Τοπικές Ειδήσεις

Μεσογειακή Βραδιά Ερευνητή: Μια γιορτή της επιστήμης και της τέχνης στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με τη στήριξη της Επιτροπής Ερευνών του Ε.Λ.Κ.Ε. και σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό SciCo, πραγματοποίησε την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 μια ξεχωριστή βραδιά αφιερωμένη στην επιστήμη και την έρευνα στο κτίριο Κλεόβουλος, της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο, στο πλαίσιο της “Μεσογειακής Βραδιάς Ερευνητή (MEDNIGHT)”.

Η “Μεσογειακή Βραδιά Ερευνητή (MEDNIGHT)” αποτελεί μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να φέρει την επιστήμη πιο κοντά στον κόσμο, να προωθήσει την ανταλλαγή γνώσεων και να ενθαρρύνει τη συμμετοχή των πολιτών στις ερευνητικές δραστηριότητες. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με τη διοργάνωση αυτής της εκδήλωσης, επιβεβαιώνει τη δέσμευσή του στην προώθηση της επιστημονικής γνώσης και της καινοτομίας.

Στην εκδήλωση, που αποτέλεσε μέρος της 5ης έκδοσης του MEDNIGHT που στοχεύει στη μετάδοση της έννοιας της μεσογειακής επιστήμης, συμμετείχαν η Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών με το FutureLab, καθώς επίσης και διδάσκοντες/ουσες από τα τρία τμήματα της Σχολής (ΠΤΔΕ, ΤΕΠΑΕΣ, ΤΜΣ) με συνολικά 27 δράσεις. Προσέφερε στους δεκάδες επισκέπτες όλων των ηλικιών μια μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψουν τον συναρπαστικό κόσμο της έρευνας μέσα από μια ποικιλία δραστηριοτήτων: εκθέσεις, εργαστήρια, ομιλίες, συζητήσεις, πειράματα επίδειξης και επιστημονικές προκλήσεις, να συμμετάσχουν σε διαδραστικά εργαστήρια, να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις και να συνομιλήσουν με ερευνητές από διάφορα επιστημονικά πεδία.

Οι βασικές δράσεις τις οποίες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες, ήταν μεταξύ άλλων:

–  Παρουσιάσεις καινοτόμων ευρωπαϊκών προγραμμάτων: Με σημείο αναφορές τις ψηφιακές τεχνολογίες αιχμής με παραδείγματα παρουσιάστηκαν 8 διαφορετικά προγράμματα που προωθούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον χώρο της εκπαίδευσης και άλλων παραγωγικών τομέων της τοπικής κοινωνίας.

– Εκθέσεις & Ντοκιμαντέρ: Η έκθεση «Οι Marie Curies της Μεσογείου» προσέλκυσε μεγάλο αριθμό επισκεπτών, αναδεικνύοντας τις γυναίκες επιστήμονες της Μεσογείου και την προσφορά τους στην έρευνα. Επιπλέον, το ντοκιμαντέρ “Midnight Expedition: the ports of Science” έφερε τον θεσμό πιο κοντά στους συμμετέχοντες.

– Πειράματα και Εργαστήρια: Τα πειράματα και τα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν κέρδισαν μικρούς και μεγάλους. Τα διαδραστικά πειράματα από το “Mind the Lab” παρείχαν σημαντικές πληροφορίες σε θέματα ψηφιακών εκτυπώσεων, video animation και παραγωγής βίντεο με χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης. Τα εκπαιδευτικά εργαστήρια «Αξιοποίηση τεχνολογιών XR στην εκπαίδευση και κατάρτιση» του EduTech DIH των Π.Δ.Β.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου και “GO 4 STEAM” σε συνεργασία με το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Πεταλούδων Ρόδου, ενθουσίασαν τους παρευρισκόμενους.

– Ομιλίες: Οι ομιλίες από διακεκριμένους επιστήμονες και ακαδημαϊκούς κάλυψαν κρίσιμα θέματα όπως η ευρωπαϊκή ενοποίηση, οι σχέσεις ΕΕ-ΝΑΤΟ, η κλιματική αλλαγή, και ο ρόλος της επιστήμης στην αειφορία των νησιών του Αιγαίου. Ιδιαίτερα ξεχώρισε η ανοιχτή συζήτηση με το κοινό, όπου ανταλλάχθηκαν απόψεις για την επιστήμη και την κοινωνία.

Η εκδήλωση προσέλκυσε το ενδιαφέρον κατοίκων και επισκεπτών της Ρόδου, ενώ εθελοντές/τριες φοιτητές/τριες και εκπαιδευτικοί στήριξαν τη διοργάνωση, συμβάλλοντας στην επιτυχία της. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν οι μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες συμμετείχαν ενεργά στα εργαστήρια, αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις και ερεθίσματα για την ενασχόλησή τους με την επιστήμη.

oplus_0

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου ευχαριστεί θερμά όλους τους/τις συμμετέχοντες/ουσες, εθελοντές/ντριες, ερευνητές/τριες και τους/τις μαθητές/τριες που συνέβαλαν στην επιτυχία της εκδήλωσης, δημιουργώντας μια βραδιά γεμάτη έμπνευση και δημιουργία.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου