Τοπικές Ειδήσεις

Ομοφώνως εγκρίθηκε η διενέργεια νέου διεθνούς διαγωνισμού για την αποκομιδή των απορριμμάτων

Ομοφώνως εγκρίθηκε χτες, στην συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής του δήμου Ρόδου, η σύναψη δημόσιας σύμβασης καθαριότητας με τίτλο «Υπηρεσίες αποκομιδής αστικών μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων και σάρωσης κοινοχρήστων οδών» και συγκεκριμένα, α) η μελέτη σκοπιμότητας, β) η μελέτη και γ) η κατάρτιση των όρων της διακήρυξης.
Η συζήτηση κύλησε σε σχετικά καλό κλίμα, χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις, ενώ κατέστη σαφές εκατέρωθεν πως η μελέτη είναι αναγκαία.
Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης, η πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων του δήμου Ρόδου, ζήτησε την απόσυρση του θέματος με το σκεπτικό ότι η ιδιωτικοποίηση θα επιβαρύνει τους εργαζόμενους, καθώς δεν υπάρχει προσωπικό. Η κα Ντέπη Μιχαηλίδου, ζήτησε από τον δήμαρχο κ. Κολιάδη, να προχωρήσει στην πρόσληψη μονίμου προσωπικού για να αντεπεξέλθουν οι υπηρεσίες στις υποχρεώσεις τους.


Ο δήμαρχος κ. Αλέξανδρος Κολιάδης, ρώτησε ποιος είναι ο αριθμός των εργαζομένων στην Διεύθυνση Καθαριότητας, αλλά δεν πήρε απάντηση καθώς η πρόεδρος δήλωσε ότι δεν είχε πρόχειρα τα αναλυτικά στοιχεία.
Ο δήμαρχος, ρώτησε το Σώμα, εάν συμφωνεί να αναβληθεί ή όχι η συζήτηση του θέματος, με αφορμή και το αίτημα της προέδρου του Συλλόγου Εργαζομένων.
Τοποθετούμενος, ο κ. Τηλέμαχος Καμπούρης είπε ότι συμφωνεί καθώς η μειοψηφία, δεν είχε τον χρόνο να εξετάσει την σχετική εισήγηση του θέματος, στο οποίο συμφώνησε και ο κ. Δημήτρης Ζανεττούλλης. Ωστόσο, η πλειοψηφία δεν το δέχτηκε με συνέπεια να προχωρήσει στην συζήτηση του θέματος κανονικά.
Την εισήγηση έκανε ο κ. Μανώλης Κανάκας από το Τμήμα Προμηθειών λέγοντας πως «Υπολογίζουμε –χωρίς ενστάσεις- να διαρκέσει τρεις έως τέσσερις μήνες μέχρι την υλοποίησή της».
Ο κ. Γιάννης Αλαφάκης από το Τμήμα Σχεδιασμού της Διεύθυνσης Καθαριότητας, ανέλυσε το σκεπτικό της εισήγησης, λέγοντας μεταξύ άλλων τα εξής:
«Στόχος είναι η επικαιροποίηση των υπηρεσιών αφού έχουν προκύψει κάποιες διαφοροποιήσεις από την αρχική σύμβαση. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι έχει αυξηθεί ο όγκος των απορριμμάτων κατά 10% στο νησί, ο πληθυσμός της Ρόδου κατά 10-15% περίπου, ενώ τα οχήματα όταν γινόταν ο διαγωνισμός, δεν ήταν τα ενδεδειγμένα για να φέρουν εις πέρας το έργο. Απαιτούνται νέα οχήματα (με ηλεκτρική ενέργεια) ενώ προέκυψε πρόβλημα με την νέα νομοθεσία». Είπε ακόμη ότι το μεγαλύτερο κομμάτι της αποκομιδής, το έχει αναλάβει η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ενώ, απαιτείται η αύξηση του προσωπικού, το οποίο η Διεύθυνση Καθαριότητας δεν διαθέτει κι επομένως, η νέα σύμβαση είναι απαραίτητη.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση τόνισε πως οι νέοι μισθοί θα είναι περί τα 900 ευρώ το μήνα ενώ οι σημερινοί μισθοί των εργαζομένων στην καθαριότητα, είναι περί τα 600 – 700 ευρώ (συν τα νυχτερινά κ.λπ.)


Ο αντιδήμαρχος κ. Κώστας Χαλκιάς, ρώτησε α. για ποιον λόγο δεν είχαν προβλεφτεί ηλεκτρικά οχήματα και β. γιατί δεν έγινε αναφορά στους κάδους. Ο κ. Αλαφάκης, απάντησε πως σχεδόν το 60% των υπαρχόντων κάδων βρίσκονται σε ιδιωτικούς, και όχι κοινόχρηστους χώρους, πράγμα που προβληματίζει τις υπηρεσίες του δήμου Ρόδου.
Ο αντιδήμαρχος ψηφιακής μετάβασης και δημοτικής ενότητας Αρχαγγέλου, κ. Γιώργος Βαρέλης, εξέφρασε την ένστασή του σχετικά με την ανακύκλωση, όπου δεν υπάρχει ούτε επαρκές προσωπικό για να καλύπτει τις δημοτικές ενότητες αλλά ούτε και κάδοι. «Πρέπει να ξαναδούμε το θέμα της αποκομιδής και της ανακύκλωσης, τουλάχιστον για την θερινή περίοδο σε κάποιες περιοχές».
Μιλώντας ο δημοτικός σύμβουλος της μειοψηφίας, κ. Αθανάσιος Στάμος, επισήμανε ότι απαιτείται επανακαθορισμός του χώρου τοποθέτησης των κάδων για να διευκολύνουμε το έργο του ιδιώτη, αφού κάποιες περιοχές διαθέτουν περισσότερους κάδους από ό,τι άλλες. Ανέφερε ακόμη ότι τα οικόπεδα πρέπει να καθαριστούν μέχρι τον Μάιο.
Στις σχετικές ερωτήσεις, απάντησε ο κ. Αλαφάκης δίνοντας το στίγμα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η καθαριότητα και το προσωπικό αλλά και με την νοοτροπία των ιδίων των πολιτών απέναντι στον τρόπο ρίψης των απορριμμάτων και την χρησιμοποίηση των κάδων, που πολλές φορές δεν ακολουθούν τις οδηγίες του Δήμου Ρόδου.
«Είμαστε δυσαρεστημένοι με την προηγούμενη σύμβαση σε κάποια θέματα, καθώς έχουν αλλάξει πολλά στα δεδομένα σε σχέση με τώρα. Το ποσό της σύμβασης – πλαίσιο για το 2025, δεν είναι 15εκ. είναι 17,5εκ. ευρώ. Κι αυτό γιατί εάν εφαρμοστούν οι εκ του νόμου αναθεωρήσεις με τις αμοιβές προσωπικού κ.λπ. θα έχει προσαύξηση ετησίως, 2,6εκ. ευρώ. Το οποίο σημαίνει ότι από 4 Αυγούστου 2025 έως 4 Αυγούστου 2027 θα είναι προσαυξημένα τα ποσά (2,6+2,6εκ. ευρώ). Πέραν του μεγαλύτερου όγκου εργασιών, έχουμε εντοπίσει ότι κάποια θέματα θα θέλαμε να γίνουν, όπως να περιληφθούν οι κάδοι. Η προηγούμενη σύμβαση ψηφίστηκε το 2023. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να ξεκινήσουμε σύντομα και να είναι μια πολύ καλή υπηρεσία, χωρίς να κοστίζει πολλά. Σε τέτοια ζητήματα, πρέπει να είμαστε πάρα πολύ γρήγοροι και συγκεκριμένοι. Το προσωπικό είναι 70% κάτω σε σχέση με το 2017 και δεν μιλάμε για τους τόνους των απορριμμάτων τότε σε σύγκριση με τώρα… Είναι μια σύμβαση που θα έχει ορίζοντα μέχρι το 2029 που τα δεδομένα θα έχουν αλλάξει και θα κληθούμε να την επανεξετάσουμε» -τόνισε χαρακτηριστικά, ο δήμαρχος κ. Κολιάδης.
-Εν κατακλείδι, το θέμα εγκρίθηκε ΟΜΟΦΩΝΩΣ με τους δημοτικούς συμβούλους της μείζονος μειοψηφίας κ.κ. Τηλέμαχο Καμπούρη και Αθανάσιο Στάμο να δηλώνουν ότι ΑΠΕΧΟΥΝ και με τον δημοτικό σύμβουλο της ελάσσονος μειοψηφίας, κ. Δημήτρη Ζανεττούλλη να ψηφίζει ΠΑΡΩΝ.

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου