H Διεθνής Έκθεση Τουρισμού της Κωνσταντινούπολης, EMITT, που φέτος διεξάγεται 22 – 25 Ιανουαρίου 2015, συγκαταλέγεται στις πέντε μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις του κόσμου και τελεί υπό την αιγίδα του οργανισμού ΙΤΕ (International Tourist Exhibitions) που εδρεύει στη Μεγάλη Βρετανία. Διεξάγεται κάθε χρόνο από το 1997 στην Κωνσταντινούπολη, με πάνω από 4.000 εκθέτες, 60.000 επαγγελματίες του τουρισμού και περισσότερους από 100.000 επισκέπτες από 60 χώρες. Η συμμετοχή φορέων και επιχειρήσεων στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση EMITT τούς προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία να συνάψουν επαγγελματικές συμφωνίες και να προβάλουν το τουριστικό τους προϊόν στην παγκόσμια αγορά, αλλά και να προσεγγίσουν στοχευμένα το τουρκικό κοινό.
Η ελληνική παρουσία στην ΕΜΙΤΤ
Παρά την προφανή μεγάλη σημασία που παρουσιάζει η έκθεση για τον ελληνικό τουρισμό, μέχρι και το 2013 η συμμετοχή της Ελλάδας ήταν αποσπασματική και περιοριζόταν σε διάσπαρτα περίπτερα φορέων και επιχειρήσεων σε όλη την έκταση του εκθεσιακού κέντρου. Σε αυτό βέβαια συνέβαλε και η άτυπη απαγόρευση της επίσημης συμμετοχής των δημόσιων φορέων σε τουριστικές εκθέσεις στην Τουρκία. Αυτή η έλλειψη συνοχής και κεντρικής οργάνωσης δυσκόλευε τους δυνητικούς συνεργάτες να προσεγγίσουν αποτελεσματικά τα ελληνικά περίπτερα, οπότε και τα αποτελέσματα των ελληνικών συμμετοχών ήταν πενιχρά.
Η νέα εποχή για την ελληνική παρουσία στην ΕΜΙΤΤ
Στην Έκθεση του 2014 η κατάσταση αυτή άλλαξε άρδην, προς όφελος ασφαλώς της ελληνικής παρουσίας στην έκθεση και -όπως αποδείχθηκε- συνολικά του ελληνικού τουρισμού. Η εταιρεία «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», έχοντας στο ενεργητικό της από τα προηγούμενα χρόνια βραβευμένες συμμετοχές πελατών της, φορέων και επιχειρήσεων σε τουριστικές εκθέσεις της Τουρκίας, εξασφάλισε από τους διοργανωτές τής ΕΜΙΤΤ την αποκλειστική δυνατότητα να οργανώσει ένα μεγάλο περίπτερο ελληνικών συμμετοχών σε ενιαίο χώρο της Έκθεσης, στο Hall των διεθνών εκθετών.
Η προσπάθεια αυτή, παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες που είχε να αντιμετωπίσει, αφού για πρώτη φορά επιχειρήθηκε ανάλογης έκτασης εγχείρημα από ελληνικής πλευράς, στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία. Σε έναν ενιαίο χώρο πάνω από 600 τ.μ., αναπτύχθηκαν περίπτερα ελληνικών συμμετοχών πάνω από 400 τ.μ., με ενιαίο ύφος υψηλής ποιότητας κατασκευής, όπου οι συμμετέχοντες φορείς και επιχειρήσεις, εκτός από τους δικούς τους κύριους και βοηθητικούς χώρους, είχα στην διάθεσή τους πρόσθετο χώρο επιχειρηματικών συναντήσεων VIP, υπηρεσίες γραμματειακής υποστήριξης και διερμηνείας, τηλεοπτικό στούντιο για την καταγραφή οπτικοακουστικού υλικού, υπηρεσίες γραφείου Τύπου κ.λπ..
Το περίπτερο αυτό των ελληνικών συμμετοχών δέσποσε στην έκθεση, βραβεύτηκε ως το πλέον οργανωμένο και πρωταγωνιστικό, ενώ έτυχε διθυραμβικών σχολείων από το σύνολο σχεδόν των έντυπων και ηλεκτρονικών Μ.Μ.Ε. της Τουρκίας, με μεγάλες εφημερίδες όπως η «Μιλλιέτ», η «Χουριέτ» κ.λπ. να έχουν ολοσέλιδα αφιερώματα στην πρωτόγνωρη αυτή ελληνική συμμετοχή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν της υψηλής επισκεψιμότητας που παρουσίασε το συγκεκριμένο περίπτερο από τουριστικούς επιχειρηματίες και ενδιαφερόμενο κοινό, τιμήθηκε και με επισκέψεις από κορυφαίους παράγοντες, όπως ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης, ο πρόεδρος της μητρικής εταιρείας διοργάνωσης της Έκθεσης, ΙΤΕ, αλλά και ο Έλληνας πρόξενος στην Κωνσταντινούπολη.
Η ελληνική συμμετοχή στην ΕΜΙΤΤ 2015
Η περσινή επιτυχία αποτελεί παρακαταθήκη για το μέλλον των ελληνικών συμμετοχών στην ΕΜΙΤΤ, αλλά παράλληλα ανεβάζει και τον πήχη των προσδοκιών για την ποιότητα της παρουσίας, αλλά και την αποτελεσματικότητα των ελληνικών συμμετοχών. Έτσι, η «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», εξασφάλισε και πάλι την αποκλειστική συνεργασία με τους διοργανωτές στην ελληνική αγορά, προμίσθωσε έναν ενιαίο χώρο και πάλι στο Ηall 2 των διεθνών εκθετών, αλλά σε κεντρικότερη σε σχέση με πέρυσι θέση, και οργανώνει ξανά την υψηλής ποιότητας ενιαία ελληνική συμμετοχή στην Έκθεση.
Τα νέα στοιχεία που με βάση την περσινή πείρα αναμένεται να αναβαθμίσουν περαιτέρω την ελληνική παρουσία, είναι τέσσερα.
Η καλύτερη και εξ αρχής συγκεκριμένης σχεδίασης θέση του περιπτέρου.
Η προκαταβολική χωροθέτηση των επιμέρους περιπτέρων, έτσι ώστε να γνωρίζει ο κάθε πελάτης από την αρχή τη συγκεκριμένη θέση και τις προδιαγραφές υπηρεσιών του περιπτέρου του.
Την απευθείας συναλλαγή τού κάθε πελάτη με την υποστήριξη και καθοδήγηση της «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» σε λογιστικό επίπεδο με τους διοργανωτές
Την καλύτερη οργάνωση, που θα προετοιμαστεί δύο μήνες περίπου πριν την έναρξη της Έκθεσης ανάλογα με τις ελληνικές συμμετοχές και το σχετικό ενδιαφέρον, των επιχειρηματικών συναντήσεων Β2Β με τουριστικούς επιχειρηματίες Τούρκους ή εκπροσώπους τρίτων χωρών, που είναι άλλωστε και το μέγα ζητούμενο της συμμετοχής στην Έκθεση, για να έχει αυτή τα βέλτιστα επί της ουσίας αποτελέσματα.