Η Εργατική Πρωτοπορία Δήμου Ρόδου δηλώνει ξεκάθαρα ότι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για κατάργηση της ΡΟΔΑ και ενσωμάτωση αυτής στο Δήμο Ρόδου ήταν ο μοναδικός τρόπος για την συνέχιση του συγκοινωνιακού της έργου. Η δημοτική αρχή, ακόμη κι αν διαφωνεί, οφείλει να εφαρμόσει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα καταλογισθεί στο Δήμαρχο Ρόδου το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος για μη εκτέλεση απόφασης του συλλογικού αυτού οργάνου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ομοίως ξεκάθαρο είναι το γεγονός ότι βάση νόμου ο Δήμος Ρόδου αποτελεί τον καθολικό διάδοχο της πρώην ΡΟΔΑ και είναι υποχρεωμένος να εκτελέσει το συγκοινωνιακό της έργο. Γι’ αυτό αναμέναμε ως παράταξη να έχει ήδη ανακοινωθεί δημόσια η συγκεκριμένη πρόταση της δημοτικής αρχής για τον προγραμματισμό, υλοποίηση και σχεδιασμό της δημοτικής συγκοινωνίας.
Δυστυχώς, σχεδόν δύο μήνες μετά την τοποθέτηση της δημοτικής αρχής, η συζήτηση έχει μείνει ακόμα στο έπρεπε ή δεν έπρεπε να ενσωματωθεί η ΡΟΔΑ στο Δήμο Ρόδου. Δηλ. διαπιστώνουμε ουσιαστική απραξία από μέτρα για την υποστήριξη των εργαζομένων αυτής και την βελτίωση της δημοτικής συγκοινωνίας. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως δεν μας έχει κοινοποιηθεί απόφαση:
α) για να καλυφθούν εγκαίρως οι υπηρεσιακές ανάγκες κατά την τουριστική περίοδο έστω με εποχιακό προσωπικό 8μηνης διάρκειας, όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια, και
β) για καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης έτους 2024, ώστε να αποζημιώνονται οι εργαζόμενοι στην επιπρόσθετη παροχή εργασίας για την κάλυψη των αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών της δημοτικής συγκοινωνίας.
Η Εργατική Πρωτοπορία Δήμου Ρόδου προειδοποιεί για τον άμεσο κίνδυνο να απαξιωθούν οι δημοτικές συγκοινωνίες. Στην περίπτωση αυτή, οι ευθύνες καταλογίζονται αποκλειστικά και μόνο στη δημοτική αρχή. Εδώ και σχεδόν δύο μήνες, δεν έχει απαντήσει δημόσια στα εύλογα ερωτήματα: «Τι είδους δημοτική συγκοινωνία θέλει; Με πόσες γραμμές; Πόσα δρομολόγια και συχνότητα αυτών;» Το λέμε αυτό, γιατί διαπιστώνουμε την έλλειψη εκ μέρους αυτής να παρουσιάσει δημόσια την πολιτική της θέση. Πως έπειτα θα εφαρμόσει ουσιαστικά μέτρα για την βελτίωση της δημοτικής συγκοινωνίας;
Η ως άνω εκτίμησή μας επιβεβαιώθηκε και μέσα από την συνάντηση με το Δήμαρχο Ρόδου. Καμία αναφορά στα ως άνω ερωτήματα. Πως είναι δυνατόν να στηρίξεις τις δημοτικές συγκοινωνίες, όταν δεν απαντάς δημοσίως σ’ αυτά; Αντιθέτως, ο Δήμαρχος Ρόδου αναφέρθηκε λεκτικά σε «ιδιωτικοποίηση» και «δημοπρασία» συγκοινωνιακού έργου (γραμμών), χωρίς να ακούσουμε καμία τεκμηριωμένη αιτιολόγηση για την αναγκαιότητα τους. Μήπως, πολιτικά επιδιώκουν να μας φέρουν προ τετελεσμένων γεγονότων;
Θυμίζουμε ότι η τακτική της μη πρόσληψης εποχιακού ή μόνιμου προσωπικού αξιοποιήθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή, ώστε να στηρίξει προσχηματικά την ιδιωτικοποίηση «μαμούθ» των 60 εκ. ευρώ. Μήπως, η ίδια τακτική θα εφαρμοστεί και στην περίπτωση της δημοτικής συγκοινωνίας; Τι εννοεί η δημοτική αρχή για την ανάθεση με δημοπρασία; Θα είναι προσωρινή ή όχι; Με ποιο νόμο και διαδικασίες θα γίνει αυτή; Πως είναι σίγουρη ότι θα βρεθεί «ανάδοχος»; Ή μήπως έχει ήδη βρεθεί;
Ως παράταξη καλούμε τη δημοτική αρχή να ξεκαθαρίσει δημόσια την πολιτική της σχετικά με τη δημοτική συγκοινωνία. Να απαντήσει πρωτίστως στα ερωτήματα: «Τι είδους δημοτική συγκοινωνία θέλει; Με πόσες γραμμές; Πόσα δρομολόγια και συχνότητα αυτών;». Αναφέρουμε ότι ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ σ’ αυτά, η όποια αναφορά περί «ιδιωτικοποίηση» ή «δημοπρασία» του συγκοινωνιακού έργου, εκ μέρους της δημοτικής αρχής, είναι «καφενειακού τύπου» κι όχι συνεπής πολιτική στάση.
Η δημοτική αρχή οφείλει απαντήσεις…