Συνεντεύξεις

Απόστολος Ασπράκης:«Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, είναι ένα από τα πιο ισχυρά και σύγχρονα της χώρας»

Ανοιχτή πρόσκληση, προς τους Δωδεκανήσιους επιχειρηματίες, ώστε να συμμετάσχουν στις εκλογές, απευθύνει ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου – Οικονομικός Επόπτης Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Απόστολος Ασπράκης, σε συνέντευξή του στη «δημοκρατική».
Ο ίδιος, αναφέρεται σε επιτεύγματα του φορέα υπέρ των επιχειρήσεων του τόπου μας, με μέριμνα της διοίκησης και των εργαζομένων και στις εν γένει προσπάθειες, για τη ζητούμενη ανάπτυξη.
Η συνέντευξη αναλυτικά:
• Κε Ασπράκη, εδώ και χρόνια, το όνομά σας, έχει συνδεθεί με τον επιχειρηματικό κόσμο της Ρόδου, είσαστε ιδιαίτερα γνωστός στους εμπόρους της Δωδεκανήσου, ως ένας αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, με προοδευτική άνοδο στις δραστηριότητές σας. Με την εμπειρία που έχετε, πώς εξελίσσεται το προεκλογικό κλίμα στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου;
Κα Παμπρή, ευχαριστώ εσάς και τη «δημοκρατική» για την τιμή της φιλοξενίας, σε ένα από τα πλέον έγκριτα και επίκαιρα ΜΜΕ του τόπου μας. Ο επιχειρηματικός κόσμος της Δωδεκανήσου, συμμετέχει δυναμικά στις εκλογές, στηρίζοντας το ψηφοδέλτιο της ενιαίας παράταξης του Επιμελητηρίου, που διαπρέπει ανά το πανελλήνιο εδώ και χρόνια.
Και μόνο αυτή η πρωτοβουλία, αρκεί, για να κατανοήσουμε την ομοιομορφία των ζητημάτων που μας απασχολούν και την εμπιστοσύνη στο κοινό μέτωπο διαχείρισής τους από την ηγεσία του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, με Πρόεδρο τον Γιάννη Πάππου.
Ανέκαθεν και τώρα ακόμα πιο δυναμικά, το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου δίνει ηχηρό παρόν σε κάθε τι που απασχολεί τους ντόπιους επιχειρηματίες, με παρεμβάσεις και εξεύρεση λύσεων, από την πολυεπιχειρηματική Ρόδο, μέχρι και τα εμπορικά καταστήματα των μικρών νησιών. Και δεν είναι τυχαίο, το γεγονός ότι, μέλη του Επιμελητηρίου μας, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της αυτοδιοίκησης. Ο κόσμος, έχει εμπιστοσύνη στους ανθρώπους που διαχειρίζονται την επιχειρηματικότητα.


• Οι υποψηφιότητες, έβγαλαν ξανά τον Γιάννη Πάππου και πριν τις κάλπες. Εσείς, έχετε πολλά χρόνια στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου. Ποιοι μπορεί να είναι οι στόχοι της νέας περιόδου, γιατί ακόμα και αυτή η υπόθεση με τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης είναι στον αέρα;
Όλα αυτά τα χρόνια, ο Γιάννης Πάππου, μας απέδειξε ότι επαξίως βρίσκεται στο τιμόνι του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ως ο κατάλληλος άνθρωπος στην πλέον νευραλγική θέση της οικονομίας μας.
Τόσο ο ίδιος, όσο και εμείς, οι συνεργάτες που τον πλαισιώνουμε, είχαμε από την αρχή στόχο, την ανάπτυξη της Δωδεκανησιακής οικονομίας και την κοινή ωφέλεια των επιχειρήσεων. Το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου έχει οικονομική ευμάρεια, στοχεύει στον εκσυγχρονισμό και μετασχηματισμό των επιχειρήσεων με ψηφιακή αναβάθμιση και έχει πόρτες ανοιχτές πάντα, για όλους τους Δωδεκανήσιους επιχειρηματίες και τους τοπικούς φορείς. Τονίζω εδώ ότι, με πόρους της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, θα πραγματοποιηθεί η ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού συγκροτήματος του Επιμελητηρίου, γεγονός που αποδεικνύει επίσης, την αγαστή συνεργασία μεταξύ της αυτοδιοίκησης και του επιχειρηματικού κόσμου του τόπου μας.
