Ειδήσεις

Ελληνικά αεροδρόμια: Επενδύσεις 3 δισ. για νέες αεροπορικές γραμμές

Επενδύσεις ύψους 1,35 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια θα υλοποιήσει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας του αεροδρομίου σε 40 εκατ. επιβάτες.

Επίσης 150 εκατ. ευρώ πέραν των 500 εκατ. ευρώ που έχει υλοποιήσει θα επενδύσει τα αμέσως επόμενα χρόνια η Fraport Greece και συνολικά 1,3 δισ. ευρώ για την περίοδο παραχώρησης, με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των 14 αεροδρομίων που ελέγχει.

«Απογειώθηκε» η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια – Ποια ξεχώρισαν

Το μερίδιο που διεκδικούν τα ελληνικά αεροδρόμια
Οι δυο εταιρείες «ανοίγουν τα φτερά τους» για να υποδεχθούν εκατομμύρια επιβάτες επιπλέον τα επόμενα χρόνια, που αναμένεται παγκοσμίως «έκρηξη» των αεροπορικών μετακινήσεων. Όπως ειπώθηκε στο 28ο ετήσιο North America/Central Europe Airport Issues Conference (IAAE) που φέτος πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα μέχρι το 2040 οι αεροπορικοί επιβάτες παγκοσμίως θα φτάσουν τα 17,8 δις. από 9,5 δις. που φαίνεται ότι θα κλείσει το 2024. Η αεροπορική κίνηση παγκοσμίως αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 4% και τα ελληνικά αεροδρόμια διεκδικούν ένα μέρος αυτής κίνησης.

Οι στόχοι του ΔΑΑ
Η διεθνής αυτή τάση καταγράφεται και στα ελληνικά αεροδρόμια. Όπως επεσήμανε μιλώντας στο συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», Γιάννης Παράσχης, φέτος η επιβατική κίνηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα υπερβεί τα 31,5 εκατ., αριθμός που παραπέμπει σε σημαντική ανάπτυξη σε σχέση με το 2019. Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας σημειώνει άνοδο 25% συγκριτικά με τα προ πανδημίας επίπεδα.

Συγκεκριμένα, το 2023 καταγράφηκε αύξηση 10% σε σχέση με το 2019 και φέτος σημειώνεται περαιτέρω άνοδος γύρω στο 15%. Η Αθήνα είναι μια πόλη που ανθεί. Η Ελλάδα ανέκαμψε πολύ γρήγορα από την πανδημία του κορονοϊού και το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει καταφέρει να καταγράψει άνοδο σε επίπεδο επιβατικής κίνησης της τάξης του 25% σε σχέση με τα προ πανδημίας νούμερα, τόνισε.

Παράλληλα ο κ. Παράσχης καθόρισε υπογράμμισε ότι στους στρατηγικούς στόχους του ΔΑΑ είναι η αύξηση της κίνησης από μακρινούς προορισμούς όπως τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Η αμερικανική αγορά είναι για τον ΔΑΑ από τις πλέον δυναμικές, με πάνω από 1 εκατ. ταξιδιώτες από την άλλη άκρη του Ατλαντικού να διακινούνται στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Σύμφωνα με τον κ. Παράσχη πρόκειται για μία αγορά με ισχυρές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, δεδομένου ότι το 70% των Αμερικανών δεν έρχεται στην Ελλάδα απευθείας, αλλά μέσω άλλων αεροδρομίων.

Σε κάθε περίπτωση η απευθείας κίνηση από την αμερικανική αγορά έχει ενισχυθεί κατά 51% σε σχέση με το 2019. Ενδεικτικό της ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς είναι το γεγονός ότι στο peak της θερινής σεζόν το αεροδρόμιο της Αθήνας συνδεόταν με τις ΗΠΑ με 82 πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση, έναντι 67 το 2023 και 46 πριν από την πανδημία.

Αντίστοιχη είναι και η δυναμική της καναδικής αγοράς, με πάνω από 200 χιλιάδες ταξιδιώτες να επισκέπτονται την Ελλάδα σε ετήσια βάση. Η αύξηση του αριθμού των Καναδών σε σχέση με το 2019 φτάνει το 32%, με το 40% να προσγειώνεται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω κάποιου άλλου αεροδρομίου.

ΟΙ ΗΠΑ
Σε ότι αφορά το 2025 ο ΔΑΑ αναμένεται περαιτέρω επέκταση του πτητικού έργου από τις ΗΠΑ καθώς η American Airlines ανακοίνωσε την προσθήκη της Charlotte προς την Αθήνα το επόμενο καλοκαίρι, καθιστώντας τη Charlotte έναν νέο προορισμό για το αεροδρόμιο, αυξάνοντας το ήδη ισχυρό δίκτυο των ΗΠΑ σε 8 προορισμούς (από 7 φέτος).

Επίσης η Delta Airlines, ανακοίνωσε την προσθήκη 4 επιπλέον εβδομαδιαίων συχνοτήτων μεταξύ Ατλάντα και Αθήνας, ανεβάζοντας τις συνολικές συχνότητες στη διαδρομή σε 11/7 (ανά εβδομάδα) για το επόμενο καλοκαίρι.

Ακόμη η United Airlines, επίσης, ανακοίνωσε την προσθήκη 3 επιπλέον εβδομαδιαίων συχνοτήτων μεταξύ Νέας Υόρκης / Νιούαρκ και Αθήνας, ανεβάζοντας τις συνολικές συχνότητες στο δρομολόγιο σε 10/7 (από 7/7) αυτό το καλοκαίρι, ενώ θα επεκτείνει τη σεζόν για τις πτήσεις προς Νέα Υόρκη Νιούαρκ και Σικάγο, ξεκινώντας 3 εβδομάδες νωρίτερα.

Τέλος η Norse θα αυξήσει τη χωρητικότητά της προς τη Νέα Υόρκη (JFK) κατά 12%, λόγω της αύξησης των συχνοτήτων από 5/7 σε 6/7.

Η ισχυρή ζήτηση για αεροπορικό ταξίδι καθώς και οι σημαντικοί αριθμοί μετεπιβιβαζόμενων επιβατών από τη Δυτική Ακτή και το Μαϊάμι, καθιστούν τους συγκεκριμένους προορισμούς των ΗΠΑ προτεραιότητα για απευθείας συνδέσεις στο μέλλον, σύμφωνα με το ΔΑΑ.

Στο ίδιο συνέδριο η Διευθύντρια Επικοινωνίας & Marketing του ΔΑΑ, κ. Ιωάννα Παπαδοπούλου σημείωσε μεταξύ άλλων ότι ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας συνδέει την Αθήνα με 57 χώρες, 166 προορισμούς και εξυπηρετεί 66 αεροπορικές εταιρείες.

Η Fraport
Από την πλευρά του ο κ. κ. Γιώργος Βήλος, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το 2024 τα 14 αεροδρόμια θα εξυπηρετήσουν 35,9 εκατ. επιβάτες σημειώνοντας μια άνοδο κατά 6% σε σύγκριση με πέρυσι. Το 80% των επιβατών είναι διεθνείς έναντι του 70% το 2016, πρόσθεσε. Ο ίδιος τόνισε ότι το 2023 σε σχέση με το 2019 η Fraport επέκτεινε ουσιαστικά την τουριστική περίοδο καθώς σημειώθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 15% τους μήνες Μάρτιο Απρίλιο και κατά 25% τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο.

Ο κ. Βήλος ανέφερε ακόμη ότι τα αεροδρόμια της Fraport Greece εξυπηρετούν 95 αεροπορικές εταιρείες από 39 χώρες, ενώ σημείωσε ακόμη ότι τα επόμενα χρόνια αναμένονται και υπερατλαντικές πτήσεις.

Πηγή: ot.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου