Ειδήσεις

Παγκόσμια έλλειψη αεροπλάνων εν μέσω ζήτησης-ρεκόρ για αεροπορικά ταξίδια το καλοκαίρι

Υπό τεράστια πίεση βρίσκεται αυτή τη θερινή σεζόν η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, με τη ζήτηση για ταξίδια να αναμένεται να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ οι παραδόσεις αεροσκαφών μειώνονται απότομα λόγω προβλημάτων παραγωγής τόσο στην Boeing όσο και στην Airbus.

Οι αερομεταφορείς δαπανούν δισεκατομμύρια ευρώ για επισκευές ώστε να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν παλαιότερα και λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα αεροσκάφη, ενώ πληρώνουν πολλά για να ενοικιάσουν αεροσκάφη από εκμισθωτές. Ωστόσο ορισμένοι αερομεταφορείς εξακολουθούν να αναγκάζονται να περιορίσουν τα δρομολόγιά τους για να αντιμετωπίσουν την έλλειψη διαθέσιμων αεροπλάνων.

Ταυτόχρονα, ο αριθμός των ταξιδιωτών παγκοσμίως αναμένεται να φτάσει σε ιστορικά επίπεδα, με 4,7 δισ. ανθρώπους να αναμένεται να ταξιδέψουν το 2024 σε σύγκριση με 4,5 δισ. το 2019.

«Αναμένουμε ισχυρές επιδόσεις από τις αεροπορικές εταιρείες όλο το καλοκαίρι με ιδιαίτερα υψηλούς ναύλους», δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ο Τζον Γκραντ, αναλυτής στην εταιρεία ταξιδιωτικών δεδομένων OAG.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Διεθνής Ενωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) είχε προβλέψει ετήσια αύξηση 9% της παγκόσμιας χωρητικότητας αεροπορικών εταιρειών φέτος. Αυτή η εκτίμηση φαίνεται αισιόδοξη μετά την κρίση στην Boeing για ζητήματα ασφαλείας.

Μείωση παραδόσεων κατά 19%
Διεθνώς, οι αερομεταφορείς επιβατών θα λάβουν 19% λιγότερα αεροσκάφη φέτος από ό,τι περίμεναν λόγω προβλημάτων παραγωγής στην Boeing και την Airbus, δήλωσε η Μάρθα Νόιμπαουερ, ανώτερη συνεργάτιδα της συμβουλευτικής εταιρείας AeroDynamic Advisory.

Ειδικά όμως οι αερομεταφορείς των ΗΠΑ θα λάβουν 32% λιγότερα αεροσκάφη από ό,τι είχαν προγραμματιστεί πριν από ένα χρόνο, επειδή πολλές αεροπορικές εταιρείες εξαρτώνται από τα αεροπλάνα 737 MAX της Boeing, είπε η κ. Νόιμπαουερ. Η παραγωγή της Boeing έχει περιοριστεί μετά από έκρηξη σε αεροσκάφος εν πτήσει τον Ιανουάριο, ευτυχώς χωρίς θύματα.

Η Boeing βρίσκεται σε μια διαρκή κρίση που ξέσπασε μετά την έκρηξη σε αεροσκάφος της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου. Οι ρυθμιστικές αρχές έχουν θέσει ανώτατο όριο στην παραγωγή του 737 MAX, αλλά η εταιρεία δεν φτάνει ούτε αυτό το επίπεδο.

Εξάλλου, έως και 650 αεροσκάφη Airbus A320neo θα μπορούσαν να καθηλωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2024 για επιθεωρήσεις προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα ελάττωμα με τους κινητήρες Pratt & Whitney της RTX Corp, δήλωσε η RTX πέρυσι.

Στην Ευρώπη, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair έχει διακόψει ορισμένα δρομολόγια. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η United και η Southwest έχουν περικόψει τις πτήσεις και προσάρμοσαν τα σχέδια προσλήψεων και στελέχωσης.

Λόγω της έλλειψης νέων αεροπλάνων, η αγορά μίσθωσης αεροσκαφών ανθεί. Στοιχεία από το Cirium Ascend Consultancy δείχνουν ότι τα ποσοστά μίσθωσης για τα νέα αεροσκάφη Airbus A320-200neo και Boeing 737-8 MAX έχουν φτάσει τις 400.000 δολ. τον μήνα, τα υψηλότερα από τα μέσα του 2008.

Οι αεροπορικές εταιρείες ξοδεύουν 30% περισσότερα για μισθώσεις αεροσκαφών από ό,τι πριν από την πανδημία, δήλωσε ο Τζον Χάιμλιχ, επικεφαλής οικονομολόγος στην Airlines for America (A4A) που εκπροσωπεί τους μεγάλους αερομεταφορείς των ΗΠΑ.

Πηγή: Reuters

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου