Τοπικές Ειδήσεις

Δημήτρης Χαριτίδης, Ceo TEZ TOUR: Αυξημένη αναμένεται να είναι η τουριστική κίνηση και το 2025

Αυξημένη αναμένεται η τουριστική κίνηση για την Ελλάδα και το 2025, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις των τουριστικών παραγόντων.
Όπως δήλωσε στην ‘δημοκρατική’ ο CEO της Tez Tour Eλλάδας, κ. Δημήτρης Χαριτίδης, αφήνοντας μια πολύ καλή χρονιά πίσω μας (το 2024) και παρά τις αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια και στο φόρο διανυκτέρευσης, οι τουρίστες προτιμούν τους ελληνικούς προορισμούς, μιας και η χώρα μας παραμένει πιο φτηνή σε σχέση με τους ανταγωνιστές της που είναι η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία και η Τουρκία.
«Είναι γνωστό πως η φετινή σεζόν έκλεισε πάρα πολύ καλά.

Ακόμη και σε σχέση με τα άλλα αεροδρόμια π.χ. του Ηρακλείου, το οποίο επίσης είχε παρουσιάσει πολύ καλά νούμερα, η Ρόδος έχει μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση.

Οι αγορές του νησιού παραμένουν οι παραδοσιακές όπως η Αγγλία, η Γερμανία, η Γαλλία κ.λπ. ενώ ανοδικές τάσεις παρουσιάζουν και άλλες αγορές όπως η Πολωνία. Όλα τα στοιχεία είναι πολύ ενθαρρυντικά, ενώ οι αριθμοί (χωρίς να λογαριάζουμε τις αφίξεις εσωτερικού) είναι ανεβασμένοι» -όπως είπε.
Από την λίστα των αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται ο Tez Tour, έχουν ‘εξαφανιστεί’ τα τελευταία χρόνια η Ρωσία και η Ουκρανία λόγω της πολεμικής σύρραξης που κρατάει -που θα είναι πολύ δύσκολο να επανέλθουν- ενώ, άλλες αγορές όπως η Λετονία παρουσίασε αύξηση 9,8%, η Εσθονία παρέμεινε στάσιμη, η Λιθουανία σημείωσε μικρή αύξηση και η Ρουμανία είχε πτώση.
Κληθείς να σχολιάσει το ρεκόρ των αφίξεων που όμως, δεν ισοδυναμούν σε αντίστοιχα ρεκόρ εσόδων, ο κ. Χαριτίδης ήταν κατηγορηματικός: «Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα! Μπορεί κάποιοι να αρέσκονται να παίζουν με τα νούμερα αλλά η ουσία είναι αυτή. Ο πελάτης που έρχεται τώρα πια, δεν ξοδεύει πολλά. Προσωπικά, δεν συμφωνώ με την άποψη ότι έρχονται ‘κακοί’ πελάτες. Δεν υπάρχει κακός πελάτης! Απλά, οι πελάτες δεν έρχονται με την πρόθεση να ξοδέψουν χρήματα. Πηγαίνουν στα ξενοδοχεία, μένουν μέσα την μεγαλύτερη διάρκεια των διακοπών τους με αποτέλεσμα να μην κινείται η εκάστοτε τοπική αγορά, να μην πηγαίνουν εκδρομές και να καταναλώνουν λιγότερα. Αυτό αντανακλάται στα έσοδα –όπως άλλωστε παρουσίασε και η ΤτΕ».
Μιλώντας για την επόμενη σεζόν, ο Δημήτρης Χαριτίδης τόνισε πως, αποτελεί ‘βαρόμετρο’ ο αριθμός των slots που έχουν κλείσει οι τουρ οπερέιτορς και οι αεροπορικές εταιρίες:
«Από αυτά καταλαβαίνουμε εάν θα υπάρξει αύξηση ή μείωση κ.λπ. Από μόνα τους, δεν σημαίνουν πολλά αφού εάν ακυρωθεί ένα slot δεν έχει κάποιο πέναλτι. Όσον αφορά στις προκατήσεις (early bookings) που γίνονται για να πετύχουν οι πελάτες καλύτερες τιμές και εκπτώσεις σε πακέτα, σημειώνονται αυξήσεις. Στο σύνολο όμως, πρέπει να βλέπουμε τι θέσεις έχουν προγραμματίσει οι τουρ οπερέιτορς και οι αεροπορικές εταιρίες, για κάθε τουριστικό προορισμό. Μπορεί π.χ. σε αυτή την περίοδο να παρουσιάζεται αύξηση στις προ-κρατήσεις αλλά στο σύνολο του έτους, πρέπει να δούμε τις θέσεις στα αεροπλάνα. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, όλα δείχνουν ότι το 2025 θα παρουσιάσει μικρή αύξηση –εκτός εάν συμβεί κάτι έκτακτο ή κάποια δραματική εξέλιξη από εξωτερικό παράγοντα όπως π.χ. οι πόλεμοι».
Ο CEO της Tez Tour Eλλάδας υπογράμμισε πως ο κάθε πελάτης που κλείνει αυτό το χρονικό διάστημα το πακέτο των διακοπών του, λαμβάνει μεγάλη έκπτωση (έως και 30%) αλλά, με το νέο έτος, θα φανεί στην πράξη ποιες είναι οι προθέσεις αφού θα σημειωθούν αυξήσεις στις τιμές, στα αεροπορικά εισιτήρια αλλά και στο φόρο διανυκτέρευσης.
«Κάποια στιγμή θα πρέπει να μπει ένα μέτρο! Δεν μπορεί να αυξάνεται κάθε χρόνο ο φόρος διανυκτέρευσης και να μετακυλίεται στον πελάτη. Από την άλλη, η αύξηση στο τέλος για την κρουαζιέρα είναι θετική αφού σε σχέση με άλλες χώρες, η Ελλάδα είχε χαμηλές τιμές» -ανέφερε.
Καταλήγοντας, ο κ. Χαριτίδης υπογράμμισε πως η συμπεριφορά των επισκεπτών μας έχει πλέον αλλάξει, καθώς, μπορεί να επηρεάζονται από την ακρίβεια αλλά αποφασίζουν να προτάξουν τις διακοπές τους αντί να κάνουν κάτι άλλο:
«Η Ελλάδα είναι πιο φτηνή από τους ανταγωνιστικούς προορισμούς όπως η Ισπανία, η Γαλλία και η Ιταλία. Η Τουρκία παραμένει ανταγωνιστής μας αλλά δεν είναι πια φτηνή. Διαθέτει πάρα πολλές κλίνες, πληθώρα ξενοδοχείων αλλά σε πολύ υψηλές τιμές. Συνεπώς, και πάλι η Ελλάδα είναι φτηνότερη.
Να σημειώσουμε όμως, ότι οι διακοπές πλέον, έχουν γίνει τρόπος ζωής. Δεν είναι το ίδιο όπως πριν από 15-20 χρόνια. Ο πελάτης προτιμάει να κάνει διακοπές, να το προβάλει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να βάλει σε δεύτερη μοίρα, τις άλλες ανάγκες του όπως π.χ. να αγοράσει αυτοκίνητο ή να ξοδέψει σε κάτι άλλο. Άλλωστε και ο αριθμός των ταξιδιών έχει αυξηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο…»

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου