Τοπικές Ειδήσεις

Προς νέα παράταση η εργολαβία για την ανάπλαση του μετώπου από το λιμάνι της Ακαντιάς ως την νέα Μαρίνα!

• Η ταλαιπωρία των πολιτών και των επισκεπτών συνεχίζεται καθώς ακόμη δεν έχουν απομακρυνθεί σκάφη με μέριμνα του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου προκειμένου να διανοιχθεί δρόμος και να κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος!

Προς την υποβολή αιτήματος στον Δήμο Ρόδου για τη χορήγηση νέας παράτασης για την ολοκλήρωση του αναπτυξιακού έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΑΚΑΝΤΙΑΣ ΩΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΜΑΡΙΝΑ ΡΟΔΟΥ», προσανατολίζεται η ανάδοχος εταιρεία καθώς ακόμη δεν έχουν απομακρυνθεί σκάφη με μέριμνα του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου προκειμένου να διανοιχθεί δρόμος και να κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος!
Τον Δεκέμβριο του 2021 είχε ανατεθεί στην εταιρεία η υλοποίηση του έργου που εξακολουθεί να δυσφημεί το νησί στους επισκέπτες του!
Το έργο που χαρακτήρισε «γεφύρι της Αρτας» η «δημοκρατική» σε ρεπορτάζ της είχε επισκεφθεί μάλιστα ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αλέξανδρος Κολιάδης, ανακοινώνοντας ότι χάριν των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει θα ολοκληρωθεί τον… Σεπτέμβριο του 2024 αν και την 19η Δεκεμβρίου 2023 σε τακτική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ρόδου αποφασίστηκε με την θετική ψήφο του η παράταση της συγκεκριμένης εργολαβίας ως την 21η Σεπτεμβρίου 2024.
Στην εισήγηση που είχε εγκρίνει από την 19η Δεκεμβρίου 2023 ο κ. Κολιάδης η δαπάνη του έργου με τον 1ο Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα ανέρχεται στο ποσό των 3.282.113 €, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α..


Η συνολική δαπάνη του έργου σε σχέση με την αντίστοιχη της Σύμβασης παρουσιάζει ΑΥΞΗΣΗ σε ποσοστό 15,00%.
Με το υπ. αριθ. πρωτ. 16/71677/7-12-2023 έγγραφό του, ο ανάδοχος αιτήθηκε παράταση προθεσμίας κατά εννέα ημερολογιακούς μήνες ήτοι έως 21/9/2024 με νέο αναμορφωμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών λόγω των απρόβλεπτων νέων εργασιών και των αυξήσεων ποσοτήτων που κατέστησαν αναγκαίες για την άρτια και έντεχνη ολοκλήρωση του έργου για την εκτέλεση των οποίων απαιτείται η σύνταξη και έγκριση του 1ου Α.Π.Ε.
Το έργο «γεφύρι της Αρτας» συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους μέσω του ΠΔΕ, με επιλέξιμη δαπάνη 2.0000.000€, ενώ το υπόλοιπο ποσό για την υλοποίησή του θα χρηματοδοτηθεί από ιδίους πόρους του Δήμου.
Η μελέτη, προϋπολογισμού 4.000.000 ευρώ με Φ.Π.Α, αφορά στην ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού, με τις απαραίτητες οδικές παρεμβάσεις (κόμβοι και χώροι στάθμευσης) και τις συμπληρώσεις των δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και χώρων πρασίνου που θα βελτιώσουν σημαντικά την κυκλοφορία σε όλη την περιοχή παρέμβασης.
Η περιοχή παρέμβασης εκτείνεται από την είσοδο του εμπορικού λιμένα Ακαντιάς έως την σημερινή κεντρική είσοδο της Νέας Μαρίνας.
Συνοπτικά προβλέπονται τα παρακάτω:
Είσοδος –έξοδος Λιμάνι Ακαντιάς- Χώρος Σφαγείων
Στην είσοδο-έξοδο του λιμένα Ακαντιάς διαμορφώνεται κόμβος με τριγωνική νησίδα για ρύθμιση των κινήσεων από και προς τον λιμένα. νότια του κτίσματος των Σφαγείων διαμορφώνεται χώρος στάθμευσης 45 θέσεων καθώς και χώροι πρασίνου.
Ανατολικά του χώρου αυτού κατασκευάζονται πεζοδρόμια – ποδηλατόδρομος, ενώ δυτικά ανακατασκευάζονται τα υφιστάμενα πεζοδρόμια.
Μπροστά από το αποστακτήριο της ΕΜΕΡΥ διαμορφώνεται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου με χώρο στάθμευσης 13 θέσεων.


Προβλέπεται η κατασκευή παραλιακού πεζοδρομίου-ποδηλατόδρομου, από το λιμάνι της Ακαντιάς έως την υφιστάμενη είσοδο της Νέας Μαρίνας, συνολικού μήκους περίπου 1.120,00m και συνολικού πλάτους 6,00m (πλάτος πεζοδρομίου 3,00m, πλάτος ποδηλατόδρομου 3,00m).
Σε όλο το μήκος του παραλιακού πεζοδρομίου φυτεύονται δέντρα σε απόσταση, έτσι ώστε ο πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος να σκιάζεται επαρκώς σε όλο το μήκος της διαδρομής, βοηθώντας την πτώση της θερμοκρασίας στην περιοχή σε συνδυασμό με τη χρήση ψυχρού κυβόλιθου στα πεζοδρόμια.
Στο χώρο των πεζοδρομίων δημιουργούνται θέσεις ανάπαυσης με σκιά και καθιστικά, το δάπεδο των οποίων διακοσμείται με παραδοσιακά ροδίτικα βοτσαλωτά σχέδια. Νοτιοανατολικά του χώρου των Σφαγείων, διαμορφώνεται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου για αναψυχή, με διάδρομο από κουρασανί για περπάτημα ή τρέξιμο.
Σε όλο το μήκος του πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου τοποθετούνται κολώνες φωτισμού LED καθώς και φωτιστικά δαπέδου σε κάθε καθιστικό.
Ανάπλαση δυτικού πεζοδρομίου περιοχής καταστημάτων
Προβλέπεται η ανακατασκευή των υφιστάμενων πεζοδρομίων της οδού Αυστραλίας από το ύψος της εισόδου στο λιμάνι Ακαντιάς έως την συμβολή της με την οδό Μ. Βολονάκη. Τα πεζοδρόμια προβλέπεται να επιστρωθούν με ψυχρό κυβόλιθο, με λωρίδα πλάκας όδευσης τυφλών, διαμόρφωση εσοχών για την δημιουργία χώρων στάθμευσης και φύτευση δέντρων για σκίαση.
Κυκλικός κόμβος – οδικό δίκτυο
Στο ύψος της οδού Θ. Κολοκοτρώνη δημιουργείται κυκλοφοριακός κυκλικός κόμβος που αποσκοπεί στη βελτίωση της πρόσβασης των οχημάτων στο λιμάνι Ακαντιάς καθώς και στην Νέα Μαρίνα (Β’ φάση μελλοντική είσοδος). Νότια του κυκλικού κόμβου και μπροστά από τους παλιούς Αλευρόμυλους διαμορφώνεται κοινόχρηστος χώρος πρασίνου.
Η μελέτη προβλέπει τη σύνδεση του οδικού δημοτικού δικτύου στην περιοχή ΚΟΒΑ με την υφιστάμενη περιμετρική οδό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου