Ρεπορτάζ

«Μάστιγα» τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ρόδου

Δεν έχουν τελειωμό τα τροχαία ατυχήματα τα τελευταία 24ωρα στους δρόμους της Ρόδου. Υπερβολικά μεγάλος ο αριθμός που καταγράφεται, πολλά εξ αυτών και τις πρωινές ώρες, με συνέπεια η οδική βοήθεια να μην παίρνει κυριολεκτικά ανάσα, μαζεύοντας ΙΧ, δίκυκλα και κάθε είδους οχήματα από τους δρόμους του νησιού.
Ένα ακόμη συμπέρασμα είναι ότι υπερβολικά πολλά τροχαία γίνονται μετά τα μεσάνυχτα που συνδέονται με τη νυχτερινή διασκέδαση. Ενδεικτικό το στοιχείο ότι η πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 18-44 ετών είναι τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα, ενώ και το οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη έφερε αύξηση στα δίκυκλα και στους δρόμους της Ρόδου, που εμπλέκονται καθημερινά σε δεκάδες τροχαία ατυχήματα με τραυματισμούς και υλικές ζημιές.
Οι έλεγχοι της Τροχαίας, όπως τονίζουν οι ειδικοί, θα πρέπει να ενισχυθούν.
Ο βασικός παράγων για ένα τροχαίο ατύχημα είναι ο οδηγός, σύμφωνα με όλες τις έρευνες.
Οδηγοί απρόσεκτοι-αφηρημένοι κατά την οδήγηση, χρήση κινητού με το ένα χέρι στο τιμόνι, παραβίαση των σημάτων του ΚΟΚ, παραβίαση στους φωτεινούς σηματοδότες, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, υπερβολική ταχύτητα, είναι μερικοί από τους λόγους που συντελούν στα τροχαία ατυχήματα.
“Η συμπεριφορά του οδηγού αποτελεί την κύρια αιτία για ποσοστό 90% των οδικών δυστυχημάτων. Η παρουσία Τροχαίας και η τροχονομική αστυνόμευση αποτελεί μέγιστης σημασίας προληπτικό μέτρο, για να συμμορφώνονται οι οδηγοί στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας”, τονίζει στη «δ» η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ, Ελένη Καρύδη και προσθέτει: «Αυτό που θα πρέπει να γίνει κατανοητό από τους χρήστες του δρόμου είναι ότι έχουν υποχρέωση να τηρούν τον Κ.Ο.Κ. Ο δρόμος ανήκει σε όλους».
«Μέσα σε 48 ώρες έχουμε παρέμβει σε σοβαρό τροχαίο στο Γεννάδι με όχημα που ξέφυγε της πορείας του με αποτέλεσμα να μπει σε χωράφια και να ανατραπεί, αντίστοιχα στο Ζέφυρος, σε ανατροπή φορτηγού μετά από πρόσκρουση με άλλο όχημα στην Πυλώνα, στην Ηρακλειδών και προχθές τα ξημερώματα στην Κρεμαστή, όπου η απροσεξία του οδηγού τον εξέτρεψε σε τοίχο σπιτιού και σε σταθμευμένο όχημα» δηλώνει ο Μουσταφά Σιέχ, ιδιοκτήτης εταιρείας οδικής βοήθειας.
Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα αποτελεί ένα από τα κρισιμότερα ζητήματα σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο και δυστυχώς η Πολιτεία δεν έχει λάβει ακόμη τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για την αντιμετώπισή του. Τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν στην ελληνική κοινωνία περίπου 2,4 δισ. ευρώ ανά έτος, σχεδόν το 1,5% του ΑΕΠ, ενώ παράλληλα επηρεάζουν αρνητικά την εικόνα της Ελλάδας προς τους τουρίστες, καθώς δικαιολογημένα δεν αισθάνονται ασφάλεια στις οδικές μετακινήσεις.
Σημειώνεται ότι μόνο το διάστημα 3-9 Ιουνίου βεβαιώθηκαν στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου από την Τροχαία 255 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.
Ενδεικτικά και τα στοιχεία των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Μάιο 2024, που πραγματοποιήθηκαν από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου. Συνολικά είχαμε 18.914 ελέγχους και βεβαιώθηκαν συνολικά 3.767 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι σοβαρότερες επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις που βεβαιώθηκαν: 597 για οδήγηση δικύκλου χωρίς χρήση προστατευτικού κράνους, 456 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού, 199 για υπερβολική ταχύτητα, 154 για οδήγηση αυτοκίνητου χωρίς χρήση ζώνης ασφαλείας, 42 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, 13 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, 6 για φθαρμένα ελαστικά. Ειδικότερα, για τις παραβάσεις που σχετίζονται με την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σημειώνεται ότι, το μήνα Μάϊο συγκροτήθηκαν 124 κλιμάκια τροχονομικών ελέγχων, ελέγχθηκαν 1.276 οδηγοί και βεβαιώθηκαν 95 παραβάσεις. Επίσης, από το σύνολο των ελέγχων που διενεργήθηκαν, 792 αφορούσαν επαγγελματικά αυτοκίνητα, στα οποία διαπιστώθηκαν και βεβαιώθηκαν 119 παραβάσεις. Τον Μάϊο 2024 σημειώθηκαν 45 τροχαία ατυχήματα, έναντι 33 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2023. Ειδικότερα σημειώθηκαν: 1 θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα (έναντι 2 το 2023), 10 σοβαρά τροχαία ατύχημα (επίσης 2 το 2023) και 34 ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 29 το 2023). Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου το μήνα Μάϊο 2024 καταγράφηκαν 62 παθόντες έναντι 43 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2023. Ειδικότερα καταγράφηκαν:1 θάνατος (έναντι 2 το 2023)- 11 σοβαρά τραυματίες (έναντι 3 το 2023)και 50 ελαφρά τραυματίες (έναντι 38 το 2023).
Για να αντιμετωπιστεί η σοβαρή αυτή κατάσταση, ιδρύθηκε πριν από 20 χρόνια στη Ρόδο, η ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας με στόχους και όραμα να συμβάλει στην αντιμετώπιση της σύγχρονης τραγωδίας που εξελίσσεται και στους δρόμους του νησιού. Κλείνοντας 20 χρόνια δράσεων στα Δωδεκάνησα, η ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, πρωτοστατεί ώστε κυβερνήσεις και η Τοπική Αυτοδιοίκηση Α & Β Βαθμού να επανεξετάσουν την κινητικότητα για να διασφαλιστούν πόλεις βιώσιμες και ασφαλείς, προσιτές, προσβάσιμες με βιώσιμες δημόσιες συγκοινωνίες που θα είναι μια λύση για πολλά από τα δεινά των κοινωνιών.
«Η προσέγγιση της ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, θεωρείται πρωτοποριακή σε ένα τόσο δύσκολο και επώδυνο θέμα με τραγικές συνέπειες για την ανθρώπινη ζωή, όπως είναι των τροχαίων συμβάντων και αντιμετωπίζεται με επιστημονική προσέγγιση προκειμένου να εμπλέξει ενεργά την κοινωνία των πολιτών, συσπειρώνοντας εθελοντές και επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων για την αποτελεσματικότητα των στόχων. Επιδιώκει και επιθυμεί την συνεργασία όλων. Όλοι εμείς που διαδραματίσουμε έναν ρόλο πρέπει να δείξουμε παντού στην κυβέρνησή μας και στους φορείς του τόπου μας, γιατί πρέπει να μας ακούσουν και να πιέσουμε για δεσμεύσεις για τη στρατηγική οδικής ασφάλειας που θα προχωρήσει προς την κατεύθυνση της επίτευξης των παγκόσμιων στόχων οδικής ασφάλειας. Δικαίωμά μας η ασφαλής μετακίνηση στους δρόμους. Όλοι γνωρίζουμε τη σημαντικότητα της Οδικής Ασφάλειας και πως η κατάκτησή της είναι θέμα παιδείας και πολιτισμού καθώς ο σημαντικότερος παράγοντας προς αυτή την κατεύθυνση είναι η οδική συμπεριφορά του καθενός μας.
Σε αυτόν τον τομέα έγκειται και μια από τις σημαντικότερες προσφορές της ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου που μέσα από τις συνεχείς δράσεις της υπενθυμίζει ότι η Οδική Ασφάλεια, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων μας. Ολοι πρέπει να συνεργαστούμε. Κυβερνήσεις, Δημόσιος και Ιδιωτικός τομέας, η κοινωνία ώστε να κάνουμε τεράστια βήματα προς την κατεύθυνση του Vision Zero. Με όραμα έναν κόσμο με «Μηδέν απώλειες από τροχαία», οι άνθρωποι της ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου θα συνεχίσουν μαζί με τους εθελοντές της, τα μέλη της και με την υποστήριξη φορέων και Οργανισμών και χορηγών, να υλοποιεί κάθε χρόνο σημαντικές ενέργειες με θετικό αντίκτυπο σε όλη την κοινωνία της Δωδεκανήσου -για έναν κόσμο καλύτερο χωρίς τροχαία δυστυχήματα» τονίζει η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ελένη Καρύδη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Manos    13.06.2024 18:23

    Πολλά συζητάτε και Πλα Πλα Πλα Πλα!Και τίποτα στην πράξη!!! Χαμένο μελάνι και χρόνος!!! Γειά τροχαία μιλάτε και αστυνόμευση!!!Αλλά εκτός από βόλτες με τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα! Στούς δρόμους δεν βλέπωμαι Τίποτε! Αδιανόητο να κυκλοφορούν στην Ελλάδα 2 εκατομμύριο ανασφαλιστα οχήματα!??

Σχολιασμός άρθρου