Παρέμβαση στο θέμα των δανείων σε ελβετικό φράγκο προανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ. «Είναι κάτι το οποίο παρακολουθούμε», σημείωσε και «μελετούμε τι έχει γίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και θα κάνουμε ό,τι περισσότερο επιτρέπεται βασιζόμενοι και στις πρακτικές των άλλων ευρωπαϊκών χωρών», συνιστώντας υπομονή από τους δανειολήπτες. Σύμφωνα με στοιχεία από τις τράπεζες, το χαρτοφυλάκιο των δανείων σε ελβετικό έχει μειωθεί στα 4,5 δισ. ευρώ και από αυτά τα 3 δισ. ευρώ παραμένουν στα χαρτοφυλάκιά τους και είναι στην πλειοψηφία τους εξυπηρετούμενα, ενώ άλλο 1,5 δισ. ευρώ έχει πουληθεί και το διαχειρίζονται οι servicers. Οσοι έχουν πάρει δάνειο σε ελβετικό βρίσκονται αντιμέτωποι με τη διόγκωση του χρέους τους, μετά την ενίσχυση του ελβετικού νομίσματος που διαμορφώνει την ισοτιμία του σε σχέση με το ευρώ στο 0,94.
Τρίτη παράταση για διαγωνισμό στη Θεσσαλονίκη
Για τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου παρατάθηκε η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. Το έργο, που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να συμβάλει στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος υποδομών, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης και Βόλου. Πρόκειται, πάντως, για την τρίτη παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία αρχικά είχε οριστεί για τις 15 Οκτωβρίου και μετατέθηκε για τις 15 Νοεμβρίου και στη συνέχεια για τις 16 του ίδιου μήνα.
Συγκρατημένη αισιοδοξία για τις επενδύσεις σε startups
Συγκρατημένα αισιόδοξοι για το τι θα φέρει η νέα χρόνια δηλώνουν οι διαχειριστές επενδυτικών κεφαλαίων που επενδύουν σε ελληνικές startups. Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Found.ation, 6 στους 10 δηλώνουν ότι το 2025 θα είναι καλύτερο (27%) ή ελαφρώς καλύτερο (33%) από το 2024, ενώ 1 στους 3 (33%) δεν βλέπει κάποια ουσιαστική αλλαγή. Αντίθετα, μικρό ποσοστό της τάξης του 7% εκτιμά πως το νέο έτος θα είναι ελαφρώς χειρότερο.
Υπογραφές για το έργο Ιωάννινα – Κακαβιά
Χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος, αλλά εντέλει προχωράει προς υπογραφή σε ειδική εκδήλωση σήμερα στο Καλπάκι, η σύμβαση για την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωαννίνων – Κακαβιάς, ένα έργο 310 εκατ. ευρώ, που έχει ανατεθεί στον όμιλο Αβαξ. Πρόκειται για έναν οδικό άξονα που θα συμπληρώσει το δίκτυο της βορειοδυτικής Ελλάδας, αποτελώντας την προέκταση της Ιονίας Οδού, καθώς θα την συνδέσει με την Εγνατία Οδό και τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην Κακαβιά. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί τελικά από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027, εξασφαλίζοντας την ένταξή του τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Εγκαίνια για πρατήριο LNG-CNG στο Θριάσιο
Τον πρώτο σταθμό LNG-CNG εντός Αττικής και συγκεκριμένα στη βιομηχανική περιοχή του Θριασίου εγκαινίασε η Ελίν, σε συνεργασία με τον όμιλο Moglas, τον μεγαλύτερο προμηθευτή LNG της bioLNG σήμερα στην Ευρώπη με παρουσία σε 16 χώρες – μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Εξοπλισμένο με τεχνολογία αιχμής, το πρατήριο στο Θριάσιο σχεδιάστηκε ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες βαρέων οχημάτων οδικών μεταφορών, όπως φορτηγών, λεωφορείων και άλλων οχημάτων διανομής, προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στα εν λόγω οχήματα και τους επαγγελματίες μεταφορείς. Το νέο πρατήριο σηματοδοτεί την είσοδο της Ελλάδας σε μια νέα αγορά, αυτή των LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο) και CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) που σημειώνει ήδη αλματώδη ανάπτυξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. H Moglas λειτουργεί ήδη ένα πρατήριο LNG-GNG στη Θεσσαλονίκη από τον περασμένο Ιούλιο.
΄Πηγή: kathimerini.gr