Ρεπορτάζ

Δήμος Ρόδου: Σύμπραξη με ιδιώτη για την αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου στο νησί!

• Το πρώτο τρίμηνο του 2025 θα έρθει προς ψήφιση σχέδιο διαγωνισμού για τον εκσυγχρονισμό της πρώην ΔΕΣ ΡΟΔΑ

Η Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών ΡΟΔΑ ιδρύθηκε με σκοπό να παρέχει αξιόπιστες και προσιτές υπηρεσίες συγκοινωνίας στους κατοίκους του Δήμου Ρόδου.
Από την ίδρυσή της, η επιχείρηση διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στην καθημερινή ζωή του νησιού, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση απομακρυσμένων περιοχών με το κέντρο της πόλης και υποστηρίζοντας την τουριστική ανάπτυξη.
Ως ένας οργανισμός με σημαντικό κοινωνικό και οικονομικό ρόλο στο νησί, είχε να αντιμετωπίσει πολυάριθμα προβλήματα, όπως οικονομικά χρέη, αδυναμία εκσυγχρονισμού και μειωμένη αποδοτικότητα.
Τα προβλήματα αυτά «κληρονόμησε» μετά την κατάργηση δια νόμου των νομικών προσώπων των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού ο δήμος Ρόδου στον οποίο ενσωματώθηκε το προσωπικό και ο στόλος της.
Η αποτελεσματική και αξιόπιστη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών είναι ζωτικής σημασίας για την καθημερινότητα των πολιτών και την οικονομική ανάπτυξη.
Το υφιστάμενο πλαίσιο δημόσιας διαχείρισης του συγκοινωνιακού έργου στην Ρόδο χαρακτηρίζεται από προβλήματα που σχετίζονται με την αδυναμία εξυπηρέτησης, τη χαμηλή αποδοτικότητα και την έλλειψη πόρων.
Σε αυτό το πλαίσιο, η αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου των λεωφορείων με την συνδρομή ιδιώτη προβάλλει ως μια αναγκαία μεταρρύθμιση που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική αναβάθμιση των υπηρεσιών και εξοικονόμηση πόρων.
Η δημοτική αρχή του Αλέξανδρου Κολιάδη επεξεργάζεται ήδη πρόταση για τον πλήρη εκσυγχρονισμό του συγκοινωνιακού έργου στο νησί με σύμπραξη ή και με ανάθεση γραμμών μετά από διαγωνισμό σε ιδιώτη.


Την πρόταση αυτή επεξεργάζεται ήδη και πρόκειται να φέρει προς ψήφιση στο πρώτο τρίμηνο του 2025 ο αντιδήμαρχος επί των οικονομικών κ. Κώστας Χαλκιάς.
Τα οικονομικά προβλήματα και οι διαχειριστικές αδυναμίες καθιστούν αναγκαία την αλλαγή του υφιστάμενου πλαισίου και η μετάβαση σε ένα νέο σύστημα συγκοινωνιών θα γίνει όπως διαβεβαιώνουν στην δημοτική αρχή με προσοχή.
Η εξασφάλιση αξιόπιστων και προσιτών συγκοινωνιών είναι απαραίτητη για την ευημερία των κατοίκων και την υποστήριξη της τουριστικής ανάπτυξης.
Με σωστό σχεδιασμό, η Ρόδος μπορεί να αξιοποιήσει αυτή την κρίση ως ευκαιρία για τη δημιουργία ενός πιο σύγχρονου και αποτελεσματικού συγκοινωνιακού συστήματος.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες στο νησί απαιτούνται τουλάχιστον 50 λεωφορεία, όταν ο «αξιόμαχος» στόλος σήμερα απαριθμεί περίπου 20 και αν επισκευαστούν τα παροπλισμένα περίπου 27!
Επιπλέον απασχολεί 12 οδηγούς ενώ απαιτείται η απασχόληση πολλαπλάσιου αριθμού κυρίως τους θερινούς μήνες.
Είναι σαφές ότι το συγκοινωνιακό έργο εντός της πόλεως Ρόδου έως το Φαληράκι από την ανατολική πλευρά και ως την Εμπωνα από την δυτική δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί με τα σημερινά δεδομένα.
Η Ρόδος δεν έχει τακτικά δρομολόγια ώστε να εξυπηρετεί τους μόνιμους κατοίκους και τους εργαζόμενους και δεν μπορεί σήμερα να παρέχει μεταφορά σε δημοφιλείς τοποθεσίες όπως οι παραλίες, η Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, και τα σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία.
Η λειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών εξαρτάται από δομές με υψηλό επίπεδο γραφειοκρατίας.
Οι αποφάσεις για επενδύσεις, συντήρηση και αναδιάρθρωση δρομολογίων συχνά καθυστερούν, ενώ η έλλειψη ευελιξίας εμποδίζει την υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων.
Η δημοσιονομική πίεση που αντιμετωπίζει ο δήμος Ρόδου περιορίζει σημαντικά τις επενδύσεις στις δημόσιες συγκοινωνίες. Τα παλαιά οχήματα, η ελλιπής συντήρηση και οι ανεπαρκείς υποδομές είναι αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης.
Το κόστος λειτουργίας των δημόσιων συγκοινωνιών συχνά είναι δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με την ποιότητα των υπηρεσιών, λόγω της χαμηλής αποδοτικότητας και των ανελαστικών δαπανών.
Χώρες όπως η Σουηδία, η Μεγάλη Βρετανία και η Γερμανία έχουν εφαρμόσει μοντέλα ιδιωτικοποίησης με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Στις χώρες αυτές, οι ιδιώτες πάροχοι συνεργάζονται με το κράτος υπό αυστηρούς όρους, διασφαλίζοντας την ποιότητα και την προσβασιμότητα των υπηρεσιών.
Η ιδιωτικοποίηση δεν συνεπάγεται την πλήρη απόσυρση του δήμου από τις συγκοινωνίες αφού μπορεί να διατηρήσει ρυθμιστικό ρόλο, διασφαλίζοντας ότι οι ιδιώτες τηρούν τις προδιαγραφές και τις υποχρεώσεις που έχουν συμφωνηθεί.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου