Το θέμα της ανάθεσης του έργου της παραλαβής και διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων στην εταιρεία HELESI – Ελληνική Βιομηχανία Περιβαλλοντικών Συστημάτων ΑΕΒΕ, απασχόλησε όπως ήταν αναμενόμενο μετά και το θόρυβο που προκλήθηκε, τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Μετά και τις αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν από τον πρόεδρο της Δημοτικής Επιχείρησης Καθαριότητας του Δήμου Ροδίων (Δ.Ε.Κ.Ρ.) κ Γεώργιο Παπαϊωάννου για τον αποκλεισμό της δημοτικής επιχείρησης από το συγκεκριμένο έργο που είχε αναλάβει από τον Οκτώβριο του 2007 με σύμβαση παροχής ευκολίας υποδοχής στερεών αποβλήτων την οποία ουδέποτε ενεργοποίησε ο δήμαρχος Ροδίων κ Χ. Χατζηευθυμίου ήταν χθες αποφασισμένος να ζητήσει την ανάκληση της ανάθεσης.
Η συζήτηση που πραγματοποιήθηκε κεκλεισμένων των θυρών καθώς αφορούσε και σε θέματα ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων στα πλαίσια του προγράμματος ISPS ήταν θορυβώδης.
Η αρχική ένσταση του Δημάρχου Ροδίων αφορούσε το γεγονός ότι στην ψήφιση της ανάθεσης συμμετείχε ο κ Μιχαήλ Ροδίτης μέλος του δ.σ. του Λιμενικού Ταμείου και ιδιοκτήτης της εταιρείας Ση Σέρβις που μετείχε στο διαγωνισμό και που ανέλαβε με υπεργολαβία το συγκεκριμένο έργο από την ανάδοχο Helesi.
Aπό τη διαλογική συζήτηση που ακολούθησε φέρεται να προέκυψε ότι το κόστος για την αποκομιδή σκουπιδιών που κατέβαλε το Λιμενικό Ταμείο στη ΔΕΚΡ ήταν εξαιρετικά υψηλό και δυσανάλογο των εργασιών που εκτελούσε καθώς υπολογίστηκε στα 350.000 ευρώ.
Πέραν τούτου ο κώδικας ασφαλείας των λιμένων ISPS προβλέπει ρητά να ανατίθεται το συγκεκριμένο έργο σε μια μόνο εταιρεία η οποία θα αναλάμβανε την αποκομιδή όλων των απορριμμάτων των πλοίων σε όλα τα λιμάνια της ζώνης ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου. Με δεδομένο μάλιστα ότι το ISPS έχει ξεκινήσει κατέστη σαφές ότι δεν είναι δυνατή στην παρούσα φάση η ανάκληση της ανάθεσης. Πέραν τούτου διαπιστώθηκε ότι ο μόνος που έχει πιστοποιημένο και αδειοδοτημένο σκάφος για τη συγκεκριμένη εργασία στην περιοχή είναι ο κ Ροδίτης ο οποίος ακόμη και στην περίπτωση ανάθεσης του έργου στη ΔΕΚΡ θα ήταν αυτός που θα διέθετε με υπεργολαβία το ίδιο σκάφος.
Εν πάση περιπτώσει αποφασίστηκε η συνέχιση του έργου από την Helesi ενώ ταυτόχρονα ο κ Χατζηευθυμίου έδωσε εντολή για τη σύνταξη σχετικής μελέτης προκειμένου η ανάθεση να γίνεται εφ’ εξής μετά από διαγωνισμό.
Πρόσθετο θόρυβο στη χθεσινή συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου προκάλεσε και η αποκάλυψη επιστολής του πράκτορα κ Σκεύου Μούγκρου που εκπροσωπεί την Βlue Star προς το ΥΕΝ με την οποία διαμαρτύρεται διότι υποχρεώθηκε να παραδώσει τα λύματα των πλοίων της εταιρείας στην Helesi παρότι έχει υπογραφεί σχετική σύμβαση με άλλη εταιρεία των Αθηνών που τα διοχετεύει στον ΧΥΤΑ των Ανω Λιοσίων.
Αρμοδίως τονίστηκε ότι πρόκειται για παρεξήγηση η οποία θα διευθετηθεί.
Ο κ Παπαϊωάννου με δηλώσεις του και χθες γύρω από το ζήτημα εξέφρασε εκ νέου τη δυσαρέσκεια του τονίζοντας ότι λόγω της συγκεκριμένης ανάθεσης χάθηκαν τουλάχιστον 10 θέσεις εργασίας επιμένοντας ότι η ΔΕΚΡ πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις για να αναλάβει ένα τέτοιο έργο.
¶γνοια για την ανάθεση του έργου δήλωσε στον ρ/σ ΠΑΛΜΟ η δήμαρχος Χάλκης Ελένη Παναγή, μέλος του Λιμενικού Ταμείου αν και εμφανίζεται να συμμετέχει στην συγκεκριμένη συνεδρίαση, ενώ εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για το γεγονός ότι δεν πήρε τη δουλειά δημοτική επιχείρηση.
Την αντίθεσή του στην ανάθεση του έργου στην εν λόγω εταιρεία εξέφρασε και έτερο μέλος του Λιμενικού Ταμείου ο κ Μιχάλης Κινδυλίδης, ο οποίος αναλαμβάνει την ευθύνη της υπογραφής του για την ανάθεση, αποδίδει όμως το γεγονός στην έλλειψη ενημέρωσης.
Αυτό που προκαλεί ερωτηματικά για την εν γένει στάση της ΔΕΚΡ στο θέμα είναι το γεγονός ότι έχει χορηγήσει από τον Φεβρουάριο του 2009 βεβαίωση στον κ Ροδίτη που του δίνει τη δυνατότητα να διαθέτει στερεά απόβλητα οικιακού τύπου που παραλαμβάνει από τα πλοία στον ΧΥΤΑ Βόρειας Ρόδου.
Στην ίδια συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου αποφασίστηκε το οριστικό κλείσιμο του πάρκινγκ στην Κολόνα για λόγους ασφαλείας και η αφαίρεση της αδείας λειτουργίας και μετακίνηση της καντίνας που λειτουργεί στην είσοδο.
Αποφασίστηκε να διατεθούν εντός του χώρου της Κολόνας 35 θέσεις σε μόνιμους κάτοικους, 3 θέσεις σε ΑΜΕΑ, 5 σε ψαράδες και 65 θέσεις σε τουρίστες με αυτοκίνητα rent a car.
Eξετάστηκε εξάλλου και αίτηση ιδιώτη ο οποίος προτίθεται να ανταλλάξει με ακίνητο του δήμου δικό του ακίνητο πλησίον των εγκαταστάσεων της Ρόδια στο Καρνάγιο προκειμένου να εγκατασταθούν εκεί οι καραβομαραγκοί ενώ αποφασίστηκε τέλος η ανάθεση εργολαβίας για την αποκατάσταση του λιμένα των Φανών.