Συνεντεύξεις

Γιάννης Παπαδομαρκάκης: «Δηλώνει υπερήφανος για τις επιτυχίες των παιδιών μας στις Πανελλαδικές»

Υπερήφανος για τις επιτυχίες των μαθητών της Ρόδου και γενικώς της Δωδεκανήσου στις πανελλήνιες εξετάσεις δηλώνει ο προϊστάμενος της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Παπαδομαρκάκης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, το ποσοστό επιτυχίας στην περιοχή μας αγγίζει το 82% και είναι από τα υψηλότερα, αν όχι το υψηλότερο πανελλαδικά.
Επίσης ο κ. Παπαδομαρκάκης μιλά στη «δ» για τη μετάβασή του από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δηλώνει ότι όσο απαιτητικός και αν είναι ο νέος του ρόλος, με την εμπειρία που έχει αποκομίσει από τις προηγούμενες θέσεις ευθύνης που κατείχε και τη διάθεση για συνεργασία, όλα βαίνουν καλώς.

• Κύριε Παπαδομαρκάκη, πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των πανελληνίων εξετάσεων. Θα ήθελα να ξεκινήσουμε με ένα σχόλιό σας για τις επιδόσεις των μαθητών της Ρόδου και γενικώς της Δωδεκανήσου.
Σας ευχαριστώ αρχικά για το ενδιαφέρον να συζητήσουμε για την επιτυχία των μαθητών μας στις πανελλήνιες εξετάσεις με αφορμή την παρουσία μου στη Ρόδο, καθώς τον τελευταίο καιρό η έδρα μου είναι στη Σύρο.
Για άλλη μία φορά θέλω να δηλώσω ότι είμαι υπερήφανος για τον νομό στον οποίο διετέλεσα διευθυντής εκπαίδευσης, εκπαιδευτικός και διευθυντής σχολείου. Τα παιδιά μας απέδειξαν και φέτος ότι έχουν θέληση και βούληση για να πετύχουν το στόχο τους. Και ο στόχος δεν είναι άλλος από το να αποτυπώσουν στο χαρτί όλα όσα διδάχθηκαν στο διάβα της σχολικής τους ζωής.
Τα παιδιά μας με έχουν κάνει υπερήφανο και πάλι. Έχουν κάνει υπερήφανους τους γονείς τους, τους εκπαιδευτικούς. Θέλω να συγχαρώ όλους τους μαθητές και τις οικογένειές τους που πέτυχαν το στόχο τους και εξασφαλίζουν την είσοδό τους στις ανώτερες και ανώτατες σχολές της χώρας μας.
Ο νομός της Δωδεκανήσου, όπως και ο νομός Κυκλάδων παρουσιάζει ένα εξαιρετικά υψηλό ποσοστό εισαγωγής στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έχουμε για μία ακόμη χρονιά την πρωτιά. Στο νομό Δωδεκανήσου συγκεκριμένα το ποσοστό επιτυχίας φτάνει στο 82% από τα υψηλότερα αν όχι το υψηλότερο πανελλαδικά. Και η επιτυχία αυτή τη φετινή χρονιά είναι ακόμη πιο σημαντική λόγω του υψηλού βαθμού απαιτήσεων των θεμάτων των μαθηματικών, της φυσικής και της ιστορίας.
Στα παιδιά εκείνα που δεν κατάφεραν αυτή τη φορά να εκπληρώνουν το στόχο τους, θέλω να πω ότι δεν χρειάζεται να αποκαρδιώνονται και να το βάζουν κάτω. Πρέπει να ξέρουν ότι ποτέ δεν είναι αργά. Θα υπάρξουν και άλλες ευκαιρίες στη ζωή τους για να τα καταφέρουν.
• Κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών πραγματοποιούνται συνήθως κτηριακές παρεμβάσεις στα σχολεία σε συνεννόηση με το δήμο Ρόδου. Θα συνεχιστούν φέτος οι παρεμβάσεις αυτές;
Ως είθισται, τη θερινή περίοδο κατά την οποία τα σχολεία παραμένουν κλειστά, πραγματοποιούνται διάφορες αναγκαίες παρεμβάσεις. Το ίδιο θα γίνει και φέτος. Ήδη είχαμε μία συνάντηση με τον δήμαρχο. Ήδη έχουν καταγραφεί από τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές οι ανάγκες των σχολείων και θα αναρτηθούν σε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα ώστε να δρομολογηθούν οι κτηριακές παρεμβάσεις. Με την επιστροφή των μαθητών μετά τις θερινές διακοπές, η κατάσταση των σχολείων εκτιμούμε ότι θα είναι βελτιωμένη. Ήδη με τις παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στα τελευταία χρόνια βελτιώθηκαν σημαντικά η εικόνα και η λειτουργικότητα των σχολείων μας. Πάντα είχαμε αγαστή συνεργασία με το δήμο. Ανέκαθεν ο δήμος Ρόδου στήριζε τα σχολεία. Και την ίδια θετική διάθεση δείχνει η νέα δημοτική αρχή.
• Η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει ομαλά;
Όπως και την χρονιά που μας πέρασε, και αυτή που θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, στα σχολεία μας δεν θα υπάρχουν κενές θέσεις εκπαιδευτικών. Θα γίνουν αθρόοι διορισμοί εκπαιδευτικών σε συνέχεια των διορισμών που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι. Τα όποια κενά παρουσιαστούν, θα καλυφθούν άμεσα με αναπληρωτές.
Θα έλεγα ότι η μεγάλη επιτυχία των παιδιών στις πανελλαδικές εξετάσεις οφείλεται σε ένα βαθμό στην κάλυψη των θέσεων των εκπαιδευτικών από την πρώτη στιγμή. Δεν χάθηκαν διδακτικές ώρες και από την έναρξη της σχολικής χρονιάς υπήρχε μία ομαλή ροή. Είμαστε γενικώς σε καλό δρόμο όσον αφορά στη στελέχωση των σχολείων μας με μόνιμους εκπαιδευτικούς. Δεν υπάρχουν τα οργανικά κενά που υπήρχαν κάποια χρόνια πριν.
Θα έλεγα ότι γενικότερα μετά την πανδημία του κορωνοϊού έχουμε βρει το βηματισμό μας. Δεν υπάρχουν ελλείψεις εκπαιδευτικών, οι μαθητές είναι προσηλωμένοι στο στόχο τους και όλα κυλούν ομαλά.
• Θα λέγατε ότι η Ρόδος χρειάζεται νέα σχολεία;
Πιστεύω ότι άμεσα πρέπει να φτιαχτούν νέες κτηριακές δομές. Τα σχολεία ναι μεν συντηρούνται. Δεν παύει όμως να είναι ειδικά στο κέντρο της πόλης πάνω από 100 ετών. Όσο και αν συντηρηθούν, πάντα θα υπάρχουν προβλήματα. Και προφανώς αυτά τα παλιά κτήρια δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Θα έλεγα λοιπόν ότι η Ρόδος χρειάζεται νέα, σύγχρονα σχολεία.
• Έπειτα από πολλά χρόνια στο τιμόνι της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, αναλάβατε την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου. Πώς ήταν η μετάβαση αυτή και πώς κύλησε ο πρώτος χρόνος;
Πρόκειται για μία δύσκολη περιφέρεια με διάφορες ανάγκες και προβλήματα που καλούμαστε να διαχειριστούμε σε καθημερινή βάση. Το σημαντικότερο είναι ότι πετύχαμε την ίδρυση του Μουσικού Σχολείου στη Σύρο. Για πρώτη φορά έπειτα από την ίδρυση της περιφερειακής διεύθυνσης, ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας έγινε πραγματικότητα και χαίρομαι που συνέβαλα στην προσπάθεια αυτή με τους παράγοντες του νησιού.

Με όπλο την εμπειρία που απέκτησα όλα αυτά τα χρόνια στα Δωδεκάνησα πορεύομαι και στην νέα μου θέση. Κάθε νέα αρχή είναι δύσκολη. Όμως με καλή διάθεση, δουλειά και συνεργασία όλα τα προβλήματα λύνονται και όλα βαίνουν καλώς.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου