Στις έντεκα αλλαγές που θα ισχύσουν από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς αναφέρθηκε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης. “Πρέπει συνολικά να οργανώσουμε τα του οίκου μας για να πετύχουμε καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα” υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης.
Ειδικότερα μιλώντας στην εκπομπή “Επίλογος” στην ΕΡΤ για το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων σε μελέτη της Unesco για το θέμα τα στοιχεία της οποίας, όπως είπε, μιλούν από μόνα τους. “Είναι πάρα πολύ σαφές ότι το κινητό τηλέφωνο και η χρήση του από μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία κάνει κακό” υπογράμμισε και πρόσθεσε “είναι σαφές ότι πρέπει να παρέμβουμε στο εδώ και στο τώρα και αυτό είναι που ξεκινάμε να κάνουμε”.
Ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση του κινητού ενώ αναφέρθηκε και στη φράση που χρησιμοποίησε ο πρωθυπουργός “το κινητό στην τσάντα”. Εξήγησε ότι άπαξ και χρησιμοποιήσει ένας μαθητής το κινητό τηλέφωνο ή φανεί ότι κρατάει ένα κινητό θα υπάρχει ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο συνεπειών.
“Όποιος βιντεοσκοπεί, θα αλλάζει σχολείο”
Ανέφερε ότι και παλιά υπήρχε μια εγκύκλιος που απαγόρευε τα κινητά τηλέφωνα, όμως δεν είχε συνεπαγόμενες συνέπειες για τη χρήση τους.
Στην εμφανή κατοχή και χρήση προβλέπεται η ποινή της μιας μέρας αποβολή ενώ άπαξ και βιντεοσκοπηθεί ένα παιδί σε μια πολύ ευαίσθητη στιγμή του, αυτός ο οποίος βιντεοσκοπεί το πρόσωπο, μαθητής ή μαθήτρια που βιντεοσκοπεί, θα αλλάζει σχολείο, διευκρίνισε ο υπουργός.
Αυτά τα μέτρα από την επαναφορά της πενθήμερης αποβολής, όπως υπήρχε στα δικά μας χρόνια, μέχρι μέτρα που αφορούν την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος είναι ένα πλαίσιο συνεπειών που μας ζητούσαν κυρίως οι ίδιοι οι καθηγητές κατά τη διάρκεια της περσινής σχολικής χρονιάς, είπε ο Κυριάκος Πιερρακάκης και επεσήμανε ότι αυτά αποτελούν εργαλεία στα χέρια των εκπαιδευτικών.
Ακόμα αναφέρθηκε και στις αλλαγές που θα ισχύσουν για τις απουσίες λέγοντας ότι θα αλλάξει ο τρόπος που προσμετρώνται. Τόνισε ότι μέχρι πέρσι ήταν ένας συνολικός αριθμός, δεν υπήρχαν δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες ενώ ερωτηθείς σχετικά είπε ότι αυτό γίνεται για να μην έχουμε άδεια σχολεία και ειδικά άδεια Λύκεια κατά το τέλος της σχολικής χρονιάς σε κάποιες περιπτώσεις.
“Έχουμε 10.000 διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών φέτος”
Ο υπουργός Παιδείας είπε ότι φέτος έγιναν 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών κι ότι πρέπει να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των αναπληρωτών. Τόνισε ότι κάθε χρόνο το ποσοστό των αναπληρωτών θα μειώνεται υπέρ των μόνιμων διορισμών και πρόσθεσε ότι “αυτή είναι η απόφαση του πρωθυπουργού, αυτή είναι νομίζω και η ορθή πολιτική”.
Εκτίμησε ότι αυτή τη χρονιά όλοι οι χρόνοι θα έρθουν πολύ πιο μπροστά σε όλες τις ημερομηνίες που αφορούν το πώς λειτουργούν τα σχολεία. Δηλαδή, η επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει ακόμη νωρίτερα , αλλά όλα αυτά είναι πράγματα τα οποία εκ των πραγμάτων πρέπει να τα σχεδιάζεις πολύ νωρίτερα για να μπορέσεις να τα εφαρμόσεις, σημείωσε.
Για την αναλογία εκπαιδευτικών ανά μαθητή στην Ελλάδα είπε ότι “έχουμε 200.000 εκπαιδευτικούς και σε σχέση με το συνολικό πληθυσμό που έχουμε το κλάσμα καταλήγει να είναι 8,2 μαθητές ανά εκπαιδευτικό ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ξέρετε είναι; Είναι 12,1. Δηλαδή η Ελλάδα έχει πολύ καλύτερο μέσο όρο σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρώπης”.
Τι ανέφερε για τα σχολικά κενά και τις συγχωνεύσεις
Ερωτηθείς για τα σχολικά κενά είπε ότι όλα αυτά τα χρόνια “δεν έχουμε κάνει στο βαθμό που πρέπει να κάνουμε μια καλή οργανωτική δουλειά, να βελτιώσουμε τα του οίκου μας, μια καλύτερη κατανομή”. “Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε περίπου 61.000 τμήματα, εδώ τώρα μιλάμε για συγχωνεύσεις οι οποίες γίνονται σε κάτω από το 2% αυτών των τμημάτων[…]” τόνισε και στη συνέχεια έδωσε ένα παράδειγμα “δηλαδή στην 3η Λυκείου ένα σχολείο στην Κηφισιά έχει 6 έξι παιδιά στη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ένα πολύ κοντινό σχολείο έχει τρία παιδιά στην άλλη κατεύθυνση και απλώς ενώνεις αυτά τα δύο[…] μιλάμε για εφαρμογή του νόμου ο οποίος έχει ήδη ψηφιστεί και είχε εφαρμοστεί και στο παρελθόν. Κατά παρέκκλιση έχεις πολύ μικρά τμήματα”.
Το θέμα των συγχωνεύσεων των τμημάτων έχει μια διάσταση οργάνωσης για να μπορέσεις να πετύχεις την καλύτερη δυνατή εκπαιδευτική διαδικασία και λειτουργία στο σχολείο είπε σε άλλο σημείο “για να μπορέσουν οι μαθητές να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και την καλύτερη δυνατή παιδεία”.
“Δεν νομίζω ότι υπάρχει γονιός ο οποίος μας βλέπει αυτή τη στιγμή πανελλαδικά, που δεν θέλει κάθε σχολείο να είναι πλήρως στελεχωμένο, να μην έχει κενά, να είναι καλή υποδομή, να δουλεύουν όλα τα πράγματα άψογα. Αυτό λοιπόν για να μπορέσουμε να το εγγυηθούμε πρέπει να οργανώσουμε το ανθρώπινο δυναμικό των δασκάλων και των καθηγητών μας βέλτιστα. Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό. Αυτά είναι πράγματα που τα κάνει κάθε χώρα στον πλανήτη, κάθε χώρα στην Ευρώπη. Θα το κάνουμε καλά λοιπόν και θα το κάνουμε κάθε χρόνο και καλύτερα” υπογράμμισε.
Πηγή: thetoc.gr