• Εγγραφο προς τον Δήμο Ρόδου προκάλεσε ανησυχία και αναβρασμό • Η προσφυγή 7 ιδιωτών για την ακύρωση του έργου της Μαρίνας προκαλεί κι άλλες επιπτώσεις που φέρνουν όλους τους αρμόδιους ενώπιον σοβαρών εξελίξεων και διλημμάτων
Μετά τον εκπεφρασμένο (δια στόματος και του πρώην υπουργού Ανάπτυξης κ. Αδωνι Γεωργιάδη) κίνδυνο για την απώλεια της επένδυσης ύψους 220 εκατ. ευρώ για την μετατροπή της μαρίνας της Ρόδου σε έναν πεντάστερο τουριστικό πόλο, λόγω των καθυστερήσεων, που προκαλεί η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας 7 ιδιωτών και την απροθυμία Fund να διακινδυνέψει την επένδυση του, μια νέα εξέλιξη εξαιρετικά δυσάρεστη και απρόβλεπτη υπήρξε προχθές για τον ίδιο λόγο!
Η γενική γραμματεία Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού με τον υπ΄αρίθμ. 15486/28.8.2024 έγγραφό της προς τον Δήμο Ρόδου καθιστά σαφές ότι η ίδια προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας βάζει «φρένο» και στο πολύπαθο έργο «Ανάπλαση και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από το λιμάνι Ακαντιάς ως τη νέα Μαρίνα Ρόδου»!!!
Ενώ ο Δήμος Ρόδου ανέμενε (σχετικά έγραψε και χθες η «δημοκρατική») την υποβολή αιτήματος από την ανάδοχο εργολαβική εταιρεία νέο αίτημα για τη χορήγηση νέας παράτασης για την ολοκλήρωση του έργου της αναπλάσεως καθώς ακόμη δεν έχουν απομακρυνθεί σκάφη με μέριμνα του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου προκειμένου να διανοιχθεί δρόμος και να κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος, το Υπουργείο Τουρισμού σταματά το έργο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εικόνα του νησιού και την περαιτέρω ταλαιπωρία των κατοίκων.
Θυμίζουμε πως τον Δεκέμβριο του 2021 είχε ανατεθεί στην εταιρεία η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου που εξακολουθεί να δυσφημεί το νησί στους επισκέπτες του!
Το έργο που χαρακτήρισε «γεφύρι της Αρτας» η «δημοκρατική» σε ρεπορτάζ της είχε επισκεφθεί μάλιστα ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αλέξανδρος Κολιάδης, ανακοινώνοντας ότι χάριν των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνει θα ολοκληρωθεί τον… Σεπτέμβριο του 2024 αν και την 19η Δεκεμβρίου 2023 σε τακτική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ρόδου αποφασίστηκε με την θετική ψήφο του η παράταση της συγκεκριμένης εργολαβίας ως την 21η Σεπτεμβρίου 2024.
Κι ενώ είχαν έτσι τα πράγματα και εκκρεμεί η εκδίκαση ενώπιον του Ε’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας την 16η Οκτωβρίου 2024 με εισηγητή τον κ. Αλέξανδρο Κατσιώτη και βοηθό την κ. Μ. Δούμπα, της προσφυγής 7 ιδιωτών για την ακύρωση του έργου της Μαρίνας Ρόδου το Υπουργείο Τουρισμού απέστειλε στον Δήμο Ρόδου το ακόλουθο έγγραφο:
«ΘΕΜΑ : ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΕΣ ΡΟΔΟΥ Α.Ε.
ΣΧΕΤ.: 1. Το με αρ. πρωτ. Υ.Τ. 15293/23.08.2024, έγγραφο της Μαρίνες Ρόδου Α.Ε.
Σε συνέχεια του ανωτέρω (σχετ.1) έγγραφο της Μαρίνες Ρόδου Α.Ε. που έχει κατατεθεί στην υπηρεσία μας στο οποίο αναφέρεται ότι βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες του έργου «Ανάπλαση και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από το λιμάνι Ακαντιάς ως τη νέα Μαρίνα Ρόδου» σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Η απομείωση της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας Ρόδου (εμβαδού 641,00 τμ) προκειμένου να κατασκευαστεί το έργο «Ανάπλαση και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από το λιμάνι Ακαντιάς ως τη νέα Μαρίνα Ρόδου», προβλέπεται στην 24245/28.12.2023 Κοινής Απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Τουρισμού «Τροποποίηση Χωροθέτησης και Περιβαλλοντικών Όρων Μαρίνας Ρόδου» ( ΦΕΚ Δ΄1046/28.12.2023 ), η οποία έχει προσβληθεί, υπ αριθ. 643/06.03.2024 στο ΣτΕ.
Σε περίπτωση που γίνει δεκτή η προσφυγή στο ΣτΕ για ακύρωση της Κ.Υ.Α. 24245/28.12.2023 ( ΦΕΚ Δ΄1046/28.12.2023 ), τα όρια της χερσαίας ζώνης θα είναι αυτά που καθορίστηκαν με την Υ.Α. 14151/12.11.2010 (ΦΕΚ ΑΑΠ 514/30.11.2010) και την Υ.Α. 3043/21.12.2012 (ΦΕΚ ΑΑΠ 85/23.03.2012). Συνεπώς τα υπό εξέλιξη έργα θα βρίσκονται εντός της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας Ρόδου.
Για το λόγο αυτό και επειδή δεν προβλέπεται άλλη διαδικασία παραχώρησης της συγκεκριμένης έκτασης, παρακαλούμε όπως σταματήσουν οι ανωτέρω εργασίες του έργου
Η Υπηρεσία μας παραμένει στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Η Αν. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΛΕΝΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ – ΛΟΥΤΣΙΔΗ»
Υπενθυμίζουμε ότι ότι έχουν ήδη παραιτηθεί από την αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ ο Σύλλογος Περιβάλλοντος Ρόδου και οι κκ Εμμανουήλ Καλλιουδάκης του Δημητρίου, Αθανασία Βασδέκη του Θωμά και Κωνσταντίνος Σχοινοχωρίτης του Νικολάου.
Την προσφυγή μένουν να υποστηρίξουν ενώπιον του ΣτΕ οι κ.κ. Αναστασία Παπαϊωάννου, Φιλήμονας Κωνσταντινίδης, Δέσποινα Βολανάκη, Σμαράγδα Οικονομοπούλου, Θεοδώρου Πέτρου, Ευαγγελία Κακά και Ιάκωβος Γρύλλης.
Θυμίζουμε ότι με το δικόγραφο που έχει υποβληθεί ζητήθηκε η ακύρωση των κοινών αποφάσεων 24245/2023 και 24100/2022 των υπουργών Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Τουρισμού με τις οποίες χωροθετήθηκαν νέες εγκαταστάσεις, καθορίσθηκαν νέοι όροι και περιορισμοί δόμησης και τροποποιήθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι στη χερσαία και στη θαλάσσια ζώνη της μαρίνας Ρόδου, με αποτέλεσμα όπως διατείνονται, ένα πρωτίστως λιμενικό έργο να μετατραπεί σε έργο εντατικής τουριστικής-οικιστικής ανάπτυξης.
Σημειώνεται ότι το ΤΕΕ Δωδεκανήσου με απόφαση που έλαβε κατά πλειοψηφία δεν συμμετείχε στην προσφυγή. Ανάλογη ήταν και η στάση του Εμπορικού Συλλόγου ενώ το ΕΒΕ Δωδεκανήσου κατέστησε σαφές ότι δεν του επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής από τον επιμελητηριακό νόμο.
Θυμίζουμε εξάλλου ότι ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αλέξανδρος Κολιάδης ήταν εκείνος που προανήγγειλε σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την άσκηση της προσφυγής από το ΤΕΕ και το ΕΒΕΔ καθώς μάλιστα έληγε η προθεσμία για την άσκηση του ένδικου μέσου, είχε καταγγείλει τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από άγνοια για το νόμο, είχε ταχθεί ουσιαστικά υπέρ της προσφυγής και στην πορεία σε συνέντευξή του στην τηλεόραση «Κόσμος TV» ανέκρουσε πρύμναν, περιορίζοντας την «πολεμική» του σε προσπάθεια εξασφάλισης πρόσθετων αντισταθμιστικών έργων και κυρίως χώρων στάθμευσης.
Στην προσφυγή τους υποστηρίζεται ειδικότερα ότι οι προσβαλλόμενες πράξεις είναι μη νόμιμες και ακυρωτέες επειδή:
-Εκδόθηκαν κατά παραβίαση των διατάξεων της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της ΚΥΑ ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ.107017/2006 (ΦΕΚ Β, 1225) για την στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση,
-Παραβιάζουν τις κατευθύνσεις του ισχύοντος υπερκείμενου χωροταξικού σχεδιασμού,
-Παραβιάζουν τις διατάξεις των άρθρων 24 παρ. 2 και 43 παρ. 2 Συντ. αφού έπρεπε να είχαν περιβληθεί τον τύπο του προεδρικού διατάγματος,
-Αναιρούν τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του τουριστικού λιμένα, όπως κατοχυρώνεται στις διατάξεις των άρθρων 1 περ. 7, 18, 19 και 22 παρ. 1 του ν. 2971/2001, σε συνδυασμό με το άρθρο 29 παρ. 1 και 2 του ν. 2160/1993,
-Παραβιάζουν τις διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 5 εδάφια 9-10 του ν. 2160/1993 (υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους και της επιτρεπόμενης δόμησης) και
-Στερούνται επαρκούς και νόμιμης αιτιολογίας (δεν προβλέπονται αντισταθμιστικά μέτρα, δεν τηρείται το περιβαλλοντικό ισοζύγιο).