Συνεντεύξεις

Λεωνίδας Μπαμπάνης: «Η αμερικανική τουριστική αγορά μπορεί να εξελιχθεί στην πιο σημαντική για την Ελλάδα»

Ο Λεωνίδας Μπαμπάνης, πρόεδρος της ASTA (American Society of Travel Advisors) για Ελλάδα και Κύπρο, μιλά στη «δ» για τις δυνατότητες και τις προοπτικές της αμερικανικής τουριστικής αγοράς. Δηλώνει ότι η Ρόδος ως προορισμός μπορεί να καλύψει τις ανάγκες και προσδοκίες των Αμερικανών επισκεπτών. Απαιτείται όμως ένα οργανωμένο, μακρόπνοο σχέδιο για το ξεκλείδωμα μίας πραγματικά πολλά υποσχόμενης τουριστικής αγοράς.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του κ. Λεωνίδα Μπαμπάνη:
• Κύριε Μπαμπάνη, πώς εξελίσσονται οι τουριστικές αφίξεις από τις ΗΠΑ τη φετινή σεζόν;
Τα πράγματα είναι ικανοποιητικά, αν και δεν έχουμε ακόμη στη διάθεσή μας τα πλήρη στοιχεία. Το βέβαιο είναι ότι η αμερικανική τουριστική αγορά θα εξελιχθεί στην πιο σημαντική για την Ελλάδα. Μιλάμε για μία μεγάλη δεξαμενή επισκεπτών.
Η απευθείας αεροπορική σύνδεση της Αθήνας με έξι αεροδρόμια των ΗΠΑ έχει συμβάλει στην αύξηση των ροών στα τελευταία χρόνια. Η ύπαρξη των πτήσεων λειτουργεί δελεαστικά για τους Αμερικανούς επισκέπτες.
• Η Μύκονος και η Σαντορίνη είναι οι πιο γνωστοί ελληνικοί προορισμοί. Πώς μπορεί η αμερικανική αγορά να ανακαλύψει και άλλους προορισμούς;
Πράγματι, η Μύκονος και η Σαντορίνη είναι οι πιο γνωστοί προορισμοί στην αμερικανική αγορά. Για να δημιουργηθεί ένα awareness γύρω από τους υπόλοιπους προορισμούς απαιτείται οργάνωση. Μπορεί να καταβάλει κάποια προσπάθεια το γραφείο του ΕΟΤ στην Νέα Υόρκη. Μόνο του όμως δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της προώθησης της Ελλάδας. Πρέπει όλοι οι συναρμόδιοι φορείς, να προβούν σε συντονισμένες ενέργειες προβολής. Απαιτείται ένα πλάνο με αρχή, μέση, τέλος και πάνω από όλα με ορίζοντα τριετίας. Απαιτείται ένα στοχευμένο σχέδιο δράσης με διάρκεια.
Σίγουρα η Ρόδος είναι ένας προορισμός που μπορεί να κατακτήσει τους Αμερικανούς. Είναι κρίμα να μην έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να ξεκλειδώσει την αμερικανική τουριστική αγορά. Είμαι βέβαιος πως καλύπτει όλες τις προσδοκίες και ανάγκες των Αμερικανών.
Στις ΗΠΑ δεν υπάρχουν τουρ οπερέιτορς όπως είναι η TUI κ.λπ. Υπάρχουν οι home based advisors και από τη στιγμή που οι άνθρωποι αυτοί δεν γνωρίζουν καν πού πέφτει η Ελλάδα, πώς να έχουμε την απαίτηση να αναπτυχθεί η αμερικανική τουριστική αγορά;
Λάβετε υπόψη ότι μέθοδος του word of mouth είναι εξαιρετικά αποδοτική στις ΗΠΑ. Δυστυχώς ή ευτυχώς οι Αμερικάνοι δίνουν μόνο μία ευκαιρία. Εάν όμως είσαι σωστός απέναντί τους, θα ξαναέρθουν και θα παροτρύνουν και τον περίγυρό τους να επισκεφθεί την Ελλάδα.
• Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των Αμερικανών επισκεπτών;
Ο Αμερικανός τουρίστας είναι υψηλής εισοδηματικής στάθμης. Είναι ο πελάτης των luxury καταλυμάτων, τα οποία διαθέτει η Ρόδος. Να είστε βέβαιοι ότι οι Αμερικάνοι θα επιλέγουν τα ακριβότερα και ποιοτικότερα ξενοδοχεία.
Επίσης δεν μιλάμε για επισκέπτες που ενδιαφέρονται τόσο για τον πολιτισμό και τα μνημεία, όσο για τη γαστρονομία. Πρέπει ο τουρισμός και η γαστρονομία να παντρευτούν. Είναι αδιανόητο να μην μπορούμε να βρούμε έτοιμα πακέτα με εμπειρίες όπως η οινογνωσία. Γενικότερα πρέπει να υπάρχει μία ποικιλία πακέτων εμπειριών. Και πιστέψτε με, είναι πρόθυμοι οι Αμερικάνοι να πληρώσουν ακριβά για το προϊόν που επιθυμούν, αρκεί αυτό που τους υπόσχεσαι να το τηρείς.
Κοιτάξτε…, οι βασικές τουριστικές αγορές της Ευρώπης, δεν έχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης. Λίγο-πολύ έχουν εξαντληθεί οι δυνατότητές τους. Η μοναδική χώρα που παρουσιάζει κάποιες δυνατότητες περαιτέρω ενίσχυσης των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα, είναι η Πολωνία. Αντίστοιχα, είναι πιθανή η επανεκκίνηση της σκανδιναβικής αγοράς έτσι ώστε να φτάσουν οι αφίξεις στα υψηλότερα επίπεδα των προηγουμένων ετών.
Όμως οι δυνατότητες της αμερικανικής τουριστικής αγοράς είναι πραγματικά ανεξάντλητες. Οι Αμερικάνοι τουρίστες και οι Ινδοί μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση των άκρων της τουριστικής σεζόν, της περιόδου Απριλίου-Μαΐου και Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, καθώς ταξιδεύουν όλο το χρόνο. Χρειάζεται κάποια προσπάθεια για να επιτευχθεί αυτό. Τα εναλλακτικά-θεματικά τουριστικά προϊόντα, μπορούν να βοηθήσουν.
• Είναι πρόθυμοι οι Αμερικάνοι τουρίστες να ανακαλύψουν νέους προορισμούς;
Ναι, οπωσδήποτε. Και αυτό είναι το ενθαρρυντικό. Η Delta, η United και η Continental έχουν αρχίσει να φτιάχνουν πρόγραμμα από τον Φεβρουάριο. Υπάρχει δηλαδή το demand που αναγκάζει τις εταιρείες να προσαρμοστούν. Για έναν Αμερικάνο τουρίστα που θα φτάσει στην Αθήνα, είναι φυσιολογικό να κάνει ένα island hopping και να ανακαλύψει προορισμούς που τους πρότειναν φίλοι ή γνωστοί. Το ερώτημα είναι αν κάποιος Αμερικανός θα ανοίξει τον χάρτη για να επιλέξει στην τύχη έναν προορισμό φτάνοντας στο “Ελευθέριος Βενιζέλος”… Μάλλον απίθανο θα ήταν αυτό.
Οπότε πρέπει με κάποιο τρόπο να ενισχυθεί το awareness γύρω από τους ελληνικούς προορισμούς. Οι πόλεις κλειδιά είναι το Σικάγο, η Ατλάντα, η Βοστώνη, η Φιλαδέλφεια και προφανώς η Νέα Υόρκη … εκεί υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι, οι πρόεδροι της Asta και όλοι διψάνε για πληροφορίες.
• Ποιος είναι ο ρόλος της ASTA, και πώς μπορεί να ενισχύσει το ξεκλείδωμα της τουριστικής αγοράς των ΗΠΑ;
Η ASTA προσπαθεί να δώσει κίνητρα στους Αμερικανούς trip advisors για να επιλέγουν την Ελλάδα. Το ξεκλείδωμα της αμερικανικής τουριστικής αγοράς ξεκίνησε το 2018 όταν η FedHatta κατάφερε να προσελκύσει και να διοργανώσει το συνέδριο της ASTA στην Αθήνα. Ήταν ένα ασύλληπτο event για τα δεδομένα της Ελλάδας. Αν ενισχύουν την προσπάθεια αυτή οι τοπικοί φορείς, οι ΟΤΑ, τότε θα είναι ακόμη πιο εύκολα τα πράγματα.
• Είστε αισιόδοξος για την ανάπτυξη των τουριστικών ροών από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα;
Υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει ένας σοβαρός συντονισμός, ένα οργανωμένο, μακρόπνοο πλάνο από την πλευρά της Ελλάδας, είναι εξαιρετικά πιθανό στα επόμενα δύο με τρία χρόνια να αυξηθούν οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις από έξι αεροδρόμια που είναι σήμερα σε οκτώ, εννέα, δέκα και πάει λέγοντας. Και αν αρχίσουν οι αεροπορικές εταιρείες να επεκτείνουν τα προγράμματά τους από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Νοέμβριο, πιστεύω ότι την επόμενη τριετία μπορούμε να φτάσουμε τα τρία εκατομμύρια αφίξεις (φέτος μπορεί να φτάσουμε τα 1,7 εκατ.). Απαιτούνται όμως πλάνο και συντονισμένες ενέργειες. Και όταν φτάσουμε σε υψηλότερα επίπεδα αφίξεων, τότε θα δούμε μία εντυπωσιακή άνοδο των εισπράξεων.
Είμαι πάντα αισιόδοξος για την αμερικανική τουριστική αγορά, την οποία η Ελλάδα δεν έχει ακουμπήσει καν… Παρόλα αυτά έχουμε τουρισμό από τις ΗΠΑ. Σκεφτείτε πόσο μπορούν να αυξηθούν οι ροές με λίγη περισσότερη προσπάθεια.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου