Ρεπορτάζ

Αναζητούν πλοίο για το δρομολόγιο του Βορείου Συγκροτήματος

Σε αναζήτηση πλοίου για την εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής, Κάλυμνος- Πυθαγόρειο Σάμου με ενδιάμεσα λιμάνια Λέρο, Λειψούς, Πάτμος, Αρκιούς, Αγαθονήσι προβαίνει με δημόσια πρόσκλησή του το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το πλοίο θα αντικαταστήσει το «Νήσος Κάλυμνος» που λόγω βλάβης ετέθη εκτός της γραμμής μέχρι την αποκατάστασή του. Το θέμα ήρθε πρόσφατα στο Κοινοβούλιο μετά την κατάθεση σχετικής ερώτησης από τον βουλευτή Δωδεκανήσου Γιώργο Νικητιάδη και τις έντονες διαμαρτυρίες του δημάρχου Αγαθονησίου Ευάγγελου Κόττορου, όπως έχει γράψει σε σχετικά δημοσιεύματα η «δημοκρατική», αλλά κι επιχειρηματιών του νησιού.

Οικονομική ζημιά
των αλιέων
«Ξανά αποκλεισμένο το Αγαθονήσι από την αδιαφορία και την ανεπάρκεια της ΝΔ και των στελεχών της. Ουδεμία πρόβλεψη υπάρχει για την άμεση αντικατάσταση του πλοίου «Νήσος Κάλυμνος» που λόγω βλάβης ανέστειλε τα δρομολόγιά του από και προς το Αγαθονήσι και ήταν το μοναδικό μέσο μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Οι αλιείς του νησιού υφίστανται τεράστια ζημία, αφού τα ψάρια που θα αποστέλλονταν με το ανωτέρω πλοίο στη Σάμο, παραμένουν στο λιμάνι του νησιού και, προφανώς, είναι άμεσος ο κίνδυνος της καταστροφής τους και της μη δυνατότητας διάθεσής τους στις αγορές. Η εγκατάλειψη του Αγαθονησίου από τη ΝΔ, ενός νησιού ιδιαιτέρως ευαίσθητου από εθνικής πλευράς, δείχνει για μία ακόμη φορά δυστυχώς την ανεπάρκεια της Κυβέρνησης που πληρώνουν οι νησιώτες, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες» υποστήριξε ο κ. Νικητιάδης. Απ’ ό,τι διαφαίνεται οι εκκλήσεις του δημάρχου Ευάγγελου Κόττορου προς Κυβέρνηση και αρμόδιο υπουργό (αλλά και η ανάδειξη του προβλήματος στην Βουλή) απέδωσαν και το ΥΝΑΝΠ, έβγαλε στον «αέρα» την Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προς εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής, Κάλυμνος- Πυθαγόρειο Σάμου.

Προδιαγραφές πλοίου
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δυνάμει των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του ν. 4948/2022 (Α΄ 125), για λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής και προς κάλυψη επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, προτίθεται να προβεί στη σύναψη συμβάσεως ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της κάτωθι δρομολογιακής γραμμής, για το χρονικό διάστημα μέχρι και την αποκατάσταση της βλάβης του Ε/Γ-Ο/Γ «Νήσος Κάλυμνος» Ν.Κ. 02 και του Ε/Γ-Δ/Ρ «Λέρος Εξπρές» Ν.Λ. 59 και την επανένταξη αυτών στα εγκεκριμένα τους δρομολόγια, ως ακολούθως: ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΛΕΡΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή, με την εκτέλεση τριών (03) δρομολογίων την εβδομάδα, έναντι μισθώματος 17.500 χιλ. ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., το οποίο υπόκειται σε κάθε νόμιμη κράτηση για πλοίο κατηγορίας 3, με υποχρέωση δωρεάν μετακίνησης των κατοίκων των νήσων Λειψών και Αρκιών από και προς Λέρο, Πάτμο και του Αγαθονησίου από και προς Πυθαγόρειο Σάμου και Πάτμο σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του νόμου. Τα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά του προσφερόμενου πλοίου, όπως αυτά καθορίστηκαν με τη σχετική, αναφέρονται ως εξής: Ένα Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο το οποίο δύναται να εκτελεί το αναφερόμενο δρομολόγιο και να έχει κατ’ ελάχιστο τα παρακάτω χαρακτηριστικά. Μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών το χειμώνα και 250 επιβατών το θέρος, με επιφάνεια φόρτωσης παντός τύπου οχημάτων 300 τ.μ. Στην επιφάνεια αυτή να είναι δυνατή η φόρτωση Φ/Γ οχημάτων 120 τ.μ., και ολικό μήκος 60 μ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου