Πέντε εταιρείες διεκδικούν να αναλάβουν το έργο της παροχής των υπηρεσιών ασφάλειας στα έξι μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Πρόβλημα με τους όρους του διαγωνισμού οδηγεί σε εκ νέου προκήρυξή του.
Εμπλοκή στον διαγωνισμό για υπηρεσίες security 6 αεροδρομίων-Οι υποψήφιοι και η προσφυγή
Στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάθεση των υπηρεσιών ασφάλειας στα έξι μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια θα προχωρήσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο διαγωνισμός, με προϋπολογισμό 15 εκατομμύρια ευρώ, βρίσκονταν στην φάση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών από τις πέντε συμμετέχουσες εταιρείες. Ωστόσο το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε δεκτή την προσφυγή της εταιρείας Brincs, εναντίον όρων του διαγωνισμού. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα η διαδικασία να καταστεί άκυρη. Η ΥΠΑ θα προχωρήσει στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την παροχή των υπηρεσιών ασφάλειας στα μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία, πλην του αερολιμένα Ηρακλείου, βρίσκονται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης.
Αυτό το διάστημα η Υπηρεσία, σε συνεργασία με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, επεξεργάζεται τους όρους του διαγωνισμού, ώστε να μην υπάρξει και πάλι πρόβλημα, που θα μπορούσε να καθυστερήσει την ανάδειξη των αναδόχων. Σε κάθε περίπτωση υπολογίζεται ότι υπάρχει επαρκής χρόνος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ως τον Μάιο το 2015, οπότε και λήγουν οι υφιστάμενες συμβάσεις για την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας στα αεροδρόμια.
Μεγάλο ενδιαφέρον
Το ενδιαφέρον των εταιρειών Security για την ανάληψη των υπηρεσιών ασφάλειας στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της περιφέρειας είναι μεγάλο. Στο σχετικό διαγωνισμό είχαν προσέλθει οι εταιρείες: ICTS, ISS, Brinks, Group 4 και η Megaspreed, της οποίας η προσφορά αφορούσε μόνον τον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης.
Λόγω του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κως, Κέρκυρας και Χανίων προβλέπεται ότι σύμβαση που θα υπογραφεί με τους αναδόχους θα είναι διετής. Παράλληλα όμως θα υπάρχει και η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης από τον νέο ιδιοκτήτη.
Για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, το οποίο δεν αποκρατικοποιείται λόγω της δημιουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, προβλέπεται η παραχώρηση έργου για διάστημα 4 ετών.
Σε ιδιώτες η ασφάλεια και σε μικρότερα αεροδρόμια
Στα συγκεκριμένα αεροδρόμια η παροχή των υπηρεσιών ασφάλειας γίνονταν εδώ και χρόνια από ιδιώτες. Το ίδιο μοντέλο αναμένεται ότι θα ακολουθηθεί στην συνέχεια και σε αρκετά από τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια.
Έως τώρα τις υπηρεσίες ασφαλείας στα 14 αεροδρόμια που αποκρατικοποιούνται παρέχει η Ελληνική Αστυνομία, όμως η σχετική ευθύνη μεταφέρεται στην ΥΠΑ, η οποία με διαγωνισμούς θα αναζητήσει τους ιδιώτες που θα αναλάβουν τις υπηρεσίες αυτές.
Για το διάστημα ως την ανάδειξη των αναδόχων οι υπηρεσίες ασφάλειας θα προσφέρονται από την Ελληνική Αστυνομία. Μετά την εκχώρηση σε ιδιώτες των 14 αεροδρομίων, που αποτελούν τις δύο ομάδες αερολιμένων προς αποκρατικοποίηση, στην ευθύνη της ΥΠΑ θα παραμείνουν τα μικρότερα αεροδρόμια για τα οποία η Υπηρεσία θα έχει, όπως και τώρα, την ευθύνη για παροχή των υπηρεσιών ασφάλειας.
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι οι ιδιωτικές εταιρείες που αναλαμβάνουν την παροχή υπηρεσιών ασφάλειας στα αεροδρόμια επιφορτίζονται με την ευθύνη για:
α) Τη διεξαγωγή του ελέγχου πρόσβασης και ασφάλειας προσώπων/χειραποσκευών/μεταφερόμενων αντικειμένων και οχημάτων.
β) Τη διεξαγωγή του ελέγχου ασφαλείας των αποσκευών (hold baggage), φορτίου ταχυδρομείου, προμηθειών πτήσεων και προμηθειών αερολιμένα που διακινούνται στον αερολιμένα.
γ) Την φύλαξη των εγκαταστάσεων των αερολιμένων με στατικές φυλάξεις ή με τη διεξαγωγή περιπολιών (πεζών και εποχούμενων) στους ελεγχόμενους και μη χώρους των αερολιμένων.
Eurotoday.gr