Την 1η Απριλίου αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή δηλώσεων για το φετινό Youth Pass. Οι πληρωμές θα γίνουν στα τέλη Μαΐου.
Δικαιούχοι του Youth Pass είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, που έχουν συμπληρώσει το 18ο ή 19ο έτος της ηλικίας τους εντός του προηγούμενου από την αίτηση έτους και υποβάλλουν αίτηση στην πλατφόρμα.
Για τη χορήγηση της ενίσχυσης δεν υπάρχουν περιουσιακά ή εισοδηματικά κριτήρια.
Οι νέοι οι οποίοι το 2023 έλαβαν το Youth Pass καθώς το 2022 είχαν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους θα εισπράξουν και φέτος την οικονομική ενίσχυση των 150 ευρώ χωρίς νέα αίτηση.
Όσοι δεν είχαν υποβάλει αίτηση όταν ήταν 18 ετών, μπορούν να το πράξουν φέτος που έχουν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.
Το Youth Pass έχει τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας την οποία οι δικαιούχοι θα μπορούν να την χρησιμοποιούν σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.
Πώς θα κάνετε αίτηση
Οι αιτήσεις γίνονται με δύο τρόπους:
Είτε μέσω της πλατφόρμας vouchers.gov.gr είτε μέσω ΚΕΠ
1) Αίτηση στην πλατφόρμα vouchers.gov.gr:
Αίτηση μπορούν να κάνουν φέτος, οι νέοι που συμπλήρωσαν είτε το 18ο έτος είτε το 19ο έτος της ηλικίας τους από 1 Ιανουαρίου 2023 έως και 31 Δεκεμβρίου 2023.
Η αίτηση υποβάλλεται άπαξ και δεν επανυποβάλλεται μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου.
Η είσοδος του δικαιούχου στην ειδική εφαρμογή, πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησης του δικαιούχου με τη χρήση των κωδικών taxisnet
Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή, ο δικαιούχος καταχωρίζει στα εμφανιζόμενα στο σύστημα πεδία τα στοιχεία επικοινωνίας, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, το πιστωτικό ίδρυμα που επιλέγει για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού.
2) Αίτηση στα ΚΕΠ:
Η διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των ΚΕΠ, από πιστοποιημένο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής αίτησης του φυσικού προσώπου – δικαιούχου, καθώς και μέσω εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου, βάσει του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.
Ο υπάλληλος του ΚΕΠ εισέρχεται στην ειδική εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησής του με χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της ΓΓΠΣΨΔ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 2020 (Β’ 4798) απόφαση του Υπουργού Επικρατείας. Στη συνέχεια, ο υπάλληλος καταχωρίζει στα πεδία που εμφανίζονται στο σύστημα:
α) Τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) του φυσικού προσώπου,
β) τα στοιχεία επικοινωνίας του φυσικού προσώπου, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και
γ) το πιστωτικό ίδρυμα που επιλέγει το φυσικό πρόσωπο, και αιτείται για λογαριασμό του φυσικού προσώπου την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού.