Ειδήσεις

H Ρόδος σταθερή αξία για τους Σκανδιναβούς

Το προφίλ των Σκανδιναβών τουριστών που επισκέπτονται την χώρα μας. Πόσα ξοδεύουν και πόσο διαμένουν. Οι ηλιακές κατηγορίες. Ο εγχώριος προορισμός που αναμένεται να γίνει το επόμενο «must visit».

Ενα δυναμικό «απόθεμα» 8,1 εκατ. «έτοιμων» πελατών που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί άμεσα από τον ελληνικό τουρισμό αποτελεί η αγορά της Σκανδιναβίας. Το στοιχείο προέκυψε από έρευνα της εταιρείας Related για λογαριασμό της North Events, διοργανώτριας της έκθεσης για την Ελλάδα «Grekland Panorama» η οποία θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη χρονιά στη Στοκχόλμη (13-15 Φεβρουαρίου 2015).

Η αγορά της Σκανδιναβίας έχει εξελιχθεί ουσιαστικά στη μεγαλύτερη δεξαμενή απ’ όπου αντλεί πελάτες ο ελληνικός τουρισμός καθώς προσελκύει, ήδη, περί τα 2 εκατ. επισκέπτες το χρόνο. Σχεδόν μισό εκατομμύριο περισσότερους από τις δύο βασικές αγορές της Ελλάδας (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο).

Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος των Σκανδιναβών για την Ελλάδα είναι το γεγονός πως από τα σχεδόν 25 εκατ. πληθυσμό των χωρών της περιοχής (Σουηδία, Νορβηγία, Δανία, Φινλανδία) σχεδόν οι μισοί έχουν έλθει στην Ελλάδα!

Για την ακρίβεια, σύμφωνα με την έρευνα της Related, 9,06 εκατ. Σκανδιναβοί (το 45,8% του πληθυσμού) έχουν επισκεφθεί τη χώρα μας έστω μια φορά, ενώ περισσότεροι από 8,1 εκατ. δηλώνουν πως θέλουν να ξανάρθουν ή να επισκεφθούν την Ελλάδα για πρώτη φορά.

Οι προοπτικές εμφανίζονται να είναι ακόμα ευνοϊκότερες για τον ελληνικό τουρισμό καθώς η Ελλάδα καταλαμβάνει την 7η θέση από πλευράς αναγνωρισιμότητας στη Σκανδιναβία. Ωστόσο μόλις την 35η θέση μεταξύ των ελκυστικότερων προορισμών.

Σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία η μέση δαπάνη ανά ταξίδι των ξένων που επισκέπτονται την Ελλάδα για διακοπές έχει κατρακυλήσει στα επίπεδα των 616 ευρώ (στοιχεία επταμήνου της Τράπεζας της Ελλάδας) οι Σκανδιναβοί αποδεικνύονται από τους πιο ανοιχτοχέρηδες πελάτες. Έτσι, εμφανίζονται να δαπανούν κατά μέσο όρο 1.230 ευρώ. Κάτι λιγότερο από τα 1.381 ευρώ που δαπανούν κατά μέσο όρο το σύνολο των Σκανδιναβών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

Αυτό δείχνει να οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στο γεγονός ότι οι Σκανδιναβοί διαμένουν κατά μέσο 2,8 εβδομάδες στη χώρα μας.

Σύμφωνα με την έρευνα, η πλειοψηφία των Σκανδιναβών που φθάνουν στην Ελλάδα (60%) προτιμούν τα οργανωμένα πακέτα διακοπών μέσω τουρ οπερέιτορ (πτήσεις τσάρτερ). Στην πλειοψηφία τους είναι ηλικίας 50 ετών και άνω, με μέσο ετήσιο εισόδημα 40-60.000 ευρώ. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ο ελληνικός τουρισμός δείχνει να αντιμετωπίζει πρόβλημα προσέγγισης των πελατών ηλικίας 18-34 ετών οι οποίοι ενδιαφέρονται περισσότερο για σύντομες αποδράσεις σε πόλεις (city breaks) και εκδηλώσεις.

Το «τρίγωνο» που δείχνει να προσελκύει το ενδιαφέρον των περισσότερων Σκανδιναβών στην Ελλάδα συγκροτείται από τη Ρόδο, την Κρήτη (κυρίως Χανιά) και την Κω, ενώ διαρκώς αυξανόμενο είναι, σύμφωνα με εκπροσώπους σκανδιναβών τουρ οπερέιτορ, το ενδιαφέρον για μικρά νησιά όπως η Κάρπαθος.

Σύμφωνα με τους Σκανδιναβούς τουρ οπερέιτορ, η Ρόδος κατάφερε να τριπλασιάσει τους επισκέπτες από τις τέσσερις χώρες της περιοχής την τελευταία πενταετία. Εν μέσω κρίσης, δηλαδή.

Υπάρχει, όμως, ένας προορισμός που αναμένεται να αποτελέσει το νέο «must» των Σκανδιναβών στη χώρα μας. Έτσι, τουλάχιστον πιστεύουν οι τουρ οπερέιτορ οι οποίοι προεξοφλούν πως η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και ο Σαρωνικός θα γίνουν το νέο μπεστ σελερ των Σκανδιναβών στην Ελλάδα!

euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου