Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, έχοντας λάβει υπόψιν τις κατευθύνσεις- οδηγίες εμπιστευτικής μελέτης, προχώρησε σε πλήρη καταγραφή των υφιστάμενων υποδομών και λειτουργιών του Τουριστικού Λιμένα Ρόδου, στον οποίο λειτουργεί το θαλάσσιο Συνοριακό Σημείο Διέλευσης (ΣΣΔ) Ρόδου.
Από την καταγραφή αυτή προέκυψε πως για την προσαρμογή του θαλάσσιου ΣΣΔ Ρόδου απαιτείται είτε η κατασκευή συμπληρωματικών υποδομών, είτε η πλήρης αναδιάταξη των υφιστάμενων χώρων καθώς και ο πλήρης ανασχεδιασμός όλων των λειτουργιών που εξυπηρετεί ο Τουριστικός Λιμένας Ρόδου.
Η επίτευξη των ανωτέρω θα υλοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψιν και την βασική απαίτηση των Κανονισμών Schengen για την απαγόρευση κάθε άλλης λειτουργίας στον οριοθετημένο χώρο μεταξύ των υποδομών του ΣΣΔ και του σημείου διεπαφής των υπόχρεων στο νέο σύστημα Εισόδου-Εξόδου (ΣΕΕ). Εντός της υφιστάμενης κτηριακής υποδομής, στον Τουριστικό Λιμένα Ρόδου (Προβλήτας Αγγέλων) λειτουργεί το θαλάσσιο ΣΣΔ Ρόδου, το Τελωνείο Ρόδου με γραφεία και αποθήκες, Κατάστημα Αφορολόγητων Ειδών (ΚΑΕ) καθώς και Αναψυκτήριο.
Το σύνολο του προβλήτα Αγγέλων, πλην του αρχαιολογικού χώρου, είναι και οριοθετημένη λιμενική εγκατάσταση, σύμφωνα με τον κανονισμό 2004/725/ΕΚ, τον Κώδικα ISPS και το Ν.3622/2007 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στην οποία ρητά απαγορεύεται η διακίνηση μη εχόντων άμεση σχέση με τα εξυπηρετούμενα πλοία.
Επίσης διαθέτει εγκεκριμένη χερσαία λιμενική ζώνη.
Το ΔΛΤ Νότιας Δωδεκανήσου, διαπιστώνοντας όλα τα ανωτέρω περιγραφόμενα λειτουργικά θέματα, και σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων, αφού εξέτασε κάθε δυνατή λύση για την προσαρμογή του θαλάσσιου ΣΣΔ Ρόδου στις νέες απαιτήσεις, προχώρησε στο σχεδιασμό πλήρους και ριζικής εσωτερικής αναδιαμόρφωσης του υφιστάμενου κτηρίου, δεδομένου ότι κάθε εξωτερική παρέμβαση απαγορεύεται λόγω του χαρακτηρισμού του ως διατηρητέου κτηρίου, ενώ κάθε είδους συμπληρωματική κτηριακή υποδομή επίσης απαγορεύεται λόγω χαρακτηρισμού του συνόλου του Τουριστικού Λιμένα Ρόδου ως αρχαιολογικού χώρου και μάλιστα προστατευόμενου από την Unesco.
Προκειμένου να επιτευχθεί η λειτουργικότητα των ελάχιστων απαιτούμενων υποδομών ζητήθηκε η παραχώρηση του ισόγειου χώρου του Τελωνείου (αποθήκες και ισόγειο χώρος) για να διαμορφωθεί και να καλυφθούν οι ανάγκες του χώρου αφίξεων –αναχωρήσεων εφαρμογής του συστήματος εισόδου – εξόδου (Entry-exit system-EES). Επίσης για την υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος χορήγησης θεωρήσεων εισόδου σε Τούρκους πολίτες έτους 2024 κρίθηκε ότι χρειάζεται άμεσα επέκταση (με αναδιαμόρφωση του χώρου του κυλικείου), ανακαίνιση – συντήρηση της υφιστάμενης αίθουσας του Ελέγχου διαβατηρίων, η οποία ανήκει στην ΕΤΑΔ και ζητήθηκε η παραχώρησή της στο ΔΛΤΝΔ ώστε να αναλάβει τις εν λόγω εργασίες. Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Βασίλης Βαγιανάκης δήλωσε χθες στην «δημοκρατική» το εξής:
«Το τουριστικό λιμάνι της Ρόδου χρειάζεται άμεσα ένα ενιαίο, λειτουργικό και εκσυγχρονισμένο κτήριο για τις απαιτήσεις των παρεχόμενων υπηρεσιών, οι οποίες σήμερα παρέχονται σε χώρους με «πρωτόγονες συνθήκες» και ελλιπή ασφαλή διακίνηση των επιβατών».
https://www.dimokratiki.gr/30-03-2024/tin-exosi-tou-teloniou-apo-to-limani-tis-rodou-kini-to-dimotiko-limeniko-tamio-notias-dodekanisou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.