Ρεπορτάζ

Ροδίτισσα γιατρός έπεσε θύμα τηλεφωνικής απάτης κι έκαναν φτερά τα χρήματά της από τον λογαριασμό!

Θύμα απάτης με τη μέθοδο του phishing έπεσε γνωστή Ροδίτισσα επιστήμονας, όταν δέχθηκε τηλεφωνική κλήση από απατεώνα, που παρουσιάσθηκε ως βοηθός του λογιστή της και την ξεγέλασε, καταφέρνοντας να της αποσπάσει μεγάλο χρηματικό ποσό από τον τραπεζικό της λογαριασμό.
Το ανυποψίαστο θύμα δέχθηκε τηλεφώνημα από τον επιτήδειο που προσποιήθηκε ότι ονομάζεται Δημήτρης και πως είναι ο βοηθός του λογιστή της. Όπως αναφέρει η ίδια σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γνωστοποιώντας το γεγονός, προτρέπει τον κόσμο να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός, ώστε να μην πέσει άλλος θύμα απάτης στα δίχτυα αετονύχηδων:
«Την προσοχή σας. Με πήρε τηλέφωνο ο “βοηθός” του λογιστή μου για το market pass και μου είπε για να μην χρονοτριβούμε, επειδή λήγει σήμερα η προθεσμία να το κάνουμε μαζί από το τηλέφωνο. Αυτό που έγινε ήταν να μεταφέρω τα χρήματά μου σε λογαριασμό άγνωστο και να μου υπεξαιρεθεί και το χρηματικό ποσό από κάρτα άλλης Τράπεζας», σημειώνει χαρακτηριστικά.
«Συστήθηκε ως κ. Δημήτρης και το κινητό που πήρε ήταν ο αριθμός 6940117279. Εγώ νομίζοντας πως μετέφερα από κάποιο IBAN τραπεζικού λογαριασμού το market pass, μετέφερα τα λεφτά μου σε λογαριασμό ενδιάμεσο. Επειδή δεν γνωρίζω να χειρίζομαι εφαρμογές, μου είπε να μην ανησυχώ και θα με «κατευθύνει»…
Με «κατηύθυνε» ώστε να μεταφέρω μόνη μου τα λεφτά και το κατάλαβα στο τέλος…ενώ τα λεφτά μου έκαναν φτερά», εξηγεί η ίδια στη «δ», επισημαίνοντας ότι δεν γνωρίζει τις ηλεκτρονικές εφαρμογές και ο απατεώνας κατάφερε να της αφαιρέσει αρκετές χιλιάδες ευρώ.
Η γνωστή Ροδίτισσα γιατρός πήγε στην Αστυνομία καταγγέλλοντας την απάτη με την υπεξαίρεση χρημάτων από το λογαριασμό της, αλλά και στις τράπεζες, όπου μπορεί να κάνει αίτημα αμφισβήτησης, αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Οι απατεώνες μπορούν να κάνουν έρευνα και να βρουν στα κοινωνικά μέσα και στις ανοικτές πηγές πληροφόρησης πληθώρα πληροφοριών για τα θύματά του.
Οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να στοχεύσουν συγκεκριμένα άτομα και έτσι να κάνουν πιο νομιμοφανή την επικοινωνία -δηλαδή ο απατεώνας μπορεί να παραθέσει ορισμένα προσωπικά στοιχεία στο θύμα, ώστε να μπορέσει να αποσπάσει περισσότερες πληροφορίες.
Οι απατεώνες χρησιμοποιούν το vishing για να επιτεθούν στους καταναλωτές. Ο απώτερος στόχος τους είναι να κερδίσουν χρήματα είτε κλέβοντας απευθείας τραπεζικούς λογαριασμούς ή στοιχεία κάρτας, είτε εξαπατώντας για να δώσουν προσωπικά στοιχεία και διαπιστευτήρια που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για πρόσβαση σε αυτούς τους λογαριασμούς.
Για να αποτρέψετε το φωνητικό ψάρεμα, σύμφωνα με την ESET, υπάρχουν μερικά βασικά βήματα προστασίας:
1. Αφαιρέστε τον αριθμό του τηλεφώνου σας από τον τηλεφωνικό κατάλογο, ώστε ο αριθμός να μην είναι διαθέσιμος στο κοινό.
2. Μη συμπληρώνετε τον αριθμό τηλεφώνου σας σε διαδικτυακές φόρμες (δηλαδή, όταν κάνετε αγορές online).
3. Να είστε επιφυλακτικοί όταν δέχεστε αιτήματα για πληροφορίες που αφορούν την τράπεζά σας, προσωπικά ή άλλα ευαίσθητα στοιχεία μέσω τηλεφώνου.
4. Να είστε επιφυλακτικοί -μην μπαίνετε σε συζητήσεις με κάποιον που σας καλεί, ειδικά εάν αυτός ο κάποιος σας ζητήσει να επιβεβαιώσετε ευαίσθητες πληροφορίες.
5. Ποτέ μην καλέσετε πίσω έναν αριθμό που σας γνωστοποιήθηκε μέσω φωνητικού μηνύματος. Πάντα να επικοινωνείτε πρώτα απευθείας με τον οργανισμό τον οποίο υποτίθεται ότι εκπροσωπεί ο συνομιλητής σας.
6. Χρησιμοποιήστε έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (MFA) σε όλους τους διαδικτυακούς λογαριασμούς.
7. Βεβαιωθείτε ότι το λογισμικό ασφαλείας του email/Internet είναι ενημερωμένο και περιλαμβάνει δυνατότητες anti-phishing.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου