Δεν άγγιξε τα επιθυμητά επίπεδα η εμπορική κίνηση τον Ιούλιο, πρώτο μήνα των θερινών εκπτώσεων. Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Ρόδου, οι τζίροι κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα ή είναι ελαφρώς μειωμένοι σε ορισμένες περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση, η εντυπωσιακή αύξηση της τουριστικής κίνησης (τον Ιούλιο έφτασε στο +19%), δεν έχει τον αναμενόμενο θετικό αντίκτυπο στην αγορά.
Την ίδια στιγμή, μεγάλος είναι ο ανταγωνισμός με τα καταστήματα των αλυσίδων και των πολυεθνικών που καρπώνονται τη μερίδα του λέοντος ως συνήθως, έχοντας τη δυνατότητα να ακολουθούν άκρως ανταγωνιστικές τιμολογιακές πολιτικές. Οι προσδοκίες των ντόπιων εμπόρων και καταστηματαρχών να «ρεφάρουν» κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου ώστε να έχουν ένα πιο βατό χειμώνα μπροστά τους, φαίνεται να απομακρύνονται.
«Υπάρχει ένας γενικότερος προβληματισμός και ανησυχία στην αγορά. Κανείς δεν διατείνεται ότι είναι μηδενική η κίνηση και ότι δεν υπάρχουν εισπράξεις… Απλά οι εισπράξεις δεν ακολουθούν το ρυθμό αύξησης των αφίξεων. Υποαποδίδει η αγορά.. ενώ θα έπρεπε να παρουσιάζει μία εντελώς διαφορετική δυναμική εάν λάβουμε υπόψη την αύξηση των τουριστικών αφίξεων. Η όποια κίνηση δεν είναι ικανή να καλύψει τις απώλειες του πρώτου τριμήνου», δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου, Κώστας Σπανός.
Οι «καλύτεροι πελάτες» της αγοράς είναι οι Ισραηλινοί και οι Τούρκοι επισκέπτες σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι καταστηματάρχες. Γενικότερα οι Ισραηλινοί κινούνται στην αγορά και συχνάζουν στις επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης. Τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά έχουν και οι Τούρκοι τουρίστες οι οποίοι δείχνουν μεγάλη προτίμηση στη Ρόδο. Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 100.000 έχουν επισκεφθεί το νησί κατά τη διάρκεια της σεζόν και κυρίως μετά την εφαρμογή του μέτρου της βίζας εξπρές. Οι ροές των τούρκων επισκεπτών αναμένεται να συνεχιστούν ανοδικά κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, γεγονός που θα ωφελήσει οπωσδήποτε την αγορά.
Πιο συγκρατημένοι είναι οι επισκέπτες από τις κλασικές-παραδοσιακές αγορές οι οποίοι έρχονται με συγκεκριμένο προϋπολογισμό και προσπαθούν να μην ξεφεύγουν από αυτό. Πάντως, σύμφωνα με τους καταστηματάρχες, το τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση (ΤΑΚΚ), αποτελεί μία σημαντική επιβάρυνση για τους τουρίστες, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τη δυνατότητά τους να ξοδέψουν για διασκέδαση και αγορές. Συνεπώς το τέλος ανθεκτικότητας στερεί έσοδα από την τοπική αγορά.
Πλέον οι έμποροι και καταστηματάρχες της Ρόδου «ποντάρουν» στην επέκταση της σεζόν και στην καλή κίνηση κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου που φαίνεται ότι θα είναι από τους καλύτερους μήνες της φετινής σεζόν με υψηλότερες απ΄ό,τι συνήθως πληρότητες.
Με στόχο την ενίσχυση και την ενδυνάμωση της χαμηλής, φθινοπωρινής σεζόν, ο Εμπορικός Σύλλογος Ρόδου είναι σε συζητήσεις με τους τοπικούς φορείς (Δήμο και Περιφέρεια) προκειμένου να προγραμματιστούν και να οργανωθούν διάφορες εκδηλώσεις που θα χαρίσουν ζωντάνια στο κέντρο της πόλης και θα προσελκύσουν τους επισκέπτες αλλά και τους ντόπιους στην αγορά.
Ο ΕΣΡ, είναι έτοιμος να στηρίξει την προοπτική της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, καθώς στα τελευταία χρόνια οι τουρ οπερέιτορς τείνουν να παρατείνουν τη διάρκεια των προγραμμάτων τους.
https://www.dimokratiki.gr/02-08-2024/provlimatismos-ke-anisychia-stin-topiki-agora-i-ispraxis-den-akolouthoun-ton-rythmo-afxisis-ton-afixeon/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.