Η έρευνα της Booking.com ” Ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2025″ δείχνει ότι οι ταξιδιώτες θα δημιουργήσουν νέους κανόνες σχετικά με την ηλικία, το φύλο και την αντίληψη του εαυτού τους, ενώ στον ταξιδιωτικό κλάδο θα επικρατήσουν νέες τάσεις. Αυτή η έρευνα, που βασίστηκε στις απαντήσεις περισσότερων από 27.000 ταξιδιωτών σε 33 χώρες, παρουσιάζει εννέα ταξιδιωτικές προβλέψεις για τη χρονιά που έρχεται.
Η Booking.com, λοιπόν, καλεί τους ιδιοκτήτες και διαχειριστές ξενοδοχείων και λοιπών καταλυμάτων να αντλήσουν έμπνευση από αυτές τις προβλέψεις και να κάνουν τις ανάλογες ενέργειες για να προσελκύσουν περισσότερους ταξιδιώτες στο κατάλυμά τους την επόμενη χρονιά.
Ιδού, οι συστάσεις προς αυτούς, όπως αναφέρονται στο ενημερωτικό σημείωμα της Booking.com
1. Προσελκύστε όσους «κοιτάζουν τα άστρα» προσφέροντας ουράνιες εμπειρίες
«Nocturism» ή νυχτερινός τουρισμός, σημαίνει να ταξιδεύει κανείς για να θαυμάσει τον νυχτερινό ουρανό. Το 62% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκέφτονται να επισκεφθούν προορισμούς με περιορισμένη φωτορύπανση για παρατήρηση των αστεριών, με το star bathing (72%), τον εντοπισμό των αστεριών (59%) και τα μοναδικά συμπαντικά γεγονότα (59%) να κατέχουν τις κορυφαίες θέσεις στη λίστα των αστρικών περιπετειών που θέλουν να ζήσουν.
Συμβουλή: Εάν η δική σας περιοχή έχει χαμηλή φωτορύπανση, αναδείξτε τις δυνατότητες παρατήρησης αστεριών. Διαφορετικά, θα μπορούσατε να προσφέρετε ευέλικτες ώρες check-in και check-out και 24ωρες παροχές για να προσελκύσετε επισκέπτες που είναι πιο δραστήριοι κατά τη διάρκεια της νύχτας.
2. Προωθήστε τα καταλύματα που εστιάζουν στην υγεία σε βάθος χρόνου
Οι τάσεις στα ταξίδια ευεξίας για το 2025 δεν σχετίζονται τόσο με τη γιόγκα και τους πράσινους χυμούς όσο με τα καταλύματα που εστιάζουν στη μακροβιότητα (longevity retreats). Το 60% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι τους ενδιαφέρει αυτό το είδος ταξιδιού και ότι σχεδιάζουν αποδράσεις με εμπειρίες σχεδιασμένες για να ενισχύσουν την υγεία και τη ζωτικότητά τους σε βάθος χρόνου και όχι την αναζωογόνηση για ένα σύντομο χρονικό διάστημα.
Συμβουλή: Γίνετε περισσότερο ελκυστικοί για τους ταξιδιώτες που αναζητούν εμπειρίες χαλάρωσης και ευεξίας αλλάζοντας την περιγραφή του καταλύματός σας ή τις πληροφορίες του δωματίου σας για να συμπεριλάβετε τυχόν παροχές σπα ή πακέτα ευεξίας. Θα μπορούσατε επίσης να προσφέρετε υγιεινό πρωινό για να προσελκύσετε τους λάτρεις της ευεξίας.
3. Προσελκύστε τους ταξιδιώτες που αναζητούν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές
AI είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι συντομογραφία για τη φράση «Alternative Itineraries» (εναλλακτικά δρομολόγια) σύμφωνα με την έρευνά μας στο πλαίσιο των Ταξιδιωτικών προβλέψεων για το 2025. Οι ταξιδιώτες θα χρησιμοποιούν ισχυρά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το AI Trip Planner της Booking.com, για να δημιουργήσουν εξατομικευμένα δρομολόγια που ενθαρρύνουν τη δημιουργία βαθύτερων δεσμών με τις τοπικές κοινότητες και προωθούν πιο βιώσιμες επιλογές. Το 67% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία για να εντοπίσουν εναλλακτικούς προορισμούς με λιγότερη κίνηση, ώστε να μην επιβαρύνουν τους δημοφιλείς προορισμούς.
Συμβουλή: Προσελκύστε ταξιδιώτες που αναζητούν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, αξιοποιώντας τη δωρεάν online εκπαίδευση βιωσιμότητας που αναπτύξαμε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN Tourism).
4. Εστιάστε στις οικογένειες όπου όλες οι γενιές ταξιδεύουν μαζί, ζώντας κοινές εμπειρίες
Το 2025, οι οικογένειες παύουν να εστιάζουν στο να εξοικονομούν για το μέλλον και προτιμούν πλέον να δημιουργούν κοινές αναμνήσεις που θα κρατήσουν για πάντα, ταξιδεύοντας όλοι μαζί. Δίνοντας προτεραιότητα στον χρόνο που περνούν μαζί, οι παππούδες επενδύουν σε κοινές ταξιδιωτικές εμπειρίες, δίνοντας μεγαλύτερη αξία στους δεσμούς που αναπτύσσονται και αξιοποιώντας όσο το δυνατό περισσότερο τον χρόνο που περνούν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Το 46% των ταξιδιωτών θα προτιμούσαν να ξοδέψουν τα χρήματά τους για το ταξίδι των ονείρων τους παρά να αφήσουν κληρονομιά, ενώ οι ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για τα ταξίδια των παιδιών (80%) και των εγγονιών τους (78%).
Συμβουλή: Κάντε το κατάλυμά σας πιο ελκυστικό για τις οικογένειες, προσφέροντας τιμές για παιδιά. Μπορείτε επίσης να ενημερώσετε τις παροχές του καταλύματός σας, για να αναδείξετε τυχόν χαρακτηριστικά που είναι κατάλληλα για οικογένειες, όπως επιτραπέζια παιχνίδια ή εξοπλισμό παιχνιδιού.
5. Προσφέρετε διακοπές μόνο για άντρες, καθώς αναζητούν προορισμούς που θα ενισχύσουν την ψυχική τους υγεία
Καθώς αυξάνεται η ευαισθητοποίηση σχετικά με την ψυχική υγεία των ανδρών, τα καταλύματα μόνο για άντρες που εστιάζουν στην ευεξία θα γίνουν πιο δημοφιλή σύμφωνα με την έρευνά μας για τις Ταξιδιωτικές προβλέψεις για το 2025. Σχεδόν οι μισοί (47%) από τους ερωτηθέντες ταξιδιώτες θα ενθάρρυναν τους άντρες του περιβάλλοντός τους να κάνουν ένα ταξίδι μόνο για άνδρες, με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται στο 65% για τη Gen Z και το 58% για τους millennials. Η έρευνά μας έδειξε ότι οι διακοπές με «αντροπαρέες» δεν είναι πια τόσο δημοφιλείς και το ενδιαφέρον πλέον εστιάζεται σε ταξίδια που αποτελούν ιδανική ευκαιρία για τους άντρες να ηρεμήσουν και να σκεφθούν.
Συμβουλή: Προσελκύστε περισσότερους άντρες λάτρεις της ευεξίας κάνοντας συνεργασίες με τοπικά σπα ή κέντρα διαλογισμού και αναδείξτε τυχόν παροχές που προσφέρετε στις εγκαταστάσεις σας ενημερώνοντας τις φωτογραφίες στη σελίδα του καταλύματός σας.
6. Χαρίστε στους ταξιδιώτες μεγαλύτερης ηλικίας περιπέτειες γεμάτες δράση
Το 2025, οι baby boomer (όσοι γεννήθηκαν από το 1946 έως το 1964) θα επαναπροσδιορίσουν τι σημαίνει να ταξιδεύεις σε μεγαλύτερη ηλικία. Θα απορρίψουν την ιδέα να αποσυρθούν ήσυχα στη σύνταξη και θα προτιμήσουν να ζήσουν περιπέτειες γεμάτες δράση και συγκινήσεις. Το 23% αυτής της γενιάς (το ποσοστό ανέβηκε κατά 10% σε σύγκριση με το 2024) δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται για δραστηριότητες που ανεβάζουν την αδρεναλίνη, όπως ελεύθερη πτώση, κανό στα μεγαλύτερα ποτάμια του κόσμου και πεζοπορία σε οροσειρές.
Συμβουλή: Κεντρίστε το ενδιαφέρον αυτών των ταξιδιωτών που αναζητούν την περιπέτεια προσφέροντας υπαίθριες δραστηριότητες όπως πεζοπορία, κανό και εκδρομές με οδηγό. Αγοράστε ηλεκτρικά ποδήλατα για να προσελκύσετε τους επισκέπτες που θέλουν να εξερευνήσουν την περιοχή σας.
7. Προσφέρετε δραστηριότητες κατάλληλες για νευροδιαφορετικά άτομα
Σχεδόν οι μισοί (49%) από τους νευροδιαφορετικούς ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνά μας δήλωσαν ότι είχαν αρνητική εμπειρία, ενώ το 50% πιστεύει ότι οι ταξιδιωτικές επιλογές τους είναι περιορισμένες, λόγω έλλειψης συμπερίληψης. Καθώς επεξεργάζονται τις πληροφορίες διαφορετικά, το 2025 οι νευροδιαφορετικοί ταξιδιώτες θα χρησιμοποιήσουν νέα εργαλεία για να μεταμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν τον κόσμο. Η τεχνολογία που παρέχει ενημερώσεις για ταξίδια σε πραγματικό χρόνο και περιβάλλοντα με κατάλληλα αισθητηριακά ερεθίσματα θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα.
Συμβουλή: Αναδείξτε τυχόν χαρακτηριστικά των δωματίων σας που είναι κατάλληλα για νευροδιαφορετικά άτομα, όπως ηχομόνωση και ρυθμιζόμενο φωτισμό ή χειριστήρια θερμοκρασίας.
8. Η τάση του «Vintage Voyaging»: υποστηρίξτε όσους γνωρίζουν τι ψωνίζουν
Την επόμενη χρονιά, η γκαρνταρόμπα των διακοπών θα αντικατοπτρίζει τη στροφή προς τη βιωσιμότητα, καθώς οι ταξιδιώτες προτιμούν τα ψώνια μεταχειρισμένων ειδών στα ταξίδια τους. Δεν πρόκειται μόνο για το στιλ. Αυτή η αλλαγή επηρεάζεται τόσο από το κόστος όσο και από την ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή. Περισσότεροι από τους μισούς (51%) ταξιδιώτες ενδιαφέρονται να αγοράσουν τα ρούχα διακοπών τους στον προορισμό τους, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 63% στις ηλικίες της Gen Z. Τα καταστήματα με μεταχειρισμένα ρούχα γίνονται μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας, με το 73% των ταξιδιωτών να έχουν ήδη αγοράσει μεταχειρισμένα είδη στο εξωτερικό.
Συμβουλή: Γίνετε ελκυστικοί στους ταξιδιώτες που κάνουν vintage αγορές κάνοντας προτάσεις για τοπικές αγορές με χειροτεχνήματα ή παλαιοπωλεία.
9. Η απόδραση από την Πύλη — βελτιώστε τον χρόνο στο αεροδρόμιο
Η έναρξη του ταξιδιού θα μπορούσε να είναι το ίδιο συναρπαστική με τον τελικό προορισμό το 2025, καθώς οι ταξιδιώτες αλλάζουν την προσέγγισή τους σχετικά με τον χρόνο που περνούν στο αεροδρόμιο. Το 60% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ένιωθαν πιο ενθουσιασμένοι για το ταξίδι τους εάν υπήρχε μεγαλύτερη γκάμα παροχών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν πριν από την πτήση τους. Μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών, το 43% είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν ευχάριστες εμπειρίες στο αεροδρόμιο, όπως κάψουλες ύπνου και σπα, μετατρέποντας τις ενδιάμεσες στάσεις σε πολυτελείς εμπειρίες πριν από το ταξίδι.
Συμβουλή: Προσελκύστε τους ταξιδιώτες αυξάνοντας τον χρόνο τους στο αεροδρόμιο προσφέροντας υπηρεσία μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο. Από προηγούμενες έρευνες για τις ταξιδιωτικές τάσεις γνωρίζουμε ότι το 24% των ταξιδιωτών παγκοσμίως θα πλήρωνε επιπλέον για αυτήν την υπηρεσία.
Οι συστάσεις της Booking.com καταλήγουν με το ακόλουθο σημείωμα:
Προετοιμαστείτε για το 2025 με τις ταξιδιωτικές μας προβλέψεις
Στον ταξιδιωτικό κλάδο το 2025 σηματοδοτείται η απαρχή μιας πιο μελετημένης, συνειδητής προσέγγισης στην ανακάλυψη του κόσμου. Οι ταξιδιώτες εγκαταλείπουν τις παραδοσιακές εμπειρίες και αναζητούν να δημιουργήσουν βαθύτερους δεσμούς σε προσωπικό, πολιτιστικό και περιβαλλοντικό επίπεδο.
Αξιοποιήστε απόλυτα αυτές τις νέες ευκαιρίες και αυξήστε τις κρατήσεις σας ενημερώνοντας τη σελίδα του καταλύματός σας για να το κάνετε πιο ελκυστικό στους ταξιδιώτες.
Πηγή: tornosnews.gr