Επίτευγμα του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου π.χ. αποτελεί η αλλαγή τρόπου εκδόσεως αδειών κλαρκ – περονοφόρων οχημάτων, καθώς πριν από αυτό, το κόστος έκδοσης αδείας, ήταν υπέρογκο. Αναλογίζεται κανείς, πόσα χρήματα, γλιτώνουν σε κάθε έκδοση άδειας οι επιχειρηματίες; Προχωρούμε τώρα, στην απλοποίηση – βελτίωση του τρόπου έκδοσης αδειών γερανών και χειριστών παρόμοιου είδους μηχανημάτων.
Άλλη μια πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου μας που τελεσφόρησε, είναι, η παραχώρηση αύλειου χώρου στον αιγιαλό, συνολικού εμβαδού 70 τ.μ. για κατασκευές που απαιτούνται, για την εξυπηρέτηση των αθλητών, που ασχολούνται με wind surfing κάτι το οποίο, επετεύχθη μετά από συνεργασία με τον Πρόεδρο του Τοπικού Συνδέσμου κ. Γιακουμάρο.
Επί πλέον, μετά τους αγώνες Wing Foil που διεξήχθηκαν στη Ρόδο, η Ελληνική Ομοσπονδία, αναγνώρισε επισήμως το συγκεκριμένο άθλημα, το οποίο προστέθηκε στον Κανονισμό Λιμένος, με αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις να διασφαλίζουν πλέον τη νομιμότητα της αδειοδότησης.
Επίσης, οριζόντια μείωση του ΦΠΑ ήταν και παραμένει πάγιο αίτημα του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, αλλά και της αυτοδιοίκησης.• Πόσο σημαντικό είναι η ύπαρξη Επιμελητηρίου σε μια περιοχή
Εδώ και 75 χρόνια, από το 1949, το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ως ένα από τα πλέον ισχυρά στην Ελλάδα, προστατεύει τα συμφέροντα των επιχειρηματιών, ασκεί πιέσεις στην εκάστοτε κυβέρνηση για τα δίκαιά τους, εργάζεται για την πρόοδό τους και συμπαραστέκεται σε όποιον το αιτηθεί.
Τα Επιμελητήρια γενικώς, έχουν κομβικό ρόλο στην εθνική οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας. Παράγοντας σημαντικός, συμβουλευτικός και υποστηρικτικός, με ευρύ πληροφοριακό έργο, σε κάθε του μέλος. Τα μέλη μας είναι ισότιμα, αφού τυγχάνουν ίσης αντιμετώπισης και υποστήριξης.
Δεν είναι τυχαίο το ότι, πολλοί Επιμελητηριακοί, αναγνωρίστηκαν από την τοπική μας κοινωνία και τοποθετήθηκαν με ψήφο, σε θέσεις τοπικής, πολιτικής ηγεσίας. Αυτό σημαίνει, ότι, ο κόσμος έχει αποκτήσει εμπιστοσύνη στην εργατικότητα και την αποτελεσματικότητά τους.


• Θεωρείτε ότι, έχουν γίνει βήματα στη μεταφορά εμπορευμάτων, αφού, όπως όλα δείχνουν, αντί να βελτιώνονται, γίνονται ακόμα δυσκολότερα τα θέματα; ακόμα και στο μεταφορικό ισοδύναμο, η κυβέρνηση αντιμετωπίζει φουρτούνες. Οι νησιώτες «χτυπούν καμπάνες» όποτε γίνεται πληρωμή…
Είναι αλήθεια, πως, το μεταφορικό ισοδύναμο που θεσπίστηκε προς ανακούφιση των νησιωτών, τελικά, τους ταλαιπωρεί με τις χρονοβόρες διαδικασίες, αφού, η τελευταία δόση, δόθηκε με αργοπορία δύο ετών!
Και βέβαια, υπάρχουν αιτίες γι΄αυτό. Μπαίνοντας και η Κρήτη, στη διαδικασία του μεταφορικού ισοδύναμου, υπήρξε τεράστια σύγχυση, καθώς βρέθηκαν πάμπολλα εικονικά ΑΦΜ τα οποία, μέχρι να ελεγχθούν και να διαπιστωθεί η εικονικότητά τους, υπήρξε χαρακτηριστική καθυστέρηση. Υπάρχουν και περιπτώσεις επιχειρήσεων, στις οποίες, παρατηρούνται πολλές στρεβλώσεις και αυτά, θα πρέπει να επανατοποθετηθούν σε κυβερνητικό επίπεδο, ώστε, να προκύψουν άρτιες αποφάσεις και χωρίς τα κενά, που επιφέρουν τόσο μεγάλες καθυστερήσεις. Όλο αυτό, είναι άδικο για τους νησιώτες.
• Θα ήθελα την τοποθέτησή σας για τον «υπερτουρισμό». Εκτιμάτε ότι, έχουμε χάσει το νόημα της λέξης, καθώς παρατηρείται σύγχυση; Η εποχικότητα των δικών μας νησιών, σε σχέση με αυτό που συμβαίνει στις Κανάριες νήσους, τη Μαγιόρκα ή τη Βαρκελώνη, είναι εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Κα Παμπρή, στον ίδιο τόπο ζούμε και όπως καταλαβαίνετε, έχουμε βάλει καινούριο ¨φάντασμα¨ στη ζωή μας. Διότι, ο «υπερτουρισμός» όπου υπάρχει, πραγματικά αποτελεί απειλή για τον βιώσιμο τουρισμό. Στον τόπο μας πάντως, δεν υπάρχει! Στο ζενίθ του τουρισμού, κατά το μήνα Αύγουστο ως επί το πλείστον, παρατηρείται συνωστισμός, κυρίως στους last minute visitors, ο οποίος όμως, είναι διαχειρίσιμος και καμία σχέση δεν έχει με αυτό που συμβαίνει στις χώρες που προαναφέρατε.
Ο όρος της μόδας, ο υπερτουρισμός, είναι αποτέλεσμα επικρίσεων που δέχεται ο τουρισμός τα τελευταία χρόνια. Και αναφέρομαι πάντα στον τόπο μας. Διότι, η λέξη αυτή, που έχει εισχωρήσει στην πρόσφατη τουριστική βιβλιογραφία, με σκοπό, την περιγραφή προορισμών, όπου, ντόπιοι και επισκέπτες, αισθάνονται ότι υπάρχει υπερβολικός αριθμός τουριστών και η ποιότητα ζωής και εμπειρίας εκφυλίζεται σε μη αποδεκτά επίπεδα, δεν χαρακτηρίζει τον δικό μας τόπο.
Και από τη στιγμή, που δεν υπάρχουν κοινώς αποδεκτοί δείκτες, για την εκτίμηση του δικού μας προορισμού, ο συγκεκριμένος όρος, «επιστρέφεται» σε όσους επινόησαν κάτι τέτοιο. Ας αναζητήσουν την πραγματικότητα της έννοιας, σε άλλους προορισμούς του κόσμου, που οι επισκέπτες, είναι τριπλάσιοι, τετραπλάσιοι και ακόμα περισσότεροι από τους ντόπιους.
Και κάτι τελευταίο: αναρωτηθήκαμε ποτέ, αν όλα αυτά, περί «ροδίτικου υπερτουρισμού» είναι μια προπαγάνδα, κατά της Ρόδου, από κάποιους άλλους προορισμούς, που διαπιστώνουν τη δημοφιλία και την ελκυστικότητα του τόπου μας;
• Είχα διαβάσει τις προτάσεις σας, για το τι έχει ανάγκη η Ρόδος, σε ζητήματα βασικών υποδομών (εμπορικό λιμάνι δυτικά, χάραξη νέας οδικής σύνδεσης ταχείας κυκλοφορίας με την ανατολική πλευρά, διασύνδεση αεροδρομίου με λιμάνι, υποδοχή κρουαζιέρας, homeport κ.α.) Πόσο εύκολο είναι αυτό, όταν δεν μπορούν, σε επίπεδο δήμου, να ολοκληρωθούν, ακόμα και μικρότερης κλίμακας μελέτες;
Ως επιμελητηριακός, αλλά και ως αυτοδιοικητικός, επιμένω πολύ στα θέματα άρτιων υποδομών, ώστε η Ρόδος και τα άλλα νησιά, όπου υπάρχουν περιθώρια, να γίνουν περιοχές φιλικές στον πολίτη, στον επιχειρηματία και στο δυναμικό, αγοραστικό κοινό.
Η ευκολότερη πρόσβαση σε επιχειρήσεις και για ΑΜΕΑ, η δημιουργία πάρκων χαλάρωσης για ανάσες οξυγόνου και για καλλωπισμό στην πόλη, η κατά το δυνατόν διαμόρφωση του οδικού δικτύου, δεν είναι απλά αναγκαία, αλλά επιβεβλημένα. Όχι μόνο εμείς που γεννηθήκαμε εδώ, αλλά και οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες, παρατηρούν την εδώ και πολλές δεκαετίες αδιαφορία στη διαμόρφωση της κυκλοφορίας, της ανατολικής πλευράς της Ρόδου.
Η Περιφέρεια ξεκίνησε δυναμική παρέμβαση ως προς αυτό, αυτή τη στιγμή γίνεται ριζική ανάπλαση της λεωφόρου προς αεροδρόμιο, και οι κυκλικοί κόμβοι, με απαγόρευση αριστερών στροφών, θα αποτελούν πλέον σημείο «κυκλοφοριακής αναφοράς» στη Ρόδο. Η κατασκευή κυκλικών κόμβων, ξεκίνησε ταυτόχρονα και στην πόλη της Ρόδου, με την εποπτεία του Δήμου.
Επόμενο βήμα, η σύνδεση Λεωφόρου Ρόδου – Καλλιθέας με Ρόδου- Λίνδου, ώστε, να διευκολυνθεί η πρόσβαση προς αεροδρόμιο.
Αυτό, θα έπρεπε να είχε προβλεφθεί, εδώ και πολλές δεκαετίες, από τότε που η Ρόδος ξεκίνησε τη δυναμική ανάπτυξη στον τουρισμό.
Επί δεκαετίες ολόκληρες, όταν ο πακτωλός χρημάτων έρεε άφθονος, ποια ήταν η μέριμνα για ουσιαστικά έργα ανάπτυξης, για κυκλοφοριακή διευκόλυνση των τουριστών της ανατολικής πλευράς, της πλευρά του αεροδρομίου; ποιος ήταν ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός; ποια ήταν η κατά το δυνατόν προστασία των οδηγών και η πρόληψη κατά των ατυχημάτων; Σχεδόν, καμία!
Η έλλειψη μελετών, σαφώς αποτελεί την αιτία μη απορρόφησης κεφαλαίων, για χρηματοδότηση των έργων. Η μελέτες, είναι το πρώτο και το βασικότερο μεγάλο βήμα. Γι΄αυτό και ο Δήμος, από ότι φαίνεται τελευταία, δραστηριοποιείται ως προς αυτό, προκειμένου να υπογραφούν οι προγραμματικές μελέτες με την Περιφέρεια, με στόχο, την εξαρχής αναγκαία, συγκοινωνιακή μεταρρύθμιση στο νησί μας.
• Απευθυνόμενος στους επιχειρηματίες της περιοχής, τι θα θέλατε να πληροφορήσετε τα μέλη του Επιμελητηρίου μας, αναφορικά με τις εκλογές;
Για το δικό μας καλό, για την ωφέλεια του επιχειρηματία, για την ανάπτυξη και την ευμάρεια των επιχειρήσεων, καλώ όλα τα μέλη, να συμμετάσχουν στην εκλογική διαδικασία του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, του φορέα, που τους εκπροσωπεί, τους συμβουλεύει και τους προστατεύει.
Ευχόμενος καλή επιτυχία σε όλους τους υποψήφιους, θέλω να τονίσω ότι, το Επιμελητήριό μας, ως ένα από τα δύο πιο σύγχρονα στην Ελλάδα, εφαρμόζει σε αυτές τις εκλογές την ψηφιακή ψήφο, για εξοικονόμηση πόρων και χρόνου και διασφάλιση μεγάλης συμμετοχής. Η ψήφος του επιχειρηματία, αποτελεί το αναφαίρετο δικαίωμά του, στη δικαίωση των αιτημάτων κάθε κλάδου. Η συμμετοχή, πρέπει να είναι καθολική. Δεν μας περισσεύει κανείς!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου