• Θα ακολουθήσουν οι εγκρίσεις της δημοτικής επιτροπής και τιου δημοτικού συμβουλίου
Το κείμενο της απόφασης του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, για τη χορήγηση στον Δήμο Ρόδου, δανείου ύψους περίπου 9.5 εκατομμυρίων ευρώ, αναμένει τώρα η δημοτική αρχή, προκειμένου να εκκινήσει τις λοιπές διαδικασίες για την εκταμίευσή του.
Η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου βρίσκεται στο στάδιο της καθαρογραφής και μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να παραληφθεί από τον Δήμο. Μόλις αυτό γίνει, θα συγκληθούν η δημοτική επιτροπή και ακολούθως το δημοτικό συμβούλιο προκειμένου να εγκρίνουν τη λήψη του δανείου με τους όρους που έχουν τεθεί και η απόφαση θα σταλεί προς έλεγχο νομιμότητας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Στη συνέχεια θα καταρτιστεί το κείμενο της δανειακής σύμβασης, το οποίο θα πρέπει να υποβληθεί προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Πρόθεση του οικονομικού επιτελείου του Δήμου, είναι να διεκπεραιώσει τις διαδικασίες όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ώστε να αρχίσει να τακτοποιεί ληξιπρόθεσμες οφειλές που περιλαμβάνονται στη σχετική λίστα. «Υπάρχουν και άλλες οφειλές που δεν εμφανίζονται στην κατάσταση των ληξιπρόθεσμών, γιατί ήταν εκτός προϋπολογισμού και δεν έχουν ενταλματοποιηθεί. Αυτές υπολογίζονται συνολικά σε περίπου 10 εκατ ευρώ, γι’ αυτό λέγαμε ότι οι υποχρεώσεις του Δήμου είναι περίπου 20 εκατομμύρια», δήλωσε χθες ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Κώστας Χαλκιάς.
Ερωτηθείς τι θα γίνει με τις περιπτώσεις αυτές, ο αντιδήμαρχος εξήγησε, ότι για να γίνει μια πληρωμή από τον Δήμο πρέπει υποχρεωτικά να ακολουθηθεί συγκεκριμένη διαδικασία. Αν στη διαδικασία υπάρχουν κενά, αυτά πρέπει να υποκατασταθούν από την έκδοση δικαστικών αποφάσεων.
Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να υπάρχουν τελεσίδικές ή αμετάκλητες αποφάσεις, είπε και συνέχισε: «Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να προχωρήσουν στην άσκηση αγωγής, στην οποία θα πρέπει να περιγράψουν ποιος τους έδωσε εντολή, με ποιους όρους και προϋποθέσεις, ποια ήταν τα οικονομικά δεδομένα, αν παρασχέθηκε η υπηρεσία ή αν εκτελέστηκε το έργο, από ποιον παραλήφθηκε και ποιο είναι το ποσό που αξιώνεται. Επίσης θα πρέπει ο Δήμος να ασκήσει τα δικαιώματά του. Αν δεν υπάρχει η απαιτούμενη επιβεβαίωση, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στην αναγνώριση αιτημάτων. Δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά» τόνισε ο αντιδήμαρχος, για να προσθέσει: «Στο βαθμό λοιπόν που κάποιος ιδιώτης έχει εφοδιαστεί με έγγραφα, είναι σε πολύ καλύτερη θέση από κάποιον που δεν διαθέτει. Γι αυτό στηλιτεύσαμε από την αρχή αυτές τις διαδικασίες και είπαμε ότι δεν μπορεί να γίνονται».