα – σελίδα στα συναρμόδια Υπουργεία, τέθηκε ενώπιον του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, και εγκρίθηκε.
Ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το γνώριζε και ήρθε στο χώρο της μαρίνας να δει από κοντά τη θέση. Όλο αυτό το διάστημα, σε όλη τη δημόσια διαβούλευση δεν ήρθε κανένας από εκείνους που σήμερα αντιδρούν για να ζητήσει πληροφορίες. Οι αντιδράσεις ήρθαν τώρα στο facebook. Πείτε μου εσείς, στο δημόσιο λόγο, στη δημόσια διαβούλευση ετών, εκεί όπου μιλάμε με μελέτες και σοβαρή πνευματική δουλειά ώστε να αποτυπωθούν τα πάντα στο χαρτί, έχει θέση το facebook και οι απόψεις του ποδαριού;

Η ΜΑΡΙΝΑ ΠΡΙΝ
Η ΜΑΡΙΝΑ ΠΡΙΝ
Η ΜΑΡΙΝΑ ΤΟ 2023
Η ΜΑΡΙΝΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

• Ναι, αλλά οι αντιδρούντες επιμένουν.
Θυμίζω, ότι προ 15 ετών εκδηλώθηκαν οι αντίστοιχες αντιδράσεις, ίσως και από τα ίδια πρόσωπα, για την τότε κατασκευή της περιμετρικής οδού πόλεως Ρόδου για το τμήμα δίπλα από το κτήριο της ΔΟΥ Ρόδου. Θυμάστε. Δεν ήθελαν την περιμετρική οδό, διότι έλεγαν ότι θα κόψει τη θέα προς τη θάλασσα. Ο δρόμος έγινε και βλέπετε πόσο έχει ωφελήσει και αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων. Σκεφτείτε, πόσο εύκολος δρόμος είναι ο Ρόδου – Καλλιθέας και συγκρίνετέ τον με τον Ρόδου – Αεροδρομίου, στον οποίον δεν έχει γίνει καμία παρέμβαση. Ας έρθουν τα πρόσωπα να μάθουν το τι ακριβώς έχει εγκριθεί για να γίνει στη Μαρίνα Ρόδου και τότε θα καταλάβουν το πόσο θα επηρεαστεί θετικά ολόκληρη η Ρόδος, θα έλεγα ολόκληρη η Δωδεκάνησος. Το παράδοξο είναι ότι οι αντιδρώντες απολαμβάνουν καθημερινά τις παροχές και τους χώρους της Μαρίνας.
• Με ποιο τρόπο βλέπετε τη θετική επιρροή;
Θα μπορούσα πολύ εύκολα να σας φορτώσω με αριθμούς και στοιχεία, όμως θα προτιμήσω να σας δώσω κωδικοποιημένα λίγα στοιχεία άμεσα αντιληπτά:
– Η επένδυση 220 εκ. ευρώ, σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων θα πέσουν στην τοπική αγορά. Στους μηχανικούς, στους προμηθευτές, στους τεχνίτες και δεκάδες όσους εμπλέκονται με τα επαγγέλματα της οικοδομής.
– Ταυτόχρονα, προβλέπεται η δημιουργία ενός τεράστιου έργου πρασίνου μέσα στη μαρίνα, αλλά και στην περιβάλλουσα περιοχή της μαρίνας. Επενδύουμε δικούς μας πόρους για την αισθητική αναβάθμιση των δρόμων και των κόμβων που οδηγούν προς εμάς, για να υπάρχει αισθητική ισορροπία.
– Τα έργα που θα γίνουν μέσα κι έξω από τη μαρίνα για την αισθητική αναβάθμιση και λειτουργικότητα της περιοχής, καθώς και τα αντισταθμιστικά οφέλη έχουν προϋπολογιστεί σε περίπου 30 εκ. ευρώ. Η λίστα με τα αντισταθμιστικά έργα ωφέλειας προς την πόλη είναι από μόνη μια ολόκληρη μελέτη.
– Στην τελική της μορφή η Μαρίνα Ρόδου θα λειτουργήσει ως ένα πραγματικό κέντρο επισκεπτών υπερ-υψηλής εισοδηματικής στάθμης. Θα έρθουν στο νησί επισκέπτες που σήμερα δεν έχουν τη Ρόδο ως περιοχή προορισμού.
– Σε καμία περίπτωση, το τονίζω συνέχεια, σε καμία περίπτωση δεν θα απαγορευτεί η ελεύθερη είσοδος των κατοίκων και των επισκεπτών στη μαρίνα. Ό,τι ισχύει σήμερα, θα ισχύει και αύριο. Άλλωστε και να το θέλαμε, δεν υπάρχει Νόμος που να δίνει το δικαίωμα σε ιδιώτη επιχειρηματία να απαγορεύει την ελεύθερη διέλευση των πολιτών προς τη θάλασσα.

• Ποια είναι η άποψη της Μαρίνας για την αναφορά της κατασκευής τριών πύργων ύψους 28 μέτρων και μάλιστα με προνομιακό συντελεστή δόμησης;
Αντιλαμβάνεστε ότι όλα αυτά τα ερωτήματα, είναι μόνο κουβέντες του facebook κι έχουν απαντηθεί εδώ και χρόνια. Θα ήθελα ο κόσμος να γνωρίζει ότι η πόρτα του γραφείου μου ήταν και παραμένει ανοικτή σε όλους και όλες που επιθυμούν να επικοινωνήσουν μαζί μου για το οτιδήποτε. Εν πάση περιπτώσει, για να απαντήσω στο ερώτημά σας: Στους πολεοδομικούς κανονισμούς δεν υπάρχει προνομιακός συντελεστής για καμία επιχείρηση. Ο σχεδιασμός της Μαρίνας ακολουθεί πλήρως το σχέδιο πόλεως Ρόδου και μάλιστα σε πιο ήπια μορφή. Η δόμηση των κτηρίων της Μαρίνας Ρόδου προκύπτει από το μέγεθος του οικοπέδου και από κανένα προνόμιο. Σε ό,τι αφορά στο ύψος, οι κατασκευές ξεκινούν από επίπεδο ύψους που βρίσκεται 7,5 μέτρα χαμηλότερα της περιμετρικής οδού. Θα κατασκευαστούν τρία, υψηλής αισθητικής, πράσινα κτήρια, των οποίων το τελικό ύψος στον ορίζοντα θα είναι χαμηλότερο κατά 2,5-3,00 μέτρα από το κτήριο της ΔΟΥ Ρόδου.
• Συνεπώς;
Συνεπώς, εκλαμβάνω τις αντιδράσεις στο facebook ως μια φυσιολογική κουβέντα καφενείου στηριζόμενη σε τεχνικά θέματα που ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει. Ακόμα, δεν έχω καταλάβει γιατί η συζήτηση αυτή γίνεται τώρα κι όχι στη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης των τελευταίων τεσσάρων ετών. Όπως και να έχει, η ζωή πάει μπροστά. Φαντάζεστε πόσα ατυχήματα, πόσα προβλήματα, πόσο εκνευρισμό θα βιώναμε καθημερινά, εάν σήμερα έλειπε η περιμετρική οδός από τη λεωφόρο Ρόδου – Καλλιθέας; Το ίδιο συμβαίνει με τη Μαρίνα Ρόδου. Ήδη, έχουμε επενδύσει αμύθητα ποσά ώστε να την καταστήσουμε ασφαλή στο μάτι του Νοτιά. Ήδη, η Μαρίνα Ρόδου είναι ένα κόσμημα στην περιοχή και για να το καταφέρουμε αυτό έχουμε επενδύσει εκεί τις ζωές μας. Ε λοιπόν, αυτό το κόσμημα θα το κάνουμε ακόμα πιο λαμπερό και θα έρθει να στολίσει τον πιο σημαντικό τουριστικό προορισμό της Μεσογείου.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Λαουδικος Εμμανουηλ    18.02.2024 12:13

    Ολους σε αυτους που αντιδρουν δεν τους ενοχλουν ολα τα ξενοδοχεια ουρανοξυστες που βρικονται στην παραλιακη ζωνη και τωρα ξυπνησαν.
    Το παν ειναι καποτε να σταματησει ο χωροταξικος οργασμος και να μην γινουμε ΒΕΝΕΤΙΑ

Σχολιασμός άρθρου