Πώς αιτιολογήθηκε από τις Τεχνικές Υπηρεσίες
Η επισημοποίηση του «διαζυγίου» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με την ανάδοχο ένωση εταιρειών του καινοτόμου έργου “Road Safety Patrol” έρχεται σήμερα στην συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου με την λήψη απόφασης περί κήρυξής της ως έκπτωτης.
Το περιφερειακό συμβούλιο καλείται ειδικότερα να λάβει απόφαση περί κήρυξης της αναδόχου: “Ένωση Εταιρειών «SCON SERVICES ΤΕΧΝΙΚΗ Ι.Κ.Ε.» και «ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΑΙΡΙΔΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ Α.Ε.»” ως Έκπτωτης, βάσει των διατάξεων του άρθρου 5.2.1 της Διακήρυξης και του άρθρου 203 του Ν.4412/2016, από τη Σύμβαση Παροχής Υπηρεσίας με τίτλο: «Υπηρεσία Στοιχειώδους Συντήρησης Οδικού Δικτύου Αρμοδιότητας Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στην Νήσο Ρόδο» προϋπολογισμού δαπάνης 7.095.670,40 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24%..
Εισηγητής είναι ο κ. Νικόλαος Λυμπερόπουλος, προϊστάμενος Δ/νσης Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου.
Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έκανε πράξη την πιο καινοτόμα αντίληψη στην διαχείριση του οδικού δικτύου, εγκαθιστώντας σύγχρονη υπηρεσία εποπτείας και επέμβασης, με στόχο τη συστηματική παρακολούθηση του οδικού δικτύου για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια και λειτουργικότητα για τους χρήστες του, με παρεμβάσεις τόσο προληπτικά, όσο και διορθωτικά.
Η σημερινή όμως εικόνα του δικτύου δεν είναι εκείνη που θα ανέμενε κανείς, ενώ το ίδιο ισχύει με το οδόστρωμα.
Ενα έργο «βιτρίνα» για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όπως αυτό της Εθνικής οδού Ρόδου – Λίνδου γίνεται έτσι αφορμή για δυσμενή σχόλια με αποτέλεσμα ο ίδιος ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος να δώσει εντολή αρμοδίως από τα μέσα του 2022 να ληφθούν όλα τα ενδεδειγμένα διοικητικά μέτρα για την ενεργοποίηση της συμβάσεως.
Σε καθημερινή βάση όπως έχει συμφωνηθεί θα εγίνοντο περιπολίες επιθεώρησης ασφαλείας από ειδικά διαμορφωμένα οχήματα τα οποία θα φέρουν κατάλληλη σήμανση και εξοπλισμό-μηχανήματα, σύμφωνα με το πρόγραμμα επιθεώρησης ώστε να ελέγχεται καθημερινά, αν είναι δυνατόν το σύνολο του Οδικού Δικτύου της περιοχής επέμβασης.
Ο περιφερειάρχης είχε δηλώσει πως η Ρόδος είναι η πρώτη περιοχή στην Ελλάδα που «πήραμε αυτή την υπηρεσία και την κάναμε δημόσιο έργο ξεπερνώντας έναν πολύ μεγάλο σκόπελο, το Νομικό κομμάτι και μετά το Μελετητικό κομμάτι για να μετατρέψεις ένα ιδιωτικό έργο και να ενταχθεί στη φιλοσοφία του Δημόσιου. Μας πήρε χρόνια γιατί δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα, έγινε για πρώτη φορά”.
Η σύμβαση που έχει υπογραφεί έχει ύψος 7.095.670,40 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Αντικείμενο της σύμβασης είναι η «υπηρεσία στοιχειώδους συντήρησης οδικού δικτύου αρμοδιότητας Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στη νήσο Ρόδου». Το έργο χρηματοδοτείται από πόρους του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και αφορά σε διάστημα 48 μηνών.
Η αρμόδια Επιτροπή Παραλαβής και Παρακολούθησης (Ε.Π.Π.), σύμφωνα με γνωμοδότησή της διαπίστωσε την ύπαρξη πολλαπλών τεκμηριωμένων ουσιωδών ελλείψεων από πλευράς της Ένωσης εταιρειών που ανέλαβε το έργο καθώς και μη συμμόρφωση αυτής με πλήθος συμβατικών της υποχρεώσεων, ακόμη και σήμερα, ένα και πλέον έτος από την υπογραφή της.
Ως προς την μεγάλη καθυστέρηση από πλευράς της Ένωσης εταιρειών αναφορικά με την συμμόρφωση και την εκπλήρωση των συμβατικών της υποχρεώσεων, η οποία εκκρεμεί ακόμη και σήμερα, η Ε.Π.Π. τόνισε πως επέδειξε μεγάλη ανοχή και υπομονή δεδομένης και της κατάστασης που δημιουργήθηκε με την πανδημία του Covid – 19, μη εφαρμόζοντας τόσο καιρό τις διατάξεις του άρθρου 5.2 της Διακήρυξης και των άρθρων 18 & 19 της Ε.Σ. Υ. περί “Ποινικών Ρητρών – Κυρώσεων” & “Έκπτωση Αναδόχου”.