Παγώνουν οι τιμές εισιτηρίων στις άγονες γραμμές

Παγώνουν οι τιμές των εισιτηρίων σε όσες ακτοπλοϊκές συνδέσεις ισχύει ακόμη το κρατικό ναυλολόγιο προκειμένου όπως επισημαίνει με δήλωσή του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας,
Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αναστάσης Παπαληγούρας «το φετινό καλοκαίρι, το καλοκαίρι της μεγάλης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, να διευκολυνθούν οι τουρίστες, οι κάτοικοι των
νησιών αλλά και όσοι κατάγονται από αυτά, ώστε να πάνε στον τόπο τους κατά τι φθηνότερα».
Παράλληλα όμως το ΥΕΝΑΝΠ και η κυβέρνηση γενικότερα παραμένει προσκολλημένη στην πολιτική επιβάρυνσης του εισιτηρίου των επιβατών με κρατήσεις υπέρ τρίτων, οι περισσότερες μη ανταποδοτικού χαρακτήρα που αντιστοιχούν στο 35% περίπου της συνολικής τιμής του εισιτηρίου, αφήνοντας στην πράξη «κενό γράμμα» την πολιτική του φθηνού εισιτηρίου.
Ειδικότερα με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αναστάση Παπαληγούρα, παραμένουν σταθερές οι ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων της οικονομικής ή ενιαίας θέσης για όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις στις οποίες υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση (κρατικό ναυλολόγιο).
Συγκεκριμένα, δεν θα αναπροσαρμοστούν οι τιμές των ναύλων για επιβάτες, Ι.Χ. μέχρι 4.25 μ. και ανά μέτρο μήκους φορτηγών οχημάτων.
Το μέτρο αφορά στο χρονικό διάστημα από Μάιο του τρέχοντος έτους έως και τον Απρίλιο του 2010.
Υπενθυμίζεται ότι το υφιστάμενο καθεστώς προβλέπει ετήσια αναπροσαρμογή των ναύλων κάθε Μάιο ίση με το δείκτη τιμών καταναλωτή των μηνών Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου, του προηγούμενου έτους.
Ο κ. Παπαληγούρας αναφερθείς στη συγκεκριμένη απόφαση δήλωσε ότι «η απόφαση πάρθηκε προκειμένου να κρατήσουμε όσο χαμηλότερα γίνεται το ναύλο. Εξαντλούμε κάθε δυνατότητα, ώστε το φετινό καλοκαίρι, το καλοκαίρι της μεγάλης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, να διευκολυνθούν οι τουρίστες, οι κάτοικοι των νησιών αλλά και όσοι κατάγονται από αυτά, ώστε να πάνε στον τόπο τους κατά τι φθηνότερα».
Την ίδια στιγμή η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας (ΕΕΑ) και γενικότερα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιπροτείνουν και άλλους τρόπους να κρατηθούν χαμηλά τα εισιτήρια προς όφελος των επιβατών και του τουρισμού.
Ενα εξ αυτών είναι η κατάργηση ορισμένων τουλάχιστον από τις κρατήσεις υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο κατά 35% περίπου.
Χαρακτηριστικές ήταν οι επισημάνσεις του προέδρου της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και διευθύνοντος συμβούλου της ΝΕΛ, Απόστολου Βεντούρη στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Ζητάμε, ανέφερε το γράμμα του κ. Βεντούρη, προς τα μέλη του Συνδέσμου, να πάψει να επιβαρύνεται το εισιτήριο κατά 35% από τις εισπρακτικές πολιτικές του κράτους!
Ποιος λόγος υπάρχει σε οποιαδήποτε οικονομική συγκυρία (πόσο μάλλον κατά την παρούσα κρίση που διανύουμε) τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια να επιβαρύνονται με:
• ΦΠΑ κατά 9% για τους επιβάτες και κατά 19% για τα οχήματα;
• Λιμενικά τέλη κατά 5%;
• Επίναυλο για τις άγονες γραμμές κατά 3%;
• Αχθοφορικά και λεμβουχικά έξοδα; Στο λιμάνι που θα φθάσετε πρέπει να σας περιμένει αχθοφόρος ώστε να μεταφέρει τις αποσκευές σας, διότι πληρώνετε περίπου 18.000.000 ευρώ κάθε χρόνο. Αντιστοίχως, υπάρχει και χρέωση για λεμβούχος που δεν… υπάρχουν.
Ποιος λόγος υπάρχει για διακριτική μεταχείριση σε βάρος του κλάδου μας; Το κράτος δαπάνησε και εξακολουθεί να δαπανά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για τον κλάδο των μεταφορών (Ολυμπιακή, ΟΣΕ, ΚΤΕΛ κ.λπ.), σημείωσε ο κ. Βεντούρης και πρόσθεσε ότι το κράτος επιβάλλει στους χρήστες του ακτοπλοϊκού δικτύου (στην πλειονότητά τους νησιώτες) να το χρηματοδοτούν εξ ολοκλήρου, στους δε ακτοπλόους να ανοίγουν θαλάσσιους δρόμους με δικά τους κεφάλαια αλλά και να παρέχουν κοινωνικό έργο.
Την ίδια στιγμή οι απαιτήσεις για πλοία, δρομολόγια, προορισμούς και ανταποκρίσεις μεγαλώνουν συνέχεια.
Ο πρόεδρος της ΕΕΑ υποστήριξε ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι τουλάχιστον 50% φτηνότερα στην Ελλάδα σε σχέση με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Εάν εκλείψει ο κρατικός παρεμβατισμός -δηλαδή όλες οι υπέρ του κράτους προσαυξήσεις- οι τιμές των εισιτηρίων στην Ελλάδα θα μειωθούν ακόμα περισσότερο.
Για παράδειγμα στην Αδριατική όπου είναι πλήρως απελευθερωμένη η αγορά και δραστηριοποιούνται Ελληνες οι τιμές είναι ακόμα χαμηλότερες, υπογράμμισε με την επιστολή του.