Ειδήσεις

Σε Ρόδιο το αεροδρόμιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ

ΠΡΩΤΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ENGELINVEST ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΦΑΝΤΕΝΟΣ

Ρόδιος θα είναι ο υπεύθυνος της εταιρείας που θα εκμεταλλευτεί το αεροδρόμιο Ρόδου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις για τις προσφορές αγοράς των περιφερειακών αεροδρομίων. Η εταιρεία την οποία εκπροσωπεί είναι πρώτη στη λίστα των επτά που έχουν επιλεγεί από το ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ :
Εγκρίθηκε το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, μέσα στα οποία περιλαμβάνονται και τα αεροδρόμια της Ρόδου και Κω, καθώς επίσης και των άλλων νησιών της Δωδεκανήσου. Επτά εταιρείες «πέρασαν τις εξετάσεις» και θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές πολύ σύντομα. Το ευχάριστο για μας είναι ότι προκρίθηκε και αναγράφεται πρώτη στην ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ η πολύ μεγάλη αμερικανοισραηλινή εταιρεία Engelinvest Group, η οποία εκπροσωπείται στη χώρα μας από τον Ρόδιο αρχιτέκτονα μηχανικό Βασίλειο Αφαντενό και τον συνεργάτη του Ισραηλινό επιχειρηματία Jacob Dahan. Οι δύο αυτοί άνδρες έχουν πείσει την εταιρεία να διαθέσει μεγάλα κονδύλια για επενδύσεις στη χώρα μας, γι αυτό και συμμετείχαν στους διαγωνισμούς για τον ΟΠΑΠ, για το Γκολφ Αφάντου και είναι έτοιμοι να δώσουν προσφορά για το Πρασονήσι και την παραλία Τσαμπίκας στη Ρόδο.
Η εταιρεία Engelinvest Group ιδρύθηκε από τον κ. Jacob Engel, ο οποίος ηγείται της εταιρείας εδώ και τριάντα χρόνια. Ξεκίνησε σαν κατασκευαστική εταιρεία, προχώρησε σε κτηματαγορές, και έφθασε να έχει ορυχεία χρυσού, διαμαντιών και πετρελαιοπηγές. Ο επενδυτικός της χάρτης εκτείνεται σε Ινδία, Βιετνάμ, Ρωσία και φυσικά σε Ισραήλ, Αμερική, και Αγγλία, όπου βρίσκονται και τα μεγάλα γραφεία.

Ο ιδρυτής της εταιρείας αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητες της σε χώρες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, αλλά έχουν προοπτικές ανάπτυξης, όπως είναι η δική μας. Έτσι είναι διατεθειμένος να ρίξει στην Ελλάδα περισσότερα των 25 δις δολάρια, ποσό πολύ μεγάλο και απλησίαστο από τις άλλες εταιρείες. Κι αυτό φάνηκε από την πρόθεση της εταιρείας να αγοράσει όλα τα αεροδρόμια από Βόλο και κάτω, ή να μπει σε σχήματα συνεργασιών. Το μόνο που δεν διαπραγματεύεται είναι τα αεροδρόμια Ρόδου και Καστελλορίζου τα οποία τα θέλει κατ’ αποκλειστικότητα. Στόχος της επενδύτριας εταιρείας είναι να καταστήσει το αεροδρόμιο της Ρόδου ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης. Στα σχέδια της είναι να αγορασθούν τα διπλανά οικόπεδα και να γίνουν οι απαραίτητες υποδομές για την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου προς όφελος επιβατών και αεροσκαφών. Έτσι κι αλλιώς οι επενδύσεις αποτελούν μέρος της σύμβασης και αναφέρονται σε ύψος 220 εκατομμυρίων ευρώ.
Στην προσπάθεια μας να εκμαιεύσουμε κάτι παραπάνω από όσα ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, από τον κ. Αφαντενό, μας δήλωσε απλά «εμείς σαν ομάδα είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, έχουμε πλάνο δουλειάς και με την υπογραφή της σύμβασης ξεκινάμε παράλληλα και τον επενδυτικό σχεδιασμό μας. Θα ιδρύσουμε σε κάθε αεροδρόμιο ανώνυμη εταιρεία διαχείρισης η οποία θα είναι πολύ πιο λειτουργική και θα υπάρχει απόλυτη διαφάνεια. Αυτός είναι ο κωδικός της επιτυχίας.»

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ
Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του ΤΑΙΠΕΔ έχει ως εξής:
«To ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε (29/7) την έγκριση του τελικού σχεδίου της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων μετά από τις παρατηρήσεις του Ελληνικού Δημοσίου.
Όπως αναφέρει: «Σύντομα θα κληθούν οι επιλεγέντες επενδυτές να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές». Η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων γίνεται σε δύο ομάδες.
– Στην Α ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας.
-Στην Β ομάδα, τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Αν υπάρξει ενδιαφέρον από τους υποψήφιους επενδυτές, μπορεί μέχρι και την δημοσίευση της πρόσκλησης υποβολής προσφοράς, να συμπεριληφθούν μέχρι 3 από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου στην ομάδα Α και στην ομάδα Β τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου, Λήμνου. Οι επενδυτές πρόκειται αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 30-35 ετών, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης. Θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές οι οποίες θα εξαρτώνται από τα κέρδη των αερολιμένων.
-Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν οι εταιρείες/ κοινοπραξίες : Engelinvest Israel, Aeroport De La Cote d” Azur/ Vinci – Γαλλία, Fraport –Γερμανία, Zurich Airport- την Ελβετία, Advent –ΗΠΑ, Corporation America – Αργεντινή και Agrokor Novaport – Κροατία , οι οποίες στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΕ ΥΠΟΔΟΜΕΣ: Εντός τριετίας οι παραχωρησιούχοι θα πρέπει να επενδύσουν σε υποδομές και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες περίπου 220 εκατ.ευρώ.
Μετά την έντονη αύξηση του τουρισμού (που φέτος υπολογίζεται σε περίπου 20 εκ. άτομα) τα περιφερειακά αεροδρόμια αποκτούν νέα δυναμική καθώς πολλά από αυτά θα μπορούν να υπολογίζουν σε εκατοντάδες πτήσεις τσάρτερ, που θα μετατρέψουν σε κερδοφόρα πολλά από τα αεροδρόμια της περιφέρειας με παράλληλη αύξηση του τουριστικού ρεύματος και ενίσχυση της περιφέρειας».
gnominews.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου