Πολιτιστικά

«Μουσείο Αισθήσεων» – Βιώνοντας την Τέχνη με όλες τις αισθήσεις

Ομαδική Έκθεση Καλλιτεχνικής Δημιουργίας – Νηπιαγωγείο – Α’, Β’, Γ’, Δ’ Δημοτικού

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και των τάξεων της Α’ και Β’ Δημοτικού, στη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, βίωσαν ένα μοναδικό εκπαιδευτικό ταξίδι, που αφύπνισε τις αισθήσεις και ενεργοποίησε τη δημιουργικότητά τους.

«Σε ποιον πίνακα “φυσάει”;»,

«Από πού ακούγεται αυτή η γιορτινή μουσική;»

«Ποιος πίνακας σάς αφήνει μια γλυκιά γεύση;»

…και το ταξίδι ξεκίνησε.

 

Με αφετηρία τέτοιου τύπου ασυνήθιστα, στα αυτιά των μεγάλων, ερωτήματα, δόθηκε η ευκαιρία στους μικρούς καλλιτέχνες να προσεγγίσουν έργα Τέχνης με αισθήσεις πέραν της όρασης.

Τα παιδιά άρχισαν να παράγουν δικά τους, πρωτότυπα έργα, μεταγράφοντας μια αισθητηριακή εμπειρία σε μια άλλη. Χαρακτηριστικά, ακολούθησαν τον ρυθμό της μελωδίας, με έναν μαρκαδόρο στο χέρι, απεικονίζοντας τη μουσική διαδρομή. Αναδημιούργησαν μινιμαλιστικούς πίνακες σε τρισδιάστατη μορφή, επιλέγοντας υλικά, των οποίων οι υφές ένιωθαν ότι ταιριάζουν στην ενέργεια του πίνακα. «Μεταμορφώθηκαν» σε πρόσωπα ή σε στοιχεία ιμπρεσιονιστικών έργων, «ζωντανεύοντας» συνεργατικά την Τέχνη.

Παράλληλα, οι μαθήτριες και οι μαθητές των τάξεων Γ’ και Δ’ Δημοτικού, μέσα από τις σελίδες του βιβλίου «Το κουτί», του συγγραφέα Κωνσταντίνου Πατσαρού, «ταξίδεψαν» σε ένα ξεχωριστό μονοπάτι διαφορετικότητας και αποδοχής. Μέσα από τα δικά τους έργα φωτογραφίας τα παιδιά απεικόνισαν σκηνές σχολικού εκφοβισμού, όπως αυτός μπορεί να εκδηλωθεί σε διαφορετικές πτυχές, αναδεικνύοντας έτσι, τη σκοτεινή αλλά και τη φωτεινή πλευρά κάθε βιώματος.

Γίνεται ένα σχέδιο μαθήματος να εξελιχθεί σε ταξίδι προσωπικής έκφρασης και σε μάθημα ζωής; Μια μαθησιακή διαδρομή, της οποίας τα οφέλη δεν είναι μετρήσιμα καθώς η αξία τους είναι ανεκτίμητη.

Το δικό μας «Μουσείο αισθήσεων» προέκυψε από τον ενθουσιασμό των παιδιών καθώς ανακάλυπταν τα διαφορετικά συναισθήματα που προκαλεί στο κάθε άτομο το ίδιο ερέθισμα, συνειδητοποίηση καίρια για την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης. Χάρισε σε όλους μας μοναδικές εμπειρίες που ανέδειξαν τη σημασία της αποδοχής του διαφορετικού και του δικαιώματος στην προσωπική έκφραση. Μας αποκάλυψε πόσο πιο μαγική γίνεται μια καλλιτεχνική εμπειρία όταν είναι προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε άτομα που στερούνται ορισμένων αισθήσεων.

Σε ένα μέλλον στο οποίο στοχεύουμε τα παιδιά μας να είναι προετοιμασμένα ώστε να ακουμπήσουν τα όνειρά τους και να  διεκδικήσουν την ευτυχία τους, αυτή η μαθησιακή διαδρομή αποδεικνύεται πολύτιμη. Ακολουθώντας το προσωπικό τους μονοπάτι σε μια πορεία δια βίου μάθησης, οι πολίτες του μέλλοντος θα είναι σε θέση να εφαρμόσουν τις δεξιότητες στις οποίες εξασκούνται από την προσχολική και την πρώτη σχολική ηλικία. Αναδεικνύοντας την αξία της συνεργασίας, της οικοδόμησης γνώσης, της επίλυσης ρεαλιστικών προβλημάτων, της αυτορρύθμισης, της επικοινωνίας και του τεχνολογικού εγγραμματισμού, απαραίτητων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, τα παιδιά μας δημιουργούν εμπειρίες  που έχουν νόημα για αυτά. Παρέχοντάς τους αυτά τα εφόδια, είμαστε σίγουροι πως μεγαλώνοντας θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν έναν κόσμο με περισσότερο χρώμα, φως και μια θέση για όλους.

Τα έσοδα από την πώληση των έργων των παιδιών θα διατεθούν στον Σύλλογο Φίλων Εντατικής Θεραπείας Παιδιού ΠΝΟΗ.

…για την Εβίνα μας

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου