Τοπικές Ειδήσεις

Εντονος προβληματισμός για τη λειτουργία της ΡΟΔΑ

Προβληματισμός επικρατεί στη δημοτική αρχή Ρόδου, αναφορικά με την πορεία της ΔΕΣ ΡΟΔΑ (το όνομα της δημοτικής επιχείρησης παραμένει, παρά το γεγονός ότι έγινε Διεύθυνση Μεταφορών) για να προλάβουν τις προθεσμίες, σχετικά με την πρόσληψη προσωπικού που είναι και το φλέγον ζήτημα.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε προς την ‘δημοκρατική’ ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Κώστας Χαλκιάς, έχει ξεκινήσει ‘αγώνας δρόμου’, αφενός μέχρι την ολοκλήρωση των απαραίτητων γραφειοκρατικών διαδικασιών, αφετέρου για να βρεθεί λύση με τις προσλήψεις, καθώς άνοιξε ήδη –έστω και ατύπως- η τουριστική σεζόν.
«Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι τόσο η ΡΟΔΑ όσο και ο ΔΟΠΑΡ, από την 1η Γενάρη 2024, δεν λειτουργούν πλέον, με την προηγούμενη μορφή τους. Πρόκειται για δύο οργανισμούς που με βάση το Νόμο 5056, καταργήθηκαν και πλέον οι δομές αυτές ενσωματώθηκαν στον Δήμο Ρόδου. Η ενσωμάτωση αυτή, έχει γίνει με επίσημο τρόπο (έχει εκδοθεί η σχετική διαπιστωτική πράξη από τον γ.γ. της ΠΝΑι, έχει δημοσιευτεί και το ΦΕΚ) και πλέον οι δύο αυτοί οργανισμοί, αποτελούν υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου
Μάλιστα, ο Δήμος Ρόδου κατά την διάρκεια της διαδικασίας αυτής, τήρησε την εξής ιδιαιτερότητα: στον βαθμό που μιλάνε για τις οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες αυτών των πρώην φορέων, αυτές τις ενέταξε στις δικές του διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες. Στο βαθμό που μιλάμε για τον βαθμό δραστηριότητάς τους (αυτούς, καθαυτούς) μεταφορές και πολιτισμό – αθλητισμό, ο Δ.Ρ. διατήρησε τις δομές αυτές, ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούσαν έως 31.12.2023 και με ορίζοντα, μέχρι τον προσεχή Ιούνιο –όπου θα πρέπει να γίνει πλέον, η τροποποίηση του εσωτερικού οργανισμού του Δήμος Ρόδου προκειμένου, αυτές οι δομές, να ενταχθούν με τον σωστό – οριστικό τρόπο που πρέπει.
Σε ό,τι αφορά στα διαδικαστικά ζητήματα που ενδιαφέρουν πιο άμεσα τους συμπολίτες μας, να ενημερώσουμε ότι έχει συσταθεί ήδη η ‘Επιτροπή Απογραφής’, όπως προβλέπεται από το νόμο με σκοπό να μεταφέρει όλα τα περιουσιακά στοιχεία στον Δήμος Ρόδου (το ενεργητικό, τις υποχρεώσεις κ.ο.κ.) για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν όλες οι υποχρεώσεις. Αυτή η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσα στον Μάρτιο και θεωρούμε ότι η απογραφή που απαιτείται, θα ολοκληρωθεί ομαλά» -όπως ανέφερε.
Τα ζητήματα που απασχολούν τώρα την δημοτική αρχή και την διοίκηση της ΡΟΔΑ, επικεντρώνονται στα λειτουργικά:
«Γι’ αυτά τα θέματα είμαστε σε συνεχή επαφή και συνεργασία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Παπαστεργή, τις υπηρεσίες της ΡΟΔΑ, τους συνεργάτες κ.λπ. για να βρούμε τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει το μεταφορικό έργο μέσα σε αυτή την χρονιά. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως επί το πλείστον, δεν είναι ο εφοδιασμός των οχημάτων με τα καύσιμα, ούτε το ζήτημα των ανταλλακτικών ή της συντήρησης των οχημάτων. Αυτό το εντάσσουμε στην προμήθεια καυσίμων του Δήμος Ρόδου και τους αντίστοιχους τομείς και το επιλύουμε με αυτό τον τρόπο. Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι τώρα, πώς θα κάνουμε προσλήψεις!
Η ΡΟΔΑ, λειτουργούσε σε πολύ μεγάλο βαθμό από Απρίλιο έως Μάιο, με την πρόσληψη εποχιακού προσωπικού, το οποίο φέτος ΔΕΝ προβλέπεται να γίνει. Κι αυτό γιατί ΔΕΝ υπάρχουν οι απαιτούμενες εγκρίσεις. Ακόμη κι αν ακολουθούσαμε την ίδια οδό, με την σεζόν να έχει ήδη ανοίξει, δεν θα προλαβαίναμε να τις υλοποιήσουμε και δεν θα βρίσκαμε προσωπικό. Επιπρόσθετα, οι επαγγελματίες οδηγοί είναι… δυσεύρετοι και οι μισθοί είναι χαμηλοί σε σχέση με τους μισθούς της αγοράς. Συνεπώς, δεν είμαστε ανταγωνιστικοί σαν Δήμος Ρόδου και δεν θα μπορέσουμε προς το παρόν –εκτός αν μιλάμε σε βάθος… πενταετίας και με 12μηνη εργασία. Όπως δεν είναι μια κουβέντα που γίνεται τώρα» -τόνισε ο αντιδήμαρχος.

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
Ερωτηθείς πώς θα κληθεί ο Δήμος Ρόδου να λύσει τον… ‘γρίφο’ με τις προσλήψεις προσωπικού στην ΡΟΔΑ, ο κ. Χαλκιάς δήλωσε:
«Δυστυχώς, προσλήψεις δεν μπορούμε να κάνουμε. Θα χρησιμοποιήσουμε τα εργαλεία που δίνει ο νομοθέτης σ’ εμάς τα οποία είναι συγκεκριμένα. Ένα από αυτά, είναι η ‘ανάθεση υπηρεσίας’. Δηλαδή, περιγράφεις την ανάγκη που έχεις, την αναλύεις, την κοστολογείς, και στη συνέχεια προκηρύσσεις τον αντίστοιχο διαγωνισμό και περιμένεις να βρεθεί ανάδοχος για να εκτελέσει αυτή την υπηρεσία –όπως γίνεται με την εκτέλεση ενός τεχνικού έργου. Μιλάμε για ποσά που πιθανότατα θα αγγίξουν τις 300.000 ευρώ. Εφόσον μιλάμε για μεγάλου ύψους ποσά, θα πρέπει να προσφύγουμε σε τέτοια διαδικασία (ακόμη και διεθνή διαγωνισμό). Ήδη έχουμε ξεκινήσει με τις υπηρεσίες μας, από τον Γενάρη, να προχωρήσουμε τις τεχνικές προδιαγραφές (δρομολόγια κ.λπ.) και τον προϋπολογισμό μιας τέτοιας ανάθεσης.
Η αλήθεια είναι ότι θα ήταν πολύ ελκυστικό να ζητήσουμε όχημα με οδηγό. Όμως η ΡΟΔΑ, έχει οχήματα. Δεν είναι εύκολο να τα παροπλίσουμε και να νοικιάσουμε οχήματα με οδηγούς».
Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά στην ανανέωση του στόλου, θα εξεταστεί σε δεύτερο χρόνο και με χρηματοδότηση που δεν θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του Δήμος Ρόδου
Από εκεί και πέρα, όπως είπε ο κ. Χαλκιάς, αναμένεται μέσα στο επόμενο 10ήμερο να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για να μπορέσει να καλυφθεί το μεταφορικό έργο της ΡΟΔΑ: «Ελπίζουμε να βρεθεί ανάδοχος. Προς το παρόν, μένουμε στο υπάρχον μοντέλο και με δίμηνες συμβάσεις μέχρι τον μήνα Μάιο. Δεν έχουμε άλλα εργαλεία, δεν υπάρχει άλλη οδός. Πρέπει να συνεργαζόμαστε με ιδιώτες για να είμαστε ευέλικτοι» -κατέληξε.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου