Για την 8η Ιανουαρίου 2025 αναβλήθηκε, προς επιβεβαίωση της «δημοκρατικής» η προγραμματισμένη για την 16η Οκτωβρίου 2024 συζήτηση στο Ε’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, εκδίκαση της προσφυγής 7 ιδιωτών για την ακύρωση του αναπτυξιακού έργου της μαρίνας Ρόδου.
Εισηγητής στην υπόθεση είναι η κ. Χριστιάνα Μπολόφη και βοηθός ο κ. Αλέξανδρος Κατσιώτης.
Η πρώτη αναβολή είχε δοθεί οίκοθεν από το ΣτΕ λόγω της αναστολής της λειτουργίας του εξαιτίας των ευρωεκλογών, ενώ η νέα δόθηκε ομοίως οίκοθεν καθώς η διοίκηση δεν έχει ακόμη υποβάλει φάκελο και τις απόψεις της ώστε να προετοιμαστεί η εισηγήτρια και ο βοηθός της και να υποβάλουν την εισήγησή τους στο δικαστήριο εμπρόθεσμα.
Θυμίζουμε ότι με το δικόγραφο που έχει υποβληθεί ζητήθηκε η ακύρωση των κοινών αποφάσεων 24245/2023 και 24100/2022 των υπουργών Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Τουρισμού με τις οποίες χωροθετήθηκαν νέες εγκαταστάσεις, καθορίσθηκαν νέοι όροι και περιορισμοί δόμησης και τροποποιήθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι στη χερσαία και στη θαλάσσια ζώνη της μαρίνας Ρόδου, με αποτέλεσμα όπως διατείνονται, ένα πρωτίστως λιμενικό έργο να μετατραπεί σε έργο εντατικής τουριστικής-οικιστικής ανάπτυξης.
Θυμίζουμε εξάλλου ότι ο δήμαρχος Ρόδου κ. Αλέξανδρος Κολιάδης ήταν εκείνος που προανήγγειλε σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την άσκηση της προσφυγής από το ΤΕΕ και το ΕΒΕΔ καθώς μάλιστα έληγε η προθεσμία για την άσκηση του ένδικου μέσου, είχε καταγγείλει τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από άγνοια για το νόμο, είχε ταχθεί ουσιαστικά υπέρ της προσφυγής και στην πορεία σε συνέντευξή του στην τηλεόραση «Κόσμος TV» ανέκρουσε πρύμναν, περιορίζοντας την «πολεμική» του σε προσπάθεια εξασφάλισης πρόσθετων αντισταθμιστικών έργων και κυρίως χώρων στάθμευσης.
Στην προσφυγή τους υποστηρίζεται ειδικότερα ότι οι προσβαλλόμενες πράξεις είναι μη νόμιμες και ακυρωτέες επειδή:
-Εκδόθηκαν κατά παράβαση των διατάξεων της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της ΚΥΑ ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ.107017/2006 (ΦΕΚ Β, 1225) για την στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση,
-Παραβιάζουν τις κατευθύνσεις του ισχύοντος υπερκείμενου χωροταξικού σχεδιασμού,
-Παραβιάζουν τις διατάξεις των άρθρων 24 παρ. 2 και 43 παρ. 2 Συντ. αφού έπρεπε να είχαν περιβληθεί τον τύπο του προεδρικού διατάγματος,
-Αναιρούν τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του τουριστικού λιμένα, όπως κατοχυρώνεται στις διατάξεις των άρθρων 1 περ. 7, 18, 19 και 22 παρ. 1 του ν. 2971/2001, σε συνδυασμό με το άρθρο 29 παρ. 1 και 2 του ν. 2160/1993,
-Παραβιάζουν τις διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 5 εδάφια 9-10 του ν. 2160/1993 (υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους και της επιτρεπόμενης δόμησης) και
-Στερούνται επαρκούς και νόμιμης αιτιολογίας (δεν προβλέπονται αντισταθμιστικά μέτρα, δεν τηρείται το περιβαλλοντικό ισοζύγιο).
Σημειώνεται ότι το όλο θέμα θα απασχολήσει και μονοθεματική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την 7η Οκτωβρίου 2024 με την συμμετοχή και ενδιαφερομένων ιδιωτών και φορέων.