Οι επισκέπτες από τη Σκανδιναβία στη χώρα μας φτάνουν ήδη τα 2 εκατ., ωστόσο υπάρχουν προοπτικές περαιτέρω αύξησης καθώς η Ελλάδα είναι 7η σε αναγνωρισιμότητα ωστόσο κατατάσσεται μόλις στην 32η θέση μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών.
Οι μεγάλες προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό από τη σκανδιναβική αγορά, αλλά και οι αρρυθμίες που παρουσιάστηκαν κατά τη φετινή τουριστική περίοδο αναδείχθηκαν πριν από λίγο κατά τη διάρκεια παρουσίασης της έκθεσης Τουρισμού «Grekland Panorama» που οργανώνει για δεύτερη φορά στη Στοκχόλμη η εταιρία North Events το διάστημα 13-15 Φεβρουαρίου 2015.
Οι επισκέπτες από τη σκανδιναβική αγορά στη χώρα μας φτάνουν ήδη τα 2 εκατ., όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά. Παρ’ όλα αυτά οι προοπτικές περαιτέρω αύξησης των τουριστών από αυτήν την αγορά εμφανίζονται ιδιαίτερα σημαντικές, καθώς η Ελλάδα είναι 7η σε αναγνωρισιμότητα στις Σκανδιναβικές χώρες, αλλά κατατάσσεται μόλις στην 32η θέση μεταξύ των δημοφιλέστερων προορισμών για διακοπές.
Στην ίδια εκδήλωση εντοπίστηκε το πρόβλημα της έντονης εποχικότητας της αγοράς της Σκανδιναβίας, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών επισκέπτονται τη χώρα μας σχεδόν αποκλειστικά το καλοκαίρι.
Ταυτόχρονα και σύμφωνα με μελέτη που παρουσιάστηκε στην ίδια εκδήλωση, η Ελλάδα εμφανίζεται να μην καταφέρνει να προσελκύσει τις νεότερες ηλικίες τουριστών. Σε ένα βαθμό αυτό αποδίδεται στο γεγονός πως πολύ επισκέπτες μικρότερων ηλικιών αλλά και ζευγάρια επιλέγουν να ταξιδέψουν με αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, κλείνοντας μόνοι τους τις διακοπές τους.
Εκπρόσωποι tour operator που δραστηριοποιούνται στη σκανδιναβική αγορά εντόπισαν την ίδια στιγμή πρόβλημα overbooking που καταγράφηκε ιδιαίτερα την περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου. Εκπρόσωπος συγκεκριμένου tour operator ανέφερε χαρακτηριστικά πως οι κρατήσεις κινούνταν με ικανοποιητικό ρυθμό το διάστημα Απριλίου – Μαΐου, αλλά από το Μάιο και τον Ιούνιο οι Έλληνες ξενοδόχοι έλεγαν στα τουριστικά γραφεία πως δεν έχουν πλέον διαθέσιμα δωμάτια.
Ακόμα περισσότερο αναφέρθηκε πως το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου υπήρχαν ξενοδόχοι που δεν ήταν σε θέση να διαθέσουν τα δωμάτια για τα οποία είχαν δεχθεί κρατήσεις.
Το στέλεχος του συγκεκριμένου tour operator απέδωσε το φαινόμενο στην πρακτική που υιοθέτησαν κάποιοι ξενοδόχοι να δέχονται κρατήσεις και από μεμονωμένους πελάτες που έρχονταν στη χώρα μας με εταιρίες χαμηλού κόστους και έκαναν κρατήσεις δωματίων μέσω internet επειδή δεν ήταν βέβαιοι ότι οι tour operator θα τους στείλουν όλους τους πελάτες για τους οποίους είχαν κάνει κράτηση.
Στέλεχος άλλου tour operator ανέφερε επίσης πως παρά την αυξημένη ζήτηση υποχρεώθηκε να προχωρήσει σε ειδικές προσφορές για να τονώσει και πάλι τις πωλήσεις ακόμα και κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής.
Η άνοδος των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους στη χώρα μας και η στροφή που διαπιστώνεται προς αυτές από σημαντική μερίδα κοινού, φαίνεται την ίδια στιγμή πως δρομολογεί εξελίξεις. Εκπρόσωπος ενός από τους tour operator ανέφερε χαρακτηριστικά πως εξετάζεται το ενδεχόμενο συνεργασίας με τις εταιρίες χαμηλού κόστους, ώστε οι tour operator να αποκτήσουν πρόσβαση στο κοινό που προτιμά να μετακινείται με αυτές αντί με charter.
Η δεύτερη διοργάνωση της έκθεσης Grekland Panorama αποτελεί συνέχεια της ιδιαίτερα πετυχημένης περυσινής διοργάνωσης και θα φιλοξενηθεί στο μεγαλύτερο θολωτό κτίριο του κόσμου, καταλαμβάνοντας επιφάνεια 4.000 τ.μ., απέναντι από το παλάτι.
Θα συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων θεματικό πάρκο 250 τ.μ. όπου θα παρουσιάζονται θέματα από την ελληνική μυθολογία.
Πηγή: capital.gr