Συνεντεύξεις

Τάσος Χατζηλιαμής: «Οι τουριστικές αφίξεις εξελίσσονται ικανοποιητικά»

Στην πορεία της σεζόν αναφέρεται σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «δ» ο τουριστικός πράκτορας και γενικός γραμματέας της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, κ. Τάσος Χατζηλιαμής. Δηλώνει ότι οι τουριστικές αφίξεις εξελίσσονται ικανοποιητικά, ενώ η κίνηση κατά την χαμηλή περίοδο αναμένεται υψηλότερη από τα συνηθισμένα. Ο κ. Χατζηλιαμής επισημαίνει την ανάγκη προβολής και ανάδειξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που προσφέρει η Ρόδος.
Ακολουθεί η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κύριε Χατζηλιαμή, πώς εξελίσσεται η τουριστική σεζόν στη Ρόδο; Ποια είναι τα ιδιαίτερά της χαρακτηριστικά;
H σεζόν εξελίσσεται ικανοποιητικά με γνώμονα τις ροές των τουριστικών αφίξεων. Τα αποτελέσματα είναι καλύτερα από πέρυσι, έστω και σε οριακό βαθμό. Βοηθά βέβαια το γεγονός ότι δεν έχουν διακοπεί οι αφίξεις, όπως συνέβη πέρυσι λόγω των πυρκαγιών. Παράλληλα, η χαμηλή σεζόν παρουσιάζει μία καλή δυναμική. Τα τελευταία δύο χρόνια διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μία ενδυνάμωση του Οκτωβρίου και ίσως του πρώτου μισού του Νοέμβρη, πράγμα που πιστεύω ότι θα επαναληφθεί και φέτος.
• Τα τελευταία χρόνια διακρίνουμε μία τάση επέκτασης της σεζόν. Συντρέχουν πλέον οι προϋποθέσεις για να κερδίσει η Ρόδος αυτό το στοίχημα;
Δεν συνέβη τυχαία η επέκταση της σεζόν. Εκτός από την όποια προωθητική ενέργεια, η παράταση της σεζόν ξεκίνησε λόγω των προβλημάτων που υπήρξαν στους γειτονικούς, ανταγωνιστικούς προορισμούς, όπως η Αίγυπτος όπου η σεζόν ξεκινά τον Οκτώβριο. Οι ροές διοχετεύθηκαν σε εμάς και κάπως έτσι φτάσαμε να μιλάμε για την επιμήκυνση. Εάν καταφέρουμε να δεχόμαστε τουρισμό μέχρι και τα τέλη Νοεμβρίου, θα είναι μία μεγάλη επιτυχία. Δεν είμαι της άποψης ότι πρέπει σώνει και ντε να έχουμε 12μηνο τουρισμό, όμως μπορούμε να υποστηρίξουμε μία σεζόν μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου.
• Πώς κινούνται οι τουριστικές αγορές; Πώς σχολιάζετε τις προσπάθειες για το άνοιγμα των νέων τουριστικών αγορών;
Οι υφιστάμενες αγορές κινούνται ικανοποιητικά. Οι νέες αγορές-βλ. Μπαχρέιν και Ινδία-θα πρέπει να δούμε πώς θα εξελιχθούν. Είναι πάντως θετική η όποια προσπάθεια για το ξεκλείδωμα νέων τουριστικών αγορών. Καλές είναι και οι προοπτικές από την αμερικανική τουριστική αγορά. Οι Αμερικάνοι στο πλαίσιο των διακοπών τους στην Ελλάδα επισκέπτονται περισσότερους προορισμούς. Προτιμούν συνήθως τη Σαντορίνη και την Κρήτη. Σταδιακά δείχνουν περισσότερη προτίμηση για τη Ρόδο. Βέβαια τα νούμερα των Αμερικανών τουριστών είναι ακόμη μικρά. Παρόλα αυτά, οι προοπτικές είναι θετικές και θα πρέπει να τις εκμεταλλευθούμε.
• Ποιες είναι οι νέες τάσεις και οι απαιτήσεις στον τουρισμό; Τι είναι αυτό που ζητούν οι νεότερες γενιές;
Θα έλεγα ότι οι απαιτήσεις των νεαρότερων επισκεπτών δεν είναι και τόσο μεγάλες. Είναι πολύ σημαντική η ταχύτητα του διαδικτύου, καθώς είναι συνεχώς δικτυωμένοι, αναζητούν πληροφορίες μέσω του κινητού τους τηλεφώνου και κάνουν αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δεν ισχύει όπως παλιά ότι χρειαζόμαστε μία περιοχή με κλαμπ και μπαρ. Οι νέοι διασκεδάζουν πλέον διαφορετικά και πολύ σημαντικό είναι η ύπαρξη τεχνολογικής υποδομής ώστε παντού να υπάρχει γρήγορη πρόσβαση στο διαδίκτυο. Πέρα από όλα αυτά, οι παραλίες μας παραμένουν ελκυστικές και γενικότερα οι ομορφιές του τόπου μας… προσφέροντας αμέτρητες δυνατότητες για εντυπωσιακές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
• Υπάρχει ζήτηση για εναλλακτικά τουριστικά προϊόντα; Η Ρόδος διαθέτει ανεπτυγμένες εναλλακτικές μορφές τουρισμού;
Η Ρόδος δεν υστερεί όσον αφορά στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι απαιτούνται οι κατάλληλες προωθητικές ενέργειες έτσι ώστε να γίνουν περισσότερο γνωστές και να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των εν δυνάμει επισκεπτών. Πρέπει να απευθυνθούμε σε niche markets είτε πρόκειται για συνεδριακό τουρισμό, είτε για τον θρησκευτικό τουρισμό είτε για όποια άλλη μορφή τουρισμού. Οι επιλογές-υποδομές θεματικού και εναλλακτικού τουρισμού είναι υπαρκτές στη Ρόδο. Χρειάζονται προωθητικές ενέργειες έτσι ώστε η Ρόδος να μπει στο χάρτη του εναλλακτικού τουρισμού. Κάποτε ο προορισμός μεσουρανούσε στο συνεδριακό τουρισμό. Και μπορεί να ενισχύσει το κομμάτι αυτό αφού υπάρχουν δυνατότητες… Πρέπει να υπενθυμίσουμε το αφήγημα του συνεδριακού τουρισμού και πιστεύω ότι θα έχουμε εξαιρετικά αποτελέσματα. Δεν γίνεται να βασιζόμαστε μόνο στο mass market στο οποίο αυτή τη στιγμή απευθυνόμαστε. Καλό θα ήταν να έχουμε και εναλλακτικές.
• Πόσο ανταγωνιστικό /ισχυρό είναι το brand name της Ρόδου;
Θεωρώ ότι η Ρόδος από μόνη της είναι ένα brand name. Αυτό οφείλεται στην μεγάλη πορεία που έχει διανύσει ως τουριστικός προορισμός. Βήμα, βήμα και χρόνο με το χρόνο έχει χτίσει μία ισχυρή τουριστική της ταυτότητα. Υπάρχουν νεότεροι τουριστικοί προορισμοί στην Ελλάδα που δεν έχουν ούτε τα μισά χρόνια της Ρόδου όπως τα νησιά του Βορείου Αιγαίου που είναι μεν πανέμορφα όμως δεν έχουν τουρισμό από τα τέλη της δεκαετίας του ’50 όπως η Ρόδος….
Πέρυσι οι καταστροφικές πυρκαγιές μας έδωσαν τη δυνατότητα να αποδείξουμε τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη και αυτό βοήθησε πολύ στην περαιτέρω ενδυνάμωση του brand. Όταν άλλοι προορισμοί (βλ. Χαλκιδική) σταματάνε στα μέσα Σεπτεμβρίου λόγω καιρικών συνθηκών και εμείς συνεχίζουμε μέχρι το Νοέμβριο, το όνομά μας συνεχίζεται να ακούγεται… Αυτό δημιουργεί μία αναμετάδοση του ονόματος…
• Πιστεύετε ότι η Ρόδος εξαργυρώνει την καλή της φήμη στον επιθυμητό βαθμό;
Θεωρώ ότι, ναι την εξαργυρώνει, προσελκύοντας συνεχώς περισσότερα τσάρτερ και αυξάνοντας συνεχώς τον αριθμό των αφίξεων. Αν δεν υπήρχε η πανδημία του κορωνοϊού, ίσως να μην είχε διακοπεί η ανοδική πορεία των τουριστικών μεγεθών. Από την άλλη, πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Θα μπορούσαμε να είχαμε περαιτέρω ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού και επιμήκυνση της σεζόν. Σίγουρα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης αλλά το brand της Ρόδου είναι δυνατό και εισπράττουμε αυτό που πρέπει να εισπράξουμε ως προορισμός.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου